Privatiems vežėjams kirviu pamojavusi Savivaldybė nepajėgė jai pavaldžiam Autobusų parkui nušluoti nuo kelio konkurentų, be to, pačiai gali tekti atlyginti karo nuostolius.
Politikams – sąžinės egzaminas
Artimiausiame miesto Tarybos posėdyje politikams teks dar kartą susitikti su maršrutinių taksi įmonių savininkais. Panevėžio administraciniam teismui nutarus, kad Savivaldybės skelbto konkurso
dėl teisės vežti keleivius sąlygos buvo diskriminacinės, ir jas panaikinus, Tarybai bus teikiamas sprendimo projektas dėl naujų sutarčių pasirašymo su visais privačiais vežėjais.
Pasak mero patarėjo Dariaus Simėno, jei Taryba pritars, su verslininkais planuojama sudaryti sutartis bent dvejiems metams, paskui Savivaldybė numato vėl skelbti konkursą.
Pergalę teisme atšventę privatūs vežėjai teigia pernelyg nedžiūgaujantys, nes iš skersai kelio jiems stojančių politikų baiminasi sulaukti dar vieno kirčio.
„Teismo sprendimas ir viešasis interesas politikams turėtų būti didžiausias argumentas balsuoti už sutarčių sudarymą. Jei Tarybos nariai balsuotų prieš, parodytų, kad ignoruoja nutartį ir nepagarbą teismui“, – mano įmonės savininkas Gediminas Šnyras.
Su Savivaldybe bijo susidėti
G.Šnyro teigimu, netgi jei politikai pripažintų pralaimėję, privatiems vežėjams sugrįžti į rinką būtų sunku. Savivaldybei atsisakius su jais pratęsti nutrūkusias sutartis, kai kurie verslininkai, netikėdami pergale, jau pardavė mikroautobusus.
„Vėl susipirkti automobilius, kad įmonė galėtų toliau tęsti veiklą, dabar kainuotų fantastiškus pinigus. Net ir nespėję išparduoti turto privatūs vežėjai bijo lipti į tą patį vandenį ir susidėti su Savivaldybe – investuoti į verslą nežinant, kada tave kaip musę vėl išmes iš barščių, rizikinga“, – teigė verslininkas.
Nors, teismo prispirta, Savivaldybė rengiasi taikytis su verslininkais, pastarieji neatmeta galimybės su valdininkais toliau bylinėtis.
Pasak G.Šnyro, maršrutinių taksi įmonių savininkai rimtai svarsto teismui pateikti civilinį ieškinį dėl patirtos žalos išieškojimo iš Savivaldybės kišenės ir jau konsultuojasi su advokatais.
Reikalaus atlyginti nuostolius
Valdininkų sprendimas nepratęsti sutarčių su maršrutinių taksi įmonėmis ir paskelbti teismo diskriminaciniu pripažintą konkursą miesto biudžetui gali kainuoti milijonus.
Nuo trijų iki penkių mėnesių darbo neturintys vežėjai skaičiuoja kas mėnesį prarandantys ne vieną dešimtį tūkstančių litų. Dėl Savivaldybės sprendimo nuo vasaros į Panevėžio gatves neišvažiuoja 17-os įmonių mikroautobusai.