Europietiškų automobilių gamintojai, įprastai, stengiasi turimus resursus išnaudoti efektyviai. Pavyzdžiui, iš mažo tūrio variklio išspausti maksimumą. Tuo tarpu Jungtinėse Valstijose veikiantys gamintojai elgiasi priešingai. Kuo didesnis tūris, tuo geriau. Ir nors ši tendencija po truputėlį keičiasi, tačiau „Mercedes-Benz“ inžinieriai siekdami suprojektuoti 18 cilindrų variklį, iš pradžių turėjo atsakyti sau į labai svarbų klausimą – Kaip jį sutalpinti į S klasę? Ir ties šiuo momentu atsiskleidžia „Mercedes-Benz“ inžinerinis sumanumas.
Projektą inicijavę specialistai nusprendė, jog naujasis variklis turės cilindrus išdėstytus eilėje. Po 6 cilindrus vienoje eilėje. Šis sprendimas leido suprojektuoti variklį, kuris buvo vos truputėlį ilgesnis už standartinį 6 cilindrų variklį, kuris, beje, buvo montuojamas į praktiškai bet kurį „Mercedes-Benz“ modelį.
Pagal tuometinį sumanymą, naujasis variklis būtų montuojamas į du skirtingus „Mercedes-Benz“ modelius.
Pirmoji 8 cilindrų variklio versija, išvystanti 490 arklio galių ir 750 Nm sukimo momentą, būtų montuojama į S klasės sedaną – „S 800 SEL“.
Tuo tarpu antroji didingo variklio versija, išspaudžianti 680 arklio galių ir 800 Nm sukimo momentą, būtų pasirodžiusi naujame „Mercedes-Benz“ superautomobilyje. Vis dėlto, šis sumanymas taip ir liko ambicingo sumanymo stadijoje.
Anuomet žiniasklaidos atstovai ne vieną kartą svarstė kodėl įspūdingas variklis pradingo iš „Mercedes-Benz“ darbotvarkės. Iš pradžių sklandė kalbos, jog „Mercedes-Benz“ inžinieriai sugebėjo pasiekti užsibrėžtus tikslus ir netgi buvo pasiruošę variklį išsiųsti į serijinę gamybą, tačiau „Mercedes-Benz“ vadovai paskutinę akimirką nusprendė atsitraukti.
Praėjus porai metų į paviršių iškilo dar viena gandų porcija. Tą kartą sklandė gandai, jog „Mercedes-Benz“ nusprendė naująjį variklį sumontuoti tik į superautomobilį, kuriam sukurti reikėjo šiek tiek daugiau laiko. Vis dėlto, realioji priežastis buvo kur kas pragmatiškesnė.
„Mercedes-Benz“ turėjo jau puikiai funkcionuojantį 12 cilindrų variklį, kuris patenkino įnoringiausių klientų poreikius, o ir variklių dinamikos skirtumai būtų buvę minimalūs, tad „Mercedes-Benz“ pasielgė kaip ir turėjo pasielgti Vokietijoje įsikūręs automobilių gamintojas – racionaliai. Apart inžinerinio išradingumo ir sumanumo, naujasis variklis nebūtų pasiūlęs nieko naujo.