Jei naują dviratį išrasti pernelyg keblu, kodėl neišradus laivo, galinčio sukelti tikrą revoliuciją laivyboje? Norvegų inžinierius Terje Lade būtent taip ir padarė: jo suprojektuotas milžiniškas krovininis laivas aerodinamines savo korpuso savybes naudoja kaip gigantišką burę.
Toks inžinerinis sprendimas, pasak T. Lade, leidžia sutaupyti iki 60 proc. kuro, kurį būtų sunaudojęs tokį pat krovinį plukdantis įprastinis krovininis laivas.
„Project Vindskip“ pavadinto naujoviško laivo projekto autorius T. Lade tvirtina, kad pirmasis toks laivas bus nuleistas į vandenį jau po 3 - 4 metų. Pasak inžinieriaus, kai „Vindskip“ laivas plaukia kursu, kuris su vėjo kryptimi sudaro nedidelį kampą, laivo korpusas veikia kaip burė. O kadangi burė naudojama veikiant įprastiniams varikliams, toks laivas gali pasinaudoti ir vėjo, kuris atsiranda dėl padidėjusio plaukimo į priekį greičio, pranašumais. Tai reiškia, kad korpuso burė užtikrina trauką net ir plaukiant prieš natūralų vėją.
„Ji („Vindskip“ laivo burė) užtikrina teigiamą trauką laivo judėjimo kryptimi daugiau nei 50 proc. viso plaukimo laiko išvis nieko nedarant. Jums nereikia apie tai galvoti, tai vyksta savaime“, – aiškina T. Lade. Jis aiškina norėjęs korpuso dizainą suderinti su kompleksine oro sąlygų stebėjimo sistema ir automatinio laivo vedimo kompiuteriu, kuris pateiktų kapitonui įvairių plaukimo maršrutų rinkinį priklausomai nuo to, ar jis nori paties greičiausio, ar paties taupiausio plaukimo varianto.
Po to kompiuteris valdytų variklių apsukas priklausomai nuo vėjo greičio ir krypties, kad „Vindskip“ plauktų pastoviu maždaug 18 mazgų greičiu. Tokiu greičiu plaukia ir įprastiniai krovininiai laivai.
Po „Vindskip“ modelio bandymų aerodiniame vamzdyje viename iš D. Britanijos tyrimų centrų T. lade sakė, kad britų specialistai iš pradžių nusprendė, kad tai beprotiška idėja. „Tačiau po tam tikrų skaičiavimų ir atidesnio nagrinėjimo profesorius man pasakė, kad tai nepaprastai protingas sprendimas“, – sakė inžinierius.
„Vindskip“ suprojektuotas taip, kad galetų plukdyti iki 7 000 automobilių, o tai atitinka įpastinio krovininio laivo apkrovą. Tačiau pagrindinis šio projekto tikslas – radikaliai sumažinti oro taršą komercinėje laivyboje.