Miesto automobilis – trumpiems atstumams
Paryžiaus, Milano, Londono ar bet kurio kito didmiesčio gyventojas, visuomet sės į mažesnį automobilį. Ne tik dėl galvą sugebančios apsukti mokesčių sistemos, bet ir dėl to, jog daugelis didmiesčių neturi pakankamai laisvų stovėjimo vietų arba pakankamai didelių stovėjimo vietų.
„Mercedes Benz“ inžinieriai atsižvelgdami į didžiausiuose pasaulio miestuose gyvenančių vairuotojų problemas, 1982 metais pristatė šaldytuvo dėžę primenantį modelį – „NAFA“ arba „Nahverkehrsfahrzeug “. Išvertus iš vokiečių kalbos – trumpoms distancijoms skirtas automobilis.
Jubiliejinėje parodoje „Daimler“ koncernas pristatė ne tik gamintojo plėtros istoriją, bet ir daugybę įdomių koncepcijų bei ateities automobiliams skirtų sprendimų. Apskritai, gamintojas pristatė apie 50 skirtingų projektų, tarp kurių buvo ir štai šis neišvaizdus mažylis.
Tai buvo itin kompaktiškas, vos 2,5 metro ilgio, 1,5 metro aukščio bei pločio. Net ir mažiausias dabar serijinėje gamyboje esantis modelis stovėdamas šalia „NAFA“ atrodytų kaip sutrikusią medžiagų apykaitą turintis penktokas.
Dar nematyti sprendimai
Miesto automobilis privalo būti kompaktiškas ir ... manevringas. Pastaroji savybė – yra pati svarbiausia, netgi svarbesnė už stoglangį, šildomą priekinį stiklą ar elektra valdomas sėdynes.
„Mercedes Benz“ inžinieriai manevringumo problemą išsprendė pasinaudoję keliais įdomiais sprendimais. Pirmasis – pakankamai akivaizdus – juoką keliantys kėbulo išmatavimai. Antrasis – keturių vairuojamųjų ratų sistema. Pastaroji išugdė didžiulį „NAFA“ privalumą – 5,7 metro siekiantį apsisukimo spindulį. Pavyzdžiui, „Smart ForTwo“, dar vienas manevringas miesto mažylis, galėjo pasigirti turėdamas 7,8 metro apsisukimo spindulį.
Nemažai dėmesio ir diskusijų sukėlė dar vienas „NAFA“ priedas. Tai – slankiojančios durys. Sprendimas, kurį tokio tipo automobiliuose išvydome tik po keleto dešimtmečių, prancūziškame „Peugeot 1007“.
Elektrinis inkilas
Praėjus keliems metams nuo „NAFA“ pristatymo, 1988 metais, „Mercedes Benz“ pristatė elektrinę šio modelio versiją, su kuria gamintojas siekė išbandyti primityvias ir tobulinti reikalaujančias technologijas.
Trumpai trukęs elektromobilių eksperimentas baigėsi anksčiau negu Berlyno gyventojai pradėjo pastebėti pro šalį riedančią mašiną. „Mercedes Benz“ specialistai susidūrė su dvejomis problemomis: įkrovimo stotelių trūkumų, o tiksliau – neegzistavimu ir itin maža baterijų talpa, kuri automobiliui neleido nuvažiuoti net ir 50 kilometrų.
Šiuo metu originalus „Nahverkehrsfahrzeug“ modelis stovi „Daimler“ koncerno saugykloje ir retkarčiais prisijungia prie milžiniškos „Mercedes Benz“ automobilių muziejaus ekspozicijos.