Vis dėlto, portalui tv3.lt aiškinantis istorijos aplinkybes, paaiškėjo visiškai kitokia versija.
Stojo ginti palaužtą moterį
Stilistė A. Stumbrė paviešinusi vizažistės su kuria dirba istoriją, svarstė, kaip galima dirbti ir gyventi Lietuvoje, kur visiškai nesiskaitoma su žmogumi, juolab, patyrusiu rimtą traumą.
„Ji nuomojasi kabinetą grožio salone „Džesė“. Balandžio mėnesį Editai buvo atlikta Achilo sausgyslės operacija. Žmogus stengiasi iš paskutinių, net tokios būkles eina dirbti. Dėl mano duomenų pasinaudojimo, jau du kartus buvo blokuotos sąskaitos (portalas tv3.lt primena, kad bankas užblokavo A. Stumbrės sąskaitą po programišių atakos prieš Lietuvos plastikos chirurgijos kliniką ir bandymų paimti paskolas stilistės vardu).
Pati esu Lietuvoje ir nieko negaliu padaryti. Vizažistė informavo salono savininkę, kad sumokės nuomą vėliausiai iki gegužės 11 d., t. y 150 eurų bei 100 eurų už gegužę duos į priekį. Taip pat informavo, kad gegužės 31 d. nutraukia nuomos sutartį.
Tada prasidėjo visi įžeidinėjimai, neigiamos informacijos skleidimas. Vizažistė yra emociškai palaužta, dar net nespėjus pasveikti po operacijos. Aišku, svarbus niuansas tame, kad salonas net neturi higienos paso 2 ir 3 aukštams teikti paslaugos“, - nurodė A. Stumbrė.
Stilistės žodžiams pritarė ir pati istorijos herojė Edita Jonaitytė, atskleidusi dar daugiau tarp moterų kilusio konflikto aplinkybių. Kai kurios iš jų – itin asmeniškos. E. Jonaitytė salone dirbo daugiau nei metus. Nors moteris tikino, kad iki šiol konfliktų su salono savininke neturėjo, bet prisiminė vieną seną, o kitą naują pykčius sukėlusius atvejus. Vizažo meistrė tikino, kad šis salonas dirbo be higienos paso, nors apie tai sužinojo tik kur kas vėliau.
Vizažistė negailėjo kritikos ir kaltinimų
Edita tvirtino, kad salono savininkė žinojo jos situaciją ir matė bejėgiškumą. Juolab, pati ją informavo apie blogą atmosferą ir situacijas salone, dėl kurių gegužės paskutinę dieną išeis. Be to pranešė apie pinigus, kuriuos sumokės.
„Galbūt tik netiksliai tai jai suformulavau rašydama. Nors, manau, kad ji puikiai tai suprato ir tik panaudoti prieš mane sugalvojo. O ji tą žinutės dalį įdėjo į socialinį tinklą „Facebook“ ir ėmė mane šmeižti, viešinti informaciją, nuslėpdama, kokios aš esu būklės, kad aš su ja kalbėjau ir prašiau. Dabar jau mane ji užblokavo“, - kalbėjo Edita.
Ji prisiminė, kad žiemą su savininke buvo susipykę dėl itin asmeniškų priežasčių – antrosios pusės viliojimo. Tačiau tai išsprendė, esą, po moterų pokalbio ir tarsi buvo pamiršta. Editai balandžio pradžioje atlikta sudėtinga kojos operacija, todėl moteris balandžio mėnesį dirbo vos kelis kartus, o gegužę nedirbo iš vis. Visgi, vienos nemalonios situacijos išvengti nepavyko.
„Šis atvejis, tarsi sutapimas – klientė su ja susivienijo prieš mane, kaip specialistę, kaip žmogų. Nors pati dirbu su daugybe klienčių ir niekada nėra buvę to, kas vyksta dabar. Atlieku permanentinio makiažo paslaugas. Jos klientė, kaip tik prieš visą šitą istoriją, atėjo pas mane paslaugų.
Atrodė viskas gerai, po trijų dienų, ji man paskambino ir pasakė, kad nieko neliko. Aš iškart paklausiau, o ką jūs darėt, atsakė, kad valėsi su tamponėliais. O juk negalima nuvalyti, kaip ir su tatuiruote būtų. Ji mane pradėjo terorizuoti, kiekvieną dieną rašyti žinutes, aš jos paprašiau parašyti oficialų skundą, kur neva ji išdėstytų visas aplinkybes. Ji man pradėjo grasinti VMI ir vartotų teisių tarnyba.
Ir staiga vakar atsiranda savininkės žinutė. Jausmas toks, kad norima susidoroti su meistre. Jeigu ji norėtų, kad išeičiau, galėjo juk tiesiog nutraukti sutartį įspėjusi. O ne šitaip elgtis ir dar tą klientę atsiųsti, kuri nugramdė pati viską ir šaukė išpūtusi akis. Savininkė pati turėjo bylą dėl užpuolimo žmogaus ir dar berods vieną pareiškimą, tai nežinau ko reikės tikėtis ateityje“, - neslėpdama emocijų kalbėjo E. Jonaitytė.
Meistrė prisiminė savo ankstesnį bandymą turėti nuosavą grožio saloną, bet jo uždarymą lėmė neapskaičiuoti investiciniai sprendimai. „Nepadėjo bandymai persikelti į kitas patalpas ir teko bankroto bylą iškelti“, - prisiminė moteris. Ši Editos istorija primena kaip veiksmo filmą – dėl buvusių grasinimų, Specialiųjų tyrimų tarnybos pagalbos ir veiksmų, moteriai teko išgyventi sunkų laikotarpį, o tyrimai, pasak jos, nesibaigę iki šiol.
Kaltinimai nepasitvirtino – išlindo yla iš maišo
Bent jau tie, kad salonas neturi higieninio paso – turi, tai patvirtino tiek salono savininkė Algė Dūdėnaitė, tiek ir Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos Vilniaus departamento Vyriausioji specialistė Jolanta Vytienė.
„Jeigu tai yra vienas pastatas, išsidėstęs per tris aukštus, tai nereikia papildomų higienos pasų. Tas leidimas išduodamas vienam ūkio subjektui tose patalpose, tai jokio skirtumo, vienas ar du yra aukštai“, - nurodė specialistė.
O štai dėl kabinetą turinčių asmenų, kitokia situacija. „Jeigu specialistė yra įdarbinta to salono, kuriam išduotas higienos pasas, tai nereikia atskiro. O jeigu ji nėra įdarbinta, dirba su verslo liudijimu, tai jai reikia turėti atskirą higienos pasą. Nes ji yra atsakinga už teikiamas paslaugas.
Nes skirtingai gali būti veikla organizuojama, ji gali išnuomoti darbo vietą. Bet, pavyzdžiui, visus reikalus susijusius su higiena, infekcijų kontrole, organizuoti gali tas pagrindinis salonas: aprūpinti skalbiniais, kosmetikos priemonėmis, prižiūrėti tvarką ir pan.
Bet dažniausiai tai yra sprendžiama individualiai ir ta atsakomybė tenka specialistui, todėl jisai turi gauti atskirą leidimą – higienos pasą, atskirai vykdoma jo kontrolė ir tikrinama, kaip ta veikla yra organizuojama, ar tinkamai. Ir jeigu nekokybiškai atliktos paslaugos, tai atsakytų specialistė“, - nurodė J. Vytienė.
Netikėtai paaiškėjo, kad meistrė Edita neturi higienos paso, vienintelė iš trijų kabinetus salone turinčių specialisčių. „Mums savininkė žadėjo viską sutvarkyti, bet nesutvarkė ir su kolegėmis kalbėjome, kad labai rizikinga tokiomis sąlygomis dirbti“, – kartojo Edita. Tačiau tvarka sako aiškiai – specialistas pats atsakingas už save. O A. Dūdėnaitė tik pridūrė, kad su kitomis tokių problemų nebuvo, nesulaukė šio dokumento tik iš minėtos meistrės.
Salono direktorė: ji yra prasiskolinusi
Salono direktorė A. Dūdėnaitė pasakojo nustebusi dėl tokių kolegės pareiškimų ir atskleidė netikėtas aplinkybes. Be to, pasakojo, kad nuo pat moters įsidarbinimo nesulaukdavo nuomos pinigų ir dokumentų laiku, turėdavo priminti ir prašyti.
„Ji mano draugei yra skolinga kelis tūkstančius eurų ir jau keli metai neatiduoda, nors ir vekseliai yra pasirašyti. Kitai mano draugei irgi kelis šimtus skolinga, o man nuo kovo mėnesio už nuomą nemoka. Ji man pati naktį parašė, kad nori nutraukti nuomos sutartį su salonu. Ir tiesiog pasirinkau tokį būdą, žmogų tiesiog sugėdinti. Nors manau, net dabar, kad tų pinigų negausiu, nes matau, kad ir mano draugės negauna.
Man iš antstolių jau ne vienas laiškas yra atėjęs, kad ji yra skolinga net kelioms įmonėms. Manęs antstoliai klausia, ar aš kaip darbdavys jai duodu kažkokias pajamas, tai gal būtų kažkaip areštavę jas. O kadangi aš jai tik patalpas nuomoju, tai jiems taip ir atsakiau. Kiek žinau, jos ankstesni bandymai turėti savo salonus baigėsi skolomis. Nors skirtingas versijas pasakoja“, - atskleidė tame pačiame salone ir kirpėja dirbanti A. Dūdėnaitė.
Išgirdusi apie žmonių užpuolimo kaltinimus, moteris tvirtino, kad viskas baigėsi taikiu susitarimu ir byla nebuvo pradėta. Dar labiau ji nustebo dėl versijos apie susivienijimą su nepatenkinta kliente, kadangi teigė pasiūliusi klientei kalbėti su meistre Edita ir aiškintis, o pokalbio detalių nė viena neatskleidė. Salono savininkė portalui tv3.lt atsiuntė paskolas įrodančius vekselius.
Prabilo mistinė klientė: esu šokiruota
Meistrė Edita tikino, kad į sąmokslo teoriją prieš ją buvo įtraukta netgi salono savininkės klientė. Kaip paaiškėjo, mistinė klientė, tapusi ir vienu iš konflikto objektų, yra Dalia Stramkauskaitė ir ilgametė šio salono klientė.
„Jau gal penkerius metus šiame salone tvarkausi nagus ir plaukus. Tik pas vizažo meistrę niekada nebuvau, o šį kartą prireikė labai skubiai. Nes į Lietuvą iš užsienio aš grįžtu vos kelioms savaitėms. Ir nors gyvenu kitame Vilniaus gale, lankausi šiame pamėgtame salone, o ir nusiskundimų niekada neturėjau – aukšta kokybė už priimtiną kainą.
Balandžio 22 d. buvo atlikta antakių procedūra – retušavimas plaukeliais 3D, o po poros dienų – akių viršutinio voko linija su šešėliavimu ir lūpų kontūro su retušavimo procedūra. Lūpos ir akys patino, bet viskas normalu, kadangi man 43 metai ir ne pirmą kartą darausi šias procedūras. Todėl žinau, kad savaitę viskas atrodys ne kaip, bet jau po dviejų dienų man ant lūpų ne šašiukai atsirado, o jos supleiskanojo, tai kaip ir nusivalė viskas.
Akys ir antakiai taip pat ėmė pleiskanoti ir nieko nebeliko, tik matėsi tai, kas prieš metus daryta. Ir netgi antakių kampučiai nelygūs, skiriasi ilgiai. Ir pasimatė, kur buvo prieš septynis metus darytas ilgalaikis makiažas, o Editos liko tik taškai. Prie vienos akies krašto paliktas taškas, nes buvo numatyta pratęsti kontūro liniją, kita akis – tik neryškus brūkšnelis bei išdarkytos viršutinio voko akių kraštelių linijos. O tai juk truko penkias valandas ir man kainavo 340 eurų...“, - pasakojo Dalia.
Moteris tikino suprantanti, kad gali pasitaikyti žmogiškų klaidų. Bet užsukusi prieš plaukų tvarkymą pas meistrę Editą praėjus savaitei, išgirdo, kad ji nežino, kodėl taip nutiko ir alternatyva nebuvo pasiūlyta.
„Po procedūrų daugumoje salonų dedami ledukai šaldymui, o Edita nieko neturėjo. Tai aš švelniai valiau tepaliuku iš vaistinės, nes patinimas buvo stiprus, akys ryte užtinę. O juk man net šašiukai nebuvo tie atsiradę kaip įprastai.
Skambinau Editai gegužės 5-7 dienomis, bet man ji nekėlė ragelio, siunčiau nuotraukas kaip atrodau ir klausiau, ką daryti. Sekmadienį ji man pakėlė telefoną trumpai telefoną ir liepė elektroniniu paštu atsiųsti parašytą pretenziją bei pažadėjo pirmadienį iki pietų atsakyti. Aš viską nusiunčiau, bet per pirmadienį atsakymo jokio negavau, o ir ragelio nebekelia.
Man nesuprantama, kaip galima nekelti ragelio, nekalbėti iš vis. Juolab, kad mano organizmas toleruoja šias procedūras, net korektūrų iki šiol nereikėjo, nes man ir plastinių yra operacijų atlikta.
Aš skambinau į vartotojų teisių tarnybą ir pasakė, kad turiu sulaukti raštiško atsakymo iš Editos. O nesulaukusi galiu kreiptis. Aš nesu tikrai konfliktiška, isteriška klientė, suprantu, kad gali būti nesėkmių, todėl nepuoliau visur skelbti apie tai. Bet šitaip arogantiškai bendrauti, nekelti telefono, nenorėti spręsti problemą – tai tikrai jaučiuosi šokiruota“, - atvirai pasakojo į užsienį antradienio rytą išvykusi D. Stramkauskaitė.
Pasak jos, savininkė net nežinojo apie atliktas procedūras. O jai pačiai dėl pretenzijos buvo gėda prieš jau pamėgtas, ten dirbančias meistres. Bet šiuo atveju, toks meistrės Editos elgesys verčia Dalią elgtis kitaip.