Kas pasikeitė antros kartos paspirtuke?
„Xiaomi Electric Scooter 4 Pro“ modelio nominali variklio galia – 350 W, maksimali –700 W. „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ modelio nominali variklio galia padidinta iki 400 W, o maksimali iki 1 000 W. Šis paspirtukas gali įveikti 22 proc. įkalnę. Deja, negaliu pasakyti, koks galėtų būti jo maksimalus greitis, nes jis yra ribojamas iki 25 km/h, kad atitiktų Saugaus eismo įstatymo reikalavimus keliamus elektrinėms mikrojudumo priemonėms. Beje, pagal šį įstatymą, maksimali elektrinės mikrojudumo priemonės variklio galia negali būti didesnė nei 1 000 W, taigi šiam paspirtukui buvo parinkta maksimali galia.
Antrosios kartos modelio baterijos talpa padidinta nuo 446 Wh iki 468 Wh, tad šio paspirtuko maksimalus nuvažiuojamas atstumas padidėjo 5 kilometrais – iki 60 km. Padidinta galia, talpesnė baterija ir kitokia rėmo konstrukcija paspirtukui šiek tiek priaugino svorio – jis tapo 2 kg sunkesnis.
Patobulintos ir 10 colių padangos – jos buvo praplatintos nuo 54 mm iki 60 mm, tad geriau amortizuoja smūgius, dėl didesnio sąlyčio su kelio paviršiumi pagerėjo sukibimas, todėl posūkiuose galima labiau pasvirti ir apskritai važiuoti stabiliau bei saugiau. Varantysis ratas perkeltas į galą, kaip „Scooter 4 Ultra“ modelyje.
Ant vairo sumontuoti ryškūs ir gerai matomi posūkių žibintai irgi gerokai padidino saugumą. Priekinis žibintas sutemus įsijungia automatiškai. Reiktų pažymėti ir efektyvesnę stabdžių sistemą.
Pagrindinės elektrinio paspirtuko „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ savybės:
- nuvažiuojamas atstumas – iki 60 km;
- maksimalus greitis – 25 km/h (ribojamas);
- važiavimo režimai: pėsčiojo (iki 6 km/h); standartinis (iki 20 km/h), sportinis (iki 25 km/h).
- nominali galia – 400 W
- maksimali galia – 1 000 W;
- baterijos talpa 468 Wh;
- paspirtuko masė – 19 kg;
- maksimali apkrova – 120 kg;
- gali įveikti 22 proc. įkalnę;
- ratų dydis – 10".
Galią demonstruoja ne tik variklis, bet ir visa konstrukcija
Palyginus pirmosios ir antrosios kartos „Scooter 4 Pro“ paspirtukus iš karto matosi, kad „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ rėmas yra kitokios konstrukcijos – tvirtesnis, solidesnis. Be to, rėmas pagamintas iš plieno (pirmosios kartos modelio – iš aliuminio). Surinkimo kokybė – itin aukšto lygio: jokių klibėjimų, jokių priekaištų standumui. Keliamoji galia – solidi: šiuo paspirtuku gali važiuoti 120 kg masės vairuotojas, o statinė apkrova – net 500 kg.
Konfigūracija tokia pati kaip „Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra“
Elektrinio paspirtuko „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ variklis sumontuotas galiniame rate ir turi elektrinį stabdį su ABS. Priekiniame rate sumontuotas būgninis stabdys. Abu stabdžiai veikia kartu ir labai efektyviai, stabdymo kelias labai trumpas. Jei pirmos kartos modeliuose man nepatiko, kad riba tarp lengvo pristabdymo ir staigaus stabdymo yra labai nedidelė, todėl posūkiuose su stabdžiais reikėjo elgtis atsargiau, tai antros kartos modelyje to nebeliko. Stabdžių darbą vertinu puikiai. Stabdymo metu galinis ratas generuoja energiją ir papildo bateriją. Baterija papildoma ir važiuojant nuo kalno.
Tokią varančiojo ratų ir stabdžių konstrukciją paspirtukas „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ paveldėjo iš greičiausio bekelei skirto modelio „Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra“. Tačiau „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ nepaveldėjo amortizatorių ir išliko miesto paspirtuku skirtu važiuoti asfaltuota danga. Tiesa, nemažai laiko važinėjau žvyrkeliais ir nepasakyčiau, kad jis skirtas tik asfalto dangai. Šis paspirtukas nėra bekelės karalius, kaip „Scooter 4 Ultra“, bet važiuodamas žvyrkeliu problemų neturėjau (platesnių ratų privalumas).
„Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ne tik galingas, bet ir manevringas
Pasirinkus sportinį „S“ režimą, paspirtukas „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ iš karto demonstruoja savo variklio galią. Jis smagiai lipa į stačius kalnus, keliolikos procentų įkalnėse išlaiko greitą pakilimo tempą.
Paspirtukas ne tik vikrus, bet ir manevringas, ką tikrai pajusite, kai teks apsisukinėti ankštoje erdvėje, važiuojant siauriais ir vingiuotais takais. Antros kartos „Scooter 4 Pro“ paspirtukas net manevringesnis už pirmos kartos modelį – ankštoje erdvėje apsisukimui vietos reikėjo mažiau.
Pagal „Xiaomi“ pateiktus duomenis, įkrovus bateriją „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ turėtų nuvažiuoti iki 60 km. Žinoma, toks atstumas pasiekiamas esant konkrečioms sąlygoms, kurios nuo realių gali labai skirtis. Pavyzdžiui, jei šiltą dieną važiuojama lygiu keliu, pastoviu 15 km/h greičiu, nėra jokių kliūčių ir nereikia stabdyti, nėra įkalnių, jei paspirtuką vairuoja 70 kg masės žmogus, 60 km atstumas bus pasiektas. Bet mieste, kur dažnai tenka stabdyti – greitėti, kilti į kalną, leistis nuokalne, o pats paspirtukininkas mėgsta išnaudoti visą paspirtuko variklio galią, nuvažiuojamas maksimalus atstumas bus mažesnis.
Automatiškai įsijungiantis priekinis žibintas ir ryškūs posūkių žibintai
Paspirtukas „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“, kaip ir kiti „Xiaomi“ paspirtukai, valdomas centriniu valdymo mygtuku, esančiu vairo centre. Juo galite įjungti ir išjungti paspirtuką, pasirinkti važiavimo režimą ir įjungti arba išjungti šviesas. Yra trys važiavimo režimai: pėsčiųjų, kai greitis ribojamas iki 6 km/h (skirtas važinėti šaligatviais), standartinis (greitis ribojamas iki 20 km/h) ir sportinis (leidžiantis pasiekti 25 km/h greitį).
Ekrane rodomas greitis, baterijos būklė, pasirinktas važiavimo režimas. Priekyje yra galingas LED žibintas, gale – raudonai mirksintis stabdžių žibintas, vairo galuose geltonai mirksintys ryškūs posūkių žibintai, kurie labai gerai matomi tiek žiūrint iš priekio, tiek iš galo. Priekinis LED žibintas skleidžia ryškų šviesos srautą, gerai apšviečia kelią: važinėjant naktį, viskas gerai matosi, neapšviečiamas tik nedidelis prie priekinio rato esantis plotas. Sutemus, jis įsijungia automatiškai
Valdymas „Xiaomi Mi Home“ programėle
Daugiau informacijos, didesnes paspirtuko „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ valdymo galimybes rasite „Xiaomi Mi Home“ programėlėje. Programėlė parodys kiek dar galėtume nuvažiuoti kilometrų, tikslią baterijos įkrovos būklę, nuvažiuotą atstumą, vidutinį greitį ir t.t.. Taip pat galima užrakinti variklį ir apsaugoti paspirtuką. Žinoma, tai nėra fizinė apsauga, nes paspirtuką kas nors gali paimti ir nusinešti, bet nuvažiuoti nepavyks. Be to galinį žibintą galima nustatyti, kad jis būtų „visada įjungtas“, o priekinį, kad jis automatiškai įsijungtų sutemus.
Reiktų paminėti ir išmaniąją baterijos valdymo sistemą (BMS) nuolat stebinčią jos būklę ir saugančią nuo įkrovimo per didele galia, gilaus iškrovimo, perkaitimo, per didelės srovės. Šios priemonės prailgina baterijos tarnavimo laiką ir užtikrina saugumą važiuojant.
Vertinimas
Pralėkęs porą šimtų kilometrų su „Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ galiu pasakyti – įspūdžiai teigiami. Paspirtukas greitėja smagiai, patiko jo stabilumas, manevringumas. Jis kitoks nei pirmosios kartos „Scooter 4 Pro“: galingesnis, stabilesnis, saugesnis. Stabdžiai efektyvūs. Taigi geras paspirtukas tapo dar geresniu.
„Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen)“ puikiai tinka kasdieniam važinėjimui didesniais atstumais. Jis dinamiškas, smagus ir patikimas miesto paspirtukas.
Apžvalgos autorius: R. Kažimėkas.