Tikrinta Lietuvos bendrovė iš Čekijos bei Jungtinės Karalystės įmonių įsigijo mobiliųjų telefonų už daugiau nei 3 mln. eurų ir neįvežant į Lietuvos teritoriją juos tiesiogiai iš Vengrijos eksportavo Ukrainos įmonei. Patikrinę įtarimų sukėlusius prekių gabenimo dokumentus bei sąskaitas faktūras mokesčių inspektoriai nustatė, kad telefonų įsigijimo vieta vis dėlto yra ne Vengrija, o Lietuva, nes PVM sąskaitose faktūrose nurodytas bendrovei Lietuvoje suteiktas PVM mokėtojo kodas.
„Įsigytų prekių nuosavybės teisės bendrovei perėjo jų pristatymo į Vengrijoje esantį sandėlį dieną, tačiau Lietuvos mokesčių administratorius išsiaiškino, kad Vengrijoje bendrovė nėra registruota PVM mokėtoju. Taigi ji nesilaikė bendrosios Europos Sąjungos PVM apmokestinimo tvarkos ir nesumokėjo pardavimo PVM toje valstybėje, kurioje pasibaigė prekių gabenimas, t.y. Vengrijoje. Lietuvos PVM mokėtojas privalėjo registruotis PVM mokėtoju ir Vengrijoje bei ten sumokėti priklausančius mokesčius“, - teigia Kauno AVMI Kontrolės departamento direktorė Ligita Brazlauskienė.
Pasak L. Brazlauskienės, vertinant nustatytus pažeidimus buvo pritaikyta vadinamoji „rezervo“ taisyklė* ir konstatuota, kad bendrovė Lietuvoje neteisėtai mėgino išvengti PVM. Be to, mokesčių inspektoriams bendrovė negalėjo pateikti įrodymų, kad iš Čekijos ir Jungtinės Karalystės įmonių įsigytų mobiliųjų telefonų pardavimo PVM buvo sumokėtas Vengrijoje, taip pat negalėjo pateikti Vengrijos mokesčių administratoriaus patvirtinimo, kad šioje šalyje neprivalėjo registruotis PVM mokėtoju ir mokėti mokesčius. Todėl ši įmonė neturėjo teisės pateikti patikslintos PVM deklaracijos, kad pagal „rezervo“ taisyklę Lietuvoje sumažintų mokėtino PVM sumą. Kauno AVMI patikrintai bendrovei papildomai apskaičiavo apie 700 tūkst. eurų nesumokėto PVM, per 80 tūkst. eurų delspinigių ir skyrė daugiau nei 200 tūkst. eurų baudą.
VMI primena, kad šiuo metu įgyvendina „PSF“ projektą, kurio metu renkami PVM sąskaitų faktūrų duomenys iš rizikingiausių 7 tūkst. šalies įmonių – taip siekiama užtikrinti lygias konkurencijos sąlygas sąžiningam verslui, netrukdyti tinkamai mokestines prievoles vykdantiems mokėtojams, gerinti biudžeto pajamų surinkimą ir operatyviai gauti informaciją, padedančią objektyviau įvertinti esamą verslo situaciją.