(nuotr. RS Photography)
Į automanų pasaulį nuo pirmų dienų
Greičiausiai nesurastume žmogaus, kuris turi bent menkiausią susidomėjimą automobiliais, nelauktų tos dienos, kada galės į rankas paimti vairuotojo pažymėjimą ir niekino netrukdomi išvažiuoti į bendro naudojimo kelius su savo pirmuoju ratuočiu. Visi automanai puikiai pažįsta tą gerą jausmą, kuomet niekas neaiškina kur važiuoti ir kaip važiuoti.
Iš Marijampolės kilęs Mindaugas, savo vairuotojo karjerą pradėjo žymiai anksčiau negu gavo vairuotojo pažymėjimą. Apie automobilių modifikavimą nieko nežinojęs Mindaugas tuomet gaudavo galimybę palaužyti tėvams priklausiusius „Volkswagen Passat“ ir „B3“ kartos „Audi 90“ – puikūs tautovėžiai, kurie nebijo jokių laužymų.
Visgi, išaušus nuostabiausiai gyvenimo dienai, Mindaugas sėdo už „B4“ kartos „Audi 80“ – itin populiaraus modelio, kuriam netrūksta nei ištvermės, nei kantrybės atlaikyti pradedančiojo vairuotojo šunybes.
„Audi 80“ automobiliui iškeliavus į pensionatą, vaikino garaže atsirado kitas vokietaitis – trečios kartos „Volkswagen Golf“, kuris tapo ne tik patogiu kasdieniniu automobiliu, bet ir bandomuoju triušiu.
Iš pradžių nekaltai atrodęs pasiūlymas įsigyti žeminančias spyruokles turėjo padėti tik pakeisti estetinį „Golfo“ vaizdą, tačiau ši kukli modifikacija Mindaugą privertė ieškoti būdų kaip patobulinti garaže stovintį „Volkswageną“.
„Pasikeitė viskas. Pradėjau ieškoti dalių savo automobilių, jog jis galėtų išsiskirti iš minios ir nebūti ta pilka pelė eiliniame daugiabučio kieme“, - priduria Mindaugas.
Svajonių automobilis – Seat Leon
Svajonių automobiliai visuomet būna brangūs, reti, sunkiai įperkami – būtent dėl šių priežasčių jie ir būna svajonių automobiliai, tačiau Mindaugas šiam teiginiui paprieštarautų, mat būdamas dar pakankamai mažas, jo dėmesį patraukė gamyklos dažais kvepiantis pirmos kartos „Seat Leon“ – sportiškų ir neįprastų formų hečbekas, kuris net ir dabar atrodo patraukliau už daugelį dėžučių ant ratų.
„Negaliu tiksliai pasakyti kuo jis man patiko, bet puikiai žinau, jog labai, labai norėjau turėti tokį modelį“, - pasakoja Mindaugas.
Pažvelgus į vaikino automobilių istoriją, galima labai greitai suprasti kodėl Mindaugas dar kartą pasirinko „VAG“ koncerno narį. Silpnybę „VAG‘ams“ neslepia ir pats Mindaugas – „Esu įsitikinęs, jog didžiulę įtaką padarė tai, jog užaugau tarp skirtingų „VAG“ koncerno markių. Pats turėjau „Audi“, vėliau „Volkswagen“, o dabar – „Seat“. Vis nepabėgu nuo „VAG‘ų“, bet ir nematau priežasties nuo jų bėgti.“
„Rinkdamasis dabar kieme stovinį „Leon“, rinkausi ne pagal variklį, komplektaciją, bet kėbulo spalvą“, - juokdamasis priduria Mindaugas.
„Automobilis nebuvo kažkuo ypatingas, turėjo visiškai standartinį ir sunkiai užmušamą 1,9 litro dyzelinį motorą su 110 AG, kuris jau nebežinau kiek turi arklių“, - su šypsena veide pasakoja vaikinas.
(nuotr.
Ignas Galaunė)
Pirmosios modifikacijos – kuklios
Kaip ir minėjome anksčiau, pirmoji modifikacija, kurią savo automobiliui atliko Mindaugas – tai buvo žeminančios spyruoklės trečios kartos „Golf“ universalui. Vėliau atsirado ir stilingesni ratai, tačiau dabar vaikino rankose esantis „Seat“ sulaukė žymiai rimtesnio pastiprinimo.
Pradėjus šnekučiuotis apie automobilio modifikacijų sąrašą ir atlikus darbus, Mindaugas atsidusta ir prieš pradedant vardinti atliktus darbus pasako – „Oh, sunkus piniginei klausimas apie modlistą.“
Iki šiol automobiliui buvo sumontuoti reguliuojamo aukščio amortizatoriai, kėbulą puošia pilna „Cupra R“ modelio apdaila (slenksčiai, stogelis, buferiai ir veidrodėliai), viduje slypi iš „Audi S3“ paimtos odinės sėdynės.
Tęskime toliau: iš D.Britanijos atkeliavo 18 colių „Ispiri CSR4“ ratlankiai, kurių Lietuvoje daugiau niekas neturi, tačiau toks Mindaugo tikslas ir buvo. Be to, variklio skyriuje atsirado 0,280 pralaidumo purkštukai, „Turbo Centras“ prikišo nagus prie turbinos efektyvumo. Taip pat buvo sumontuotas įsiurbimo kolektorius nuo galingesnio (150 AG) motoro, įdėtas 60 mm tiesus išmetimas su rezonatoriumi.
„Savo rankose turiu ir programuojamą variklio kompiuterį, tačiau jam reikia naujo kodo, nes jau turėjau garbės pakeisti variklį. Kadangi naujesnis variklis turi mažiau išsibėgiojusių arklių, reikėtų iš naujo parašyti programą, kuri leistų atsukti naujo motoro kranelį.“
O kaip gi ateities planai? Ar Mindaugas jau turi viziją kaip 2018 metų sezone atrodys jo išpuoselėtas „Seat Leon“?
„Pakeitimų – bus, bet nežinau ar pavyks tai padaryti šiais metais, nes šiuo metu nėra nei laiko, nei lėšų įgyvendinti mano sumanymą.“
Atstovauja bendraminčių klubą
Marijampolėje gyvenantys automanai turėtų būti daugeliui žinomi, net jeigu nevažiuojate į entuziastų susibūrimus ar festivalius.
„Miami Auto Club“ nariu esantis Mindaugas su savo bendraminčiais bei projektais Lietuvą atstovauja užsienio šalyse, ypač Latvijoje, kurioje kelis metus iš eilės sugeba laimėti ne vieną, bet keletą apdovanojimų.
„Smagu matyti kaip mūsų klubas per pastaruosius metus išaugo. Iš pradžių buvome tik penkiese, o dabar – visas būrys entuziastų ir bendraminčių, kurie dievina automobilius, modifikacijas ir Lietuvos automobilių kultūrą“, - pasakoja Mindaugas.
Mindaugas taip pat džiaugiasi, jog Lietuvos projektų lygis su kiekvienais metais auga. Jis pastebi ir vis didėjantį entuziastų būrį, kurie nori ir siekia savo garaže sukonstruoti išskirtinį projektą, kuris sulauktų bendraminčių ir aukšto lygio renginių pripažinimo.