• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelio gamintojų vadovai dar prieš keletą metų skelbė, jog autonominiai automobiliai netrukus taps mums visiems įprastu vaizdu. Nors daugelis vėliau suprato, jog autonominių automobilių atsiradimas ir vystymas yra labai sudėtingas procesas, nereikėtų stebėtis, jog iki visapusiškai autonominės transporto priemonės mūsų laukia dar labai ilgas kelias. 
Vis dėlto, technologinį pažangumą siekianti pademonstruoti „
Mercedes-Benz“ gavo palaiminimą iš Vokietijos kelių eismo saugumo priežiūros tarnybos, kuris gamintojui suteikė galimybę oficialiai naudoti „Drive Pilot“ sistemą, kuri automobiliui suteikia „Level 3“ autonomiškumo lygį. Iki šiol tokį lygį atitinkančių automobilių praktiškai nėra. Net ir „
Tesla“ automobiliuose naudojamas „Autopilot“ oficialiai atitinka „Level 2“ autonomiškumo lygį.
„Mercedes-Benz“ aplenkė „Tesla“: Suteiks galimybe naudotis autonominio automobilio technologijomis
„Drive Pilot“ sistema, tikimasi, bus diegiama į „Mercedes-Benz“
S klasės ir „
EQS“ modelius. Ši sistema leis vairuotojams automobiliu važiuoti autonomiškai. Tai reiškia, jog vairuotojas galės valdymą perleisti automobiliui, nelaikyti rankų ant vairo, bet tik su sąlyga, jeigu automobilio greitis neviršija 60 km/val.
„Drive Pilot“ leis vairuotojams nekreipti dėmesio į eismą ir sutelkti dėmesį į kitą, papildomą veiklą“, - sakė automobilių gamintojos atstovai. „Mercedes-Benz“ mano, jog ši sistema padės efektyviau išnaudoti laiką rašant elektroninius laiškus, planuojant verslo susitikimus, naršant internete ar žiūrint filmus.
„Mercedes-Benz“ aplenkė „Tesla“: Suteiks galimybe naudotis autonominio automobilio technologijomis
Nors sistema gali praversti dabar, pavyzdžiui, važiuojant automobilių spūstyje, ateityje ji turi didesnių užmojų. Tačiau kol kas neaišku, kada Vokietijos valdžios institucijos leis šia sistema naudotis, pavyzdžiui, važiuojant 130 km/val. greičiu arba kada leis asistentui savarankiškai keisti eismo juostą ar aplenkti kitą automobilį.
Vokietijoje „Level 3“ autonomiškumo lygis buvo patvirtintas dar 2017 metais. „Mercedes-Benz“ duomenimis, Vokietijoje yra apie 13 100 kilometrų greitkelių, kuriuose galima saugiai naudoti „Drive Pilot" sistemą.
„Mercedes-Benz“ aplenkė „Tesla“: Suteiks galimybe naudotis autonominio automobilio technologijomis
Institucijų suteiktas leidimas diegti 3 lygio autonominio vairavimo sistemą, kol kas, galioja tik Vokietijoje, tačiau pranešama, kad automobilių gamintojas jau siekia gauti leidimą kitose pasaulio rinkose. Pavyzdžiui, Jungtinėse Valstijose ir Kinijoje.
Autonominio vairavimo sistemų pradininke laikoma „Tesla“ anksčiau siekė, kad Vokietijos valdžios institucijos pripažintų, jog „Autopilot“ atitinka aukštesnį autonomiškos transporto priemonės lygį, tačiau elektromobilių gamintojo prašymas buvo atmestas. Tuomet buvo teigiama, jog vien sistemos pavadinimas sukuria klaidingus lūkesčius dėl sistemos pajėgumų.

Daugelio gamintojų vadovai dar prieš keletą metų skelbė, jog autonominiai automobiliai netrukus taps mums visiems įprastu vaizdu. Nors daugelis vėliau suprato, jog autonominių automobilių atsiradimas ir vystymas yra labai sudėtingas procesas, nereikėtų stebėtis, jog iki visapusiškai autonominės transporto priemonės mūsų laukia dar labai ilgas kelias. 
Vis dėlto, technologinį pažangumą siekianti pademonstruoti „
Mercedes-Benz“ gavo palaiminimą iš Vokietijos kelių eismo saugumo priežiūros tarnybos, kuris gamintojui suteikė galimybę oficialiai naudoti „Drive Pilot“ sistemą, kuri automobiliui suteikia „Level 3“ autonomiškumo lygį. Iki šiol tokį lygį atitinkančių automobilių praktiškai nėra. Net ir „
Tesla“ automobiliuose naudojamas „Autopilot“ oficialiai atitinka „Level 2“ autonomiškumo lygį.
„Mercedes-Benz“ aplenkė „Tesla“: Suteiks galimybe naudotis autonominio automobilio technologijomis
„Drive Pilot“ sistema, tikimasi, bus diegiama į „Mercedes-Benz“
S klasės ir „
EQS“ modelius. Ši sistema leis vairuotojams automobiliu važiuoti autonomiškai. Tai reiškia, jog vairuotojas galės valdymą perleisti automobiliui, nelaikyti rankų ant vairo, bet tik su sąlyga, jeigu automobilio greitis neviršija 60 km/val.
„Drive Pilot“ leis vairuotojams nekreipti dėmesio į eismą ir sutelkti dėmesį į kitą, papildomą veiklą“, - sakė automobilių gamintojos atstovai. „Mercedes-Benz“ mano, jog ši sistema padės efektyviau išnaudoti laiką rašant elektroninius laiškus, planuojant verslo susitikimus, naršant internete ar žiūrint filmus.
„Mercedes-Benz“ aplenkė „Tesla“: Suteiks galimybe naudotis autonominio automobilio technologijomis
Nors sistema gali praversti dabar, pavyzdžiui, važiuojant automobilių spūstyje, ateityje ji turi didesnių užmojų. Tačiau kol kas neaišku, kada Vokietijos valdžios institucijos leis šia sistema naudotis, pavyzdžiui, važiuojant 130 km/val. greičiu arba kada leis asistentui savarankiškai keisti eismo juostą ar aplenkti kitą automobilį.
Vokietijoje „Level 3“ autonomiškumo lygis buvo patvirtintas dar 2017 metais. „Mercedes-Benz“ duomenimis, Vokietijoje yra apie 13 100 kilometrų greitkelių, kuriuose galima saugiai naudoti „Drive Pilot" sistemą.
„Mercedes-Benz“ aplenkė „Tesla“: Suteiks galimybe naudotis autonominio automobilio technologijomis
Institucijų suteiktas leidimas diegti 3 lygio autonominio vairavimo sistemą, kol kas, galioja tik Vokietijoje, tačiau pranešama, kad automobilių gamintojas jau siekia gauti leidimą kitose pasaulio rinkose. Pavyzdžiui, Jungtinėse Valstijose ir Kinijoje.
Autonominio vairavimo sistemų pradininke laikoma „Tesla“ anksčiau siekė, kad Vokietijos valdžios institucijos pripažintų, jog „Autopilot“ atitinka aukštesnį autonomiškos transporto priemonės lygį, tačiau elektromobilių gamintojo prašymas buvo atmestas. Tuomet buvo teigiama, jog vien sistemos pavadinimas sukuria klaidingus lūkesčius dėl sistemos pajėgumų.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų