Balandžio ir gegužės mėnesiais SEB banko vykdytos apklausos duomenimis, į 2013 metus Lietuvos mažos ir vidutinės įmonės žvelgia su nuosaikiu optimizmu. Dauguma tiki, kad ateinančiais metais jų apyvarta didės,
trečdalis planuoja produktų ar / ir paslaugų naujovių, beveik ketvirtadalis svarsto apie naujos darbo jėgos pritraukimą. Didžioji įmonių dalis ir toliau planuoja orientuotis į vidaus rinką ir susilaiko nuo investicinių
planų.
Pasak SEB banko prezidento pavaduotojo, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktoriaus Virginijaus Doveikos, du mėnesius vykusios mažų ir vidutinių įmonių konsultavimo kampanijos metu banko specialistai iš pirmų lūpų pavyko surinko daug vertingos informacijos apie tai, kaip šios įmonės prognozuoja netolimą ateitį. „Planuojama apyvarta, eksporto plėtra, naujovių pasiūla ir prognozės dėl investicijų bei darbuotojų skaičiaus rodo nuosaikaus augimo tendencijas“, – sako V. Doveika.
Dauguma mažų ir vidutinių įmonių (72 proc.) tikisi, kad jų metinė apyvarta 2013 metais padidės per 5 procentus. Didesnio nei 15 proc. apyvartos augimo tikisi 16 proc. įmonių, kas dešimta sako, kad jų apyvarta greičiausiai
mažės. Didžiausio, virš 30 proc. siekiančio, apyvartos prieaugio daugiausia tikisi (46 proc.) prekybos įmonės, kas penkta – pramonės bei energetikos sektoriaus įmonė.
Pristatyti rinkai produktų ar / ir paslaugų naujovių 2013 m. planuoja kas trečia maža ar vidutinė įmonė, daugiau nei pusė jų (56 proc.) naujovių ir inovacijų savo veikloje neplanuoja. Daugiausia naujovių planuoja prekybos
(41 proc.), taip pat pramonės ir energetikos (15 proc.) srities įmonės.
Eksporto rinkose plėtrą vykdys daugiau nei trečdalis (36 proc.) mažų ir vidutinių įmonių. Iš jų į naujas rinkas planuoja žengti 14 proc., o 22 proc. plėstis jau esamose. Naujose rinkose aktyviausiai plėtrą vykdys
prekybos (34 proc.), pramonės ir energetikos (17 proc.), taip pat transporto (13 proc.) sektoriaus įmonės. Eksporto plėtros neplanuoja vykdyti ir prioritetu vidaus rinką laiko 63 proc. įmonių.
Investicinių planų 2013 metais pareiškė turinti kas trečia įmonė, iš jų du trečdaliai tam planuoja skirti daugiau nei 30 tūkst. eurų – tai prekybos (24 proc.), pramonės ir energetikos (17 proc.), transporto (14 proc.),
statybos (10 proc.) įmonės, taip pat ūkininkai (8 proc.). Mažesnes, iki 30 tūkst. eurų, investicijas planuoja trečdalis įmonių, tarp jų – taip pat prekybos (36 proc.), transporto (16 proc.), pramonės ir energetikos (13
proc.) įmonės.
23 proc. mažų ir vidutinių įmonių 2013 m. pabaigoje ketina padidinti darbuotojų skaičių, likusios įmonės savo planus ketina pasiekti pasitelkdamos turimus žmogiškuosius resursus. Išsamūs mažų ir vidutinių įmonių veiklos prognozių 2013 metams duomenys gauti SEB banko įmonių konsultavimo finansų klausimais kampanijos metu. Per du mėnesius buvo surengti beveik 1,2 tūkst. susitikimų su įmonėmis visoje Lietuvoje, iš jų beveik 700 užpildė apklausos anketas, nurodydamos savoplanus ateinantiems metams.
Mažų ir vidutinių įmonių konsultavimo kampanija siekta padėti joms iš didelės finansinių paslaugų ir sprendimų pasiūlos pasirinkti tinkamiausius ir taip užtikrinti investicijų tęstinumą, apyvartinio kapitalo stabilumą,
prekybos plėtrą. SEB bankas šios kampanijos simboliu pasirinko „Smart“ (liet. sumanus) automobilius. Būtent jais į susitikimus su įmonių vadovais vyko banko vadybininkai ir įveikė 23 tūkst. kilometrų.
Šiuo metu SEB bankas paslaugas teikia 44 tūkst. mažų ir vidutinių įmonių.