Neseniai atgimusių Reginos Epštein - Paul rūmų rūsyje įrengta aikštelė identiška užsienio metro stotims, tačiau pamatyti tiesiamų bėgių namo savininkai nesitiki, tačiau ateityje staigmenos gali būti neišvengiamos.
Po daugybės metų sutvarkyti R.Epštein-Paul rūmai Vilniaus ir Islandijos gatvių sankryžoje metro šalininkams gerai pažįstami: jų rūsyje esanti automobilių stovėjimo aikštelė idealiai atitinka metro stotelei įrengti keliamus kriterijus, penktadienį rašo dienraštis „Vilniaus diena“.
„Ši aikštelė įrodo, kad jei reikėtų, lietuviai savo jėgomis metro stotelę galėtų įsirengti“, -aiškino Metro sąjūdžio pirmininkas Virginijus Daukas.
Derėtis su naujaisiais namo savininkais dėl realaus stotelės įrengimo bendrovė SNS neskuba: metro Vilniuje vis dar yra tik tolima vizija. Tačiau privačių žemės savininkų protestų ateityje metro šalininkai nesibaimina.
„Tai, kas yra po žeme, Lietuvoje nereglamentuota. Kai kuriose šalyse nurodyta, kad nuosavybė tęsiasi iki Žemės rutulio centro. O Lietuvoje - 30 centimetrų po pamatais, ir viskas. Tai reiškia, kad jei bus kasama po pamatais, niekam netrukdysime“, - sako V.Daukas ir žadėjo, kad, šiaip ar taip, su namų savininkais metro statybos bus derinamos.
Kasant uždaru būdu savininkų leidimo net nereikėtų, tačiau kebliausia būtų įrengti stoteles miesto centre.
„Senamiesčiui metro nereikalingas, o visam miestui - jau kita kalba“, - svarstė savivaldybės Kultūros paveldo skyriaus vedėjas Vitas Karčiauskas.
Teoriškai metro stotelę būtų galima įrengti, pavyzdžiui, minėtuose R.Epštein-Paul rūmuose, tačiau savivaldybėje abejojama, ar tokiam projektui užtektų lėšų.