• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mažmeninės prekybos situacija atrodo vis niūriau jos darbuotojams – ypač tiems, kurie yra ant apatinių sistemos laiptelių, rašoma „Business Insider“.

13

Mažmeninės prekybos situacija atrodo vis niūriau jos darbuotojams – ypač tiems, kurie yra ant apatinių sistemos laiptelių, rašoma „Business Insider“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šioje srityje JAV dirba daugiausiai žmonių – 4,6 mln. amerikiečių pilnu ar daliniu etatu dirba „mažmenoje“. Tačiau paskutinė statistika rodo, kad prekybos sektoriuje nuo pernai spalio iki šių metų gegužės buvo darbuotojų sumažėjo 89 tūkst.

REKLAMA

Mažmeninės prekybos konsultantas Dougas Stephensas perspėja, kad šis reiškinys netrukus virs „mažmeninės prekybos pabėgėlių krize“.

„Savo laikmečio kalviai“

Pasak jo, nėra sudėtinga nuspėti, kad ateityje parduotuvėse bus itin mažai darbuotojų, jeigu jų išvis bus.

REKLAMA
REKLAMA

Automatizacija skinasi savo kelią į vis daugiau parduotuvių ir vietų, nuo automatinio apmokėjimo už prekes iki sandėliavimo. Robotai jau gali ne tik apdoroti prekių papildymų užsakymus, tačiau ir pristatyti jas tiesiogiai pirkėjams. Automatizacija jau taip pat leidžia vairuoti sunkvežimius ir atlikti paprastas klientų aptarnavimo funkcijas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Prekybos sektoriaus darbuotojai taps savo laikmečio kalviais“, – aiškino D. Stephensas.

e-komercija netrukus pasieks neregėtas aukštas

Internetinės prekyba pastaruoju metu auga milžiniškais tempais, kažkur nuo 12 iki 35 proc. visame pasaulyje, priklausomai nuo to, kokioje srityje vystomas verslas. Pavyzdžiui, JAV, net jeigu niekas nesikeistų, e-prekyba pasieks 25 proc. bendro mažmeninės prekybos skaičiaus per artimiausius 6 metus. Jungtinėje Karalystėje šis skaičius gali viršyti 30 proc. Labiausiai neramina, kad per artimiausius 3 metus trys bendrovės – „Amazon“, „Alibaba“ ir „eBay“ kontroliuos 40 proc. visos elektroninės prekybos. Ir tai tik apšilimas. Per 15 metų, atėjus naujųjų technologijų bangai, e-prekyba perims tradicinę besivystančiose šalyse.

REKLAMA

Produkcija pasipildys pati

Kitas svarbus veiksnys e-komercijos revoliucijoje bus į gyventojų namus atėjus automatinio pasipildymo funkcijai. Netrukus ateis metas, kai išnaudojus tris ketvirčius šunų maisto, jis „pats automatiškai save užsisakys“. Apšvietimo lemputė, jau baigianti savo tarnavimo laiką, užsakys jums naują. Bėgimo bateliuose įrengti jutikliai praneš apie susidėvėjimą ir užsakys, jeigu tik bus poreikis. Šie ir šimtai kitų procesų bus atliekami automatiškai. Visi jie bus atliekami su minimaliu prekybininkų ar tarpininkų įsikišimu.

REKLAMA

„Amazon“ ateityje ištiks didžiųjų tradicinės mažmenos tinklų likimas

Surask ir paspausk mygtukų spaudeliojimas ant ekrano baigsis dar pirmojoje šio šimtmečio pusėje. „Amazon“ jau žino tai, todėl skuba kurti savo „Alexa Voice Services“ platformą bei „Echo“ įrenginius. Tačiau, šiuo metu atrodanti neįveikiama, „Amazon“, kaip ir „Sears“ (milžiniškas JAV mažmeninės prekybos tinklas, 2005-aisiais priverstas jungtis su „Kmart“, nes neatlaikė kitų tinklų konkurencijos) anksčiau, bus parklupdyta naujų platformų, kurios visiškai pakeis pačios prekybos sąvoką. Technologijos, panašios į „Magic Leap“ paveiktąją realybę (į kurią „Alibaba“ stipriai investuoja) atvers naują puslapį e-prekyboje. Su dizaineriais, kurie mums parinks ir pademonstruos drabužius, kuriuos galėsime liesti, mes susitikinėsime virtualioje realybėje. Pačių drabužių parinkimą užtikrins zetabaitai atminties su drabužių pavyzdžiais, atitiksiančiais net patį išrankiausią skonį ir įmantriausius figūrų vingius. „Keliausime“ mes į virtualias vietas, kur galėsime išbandyti produktus, prieš juos įsigyjant. Ateityje apsipirkimas vyks nebe „parduotuvėse“, o pasinaudojus internetinių patirčių paslaugomis. Jos bus smagios, jaudinančios ir įdomios.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Fizinė prekyba nebebus laikoma vienu iš galimų apsipirkimo šaltinių

Tuomet, kai didžioji dalis mūsų kasdienių poreikių bus tenkinami automatiškai, pačios mažmeninės prekybos svarba išnyks. Vietoje to, erdves užims fiziniai prekės ženklų „portalai“, kuriuose bus galima susipažinti su jų siūlomos produkcijos patirtimis. Tai taps vieta, kurioje mes mokomės, gauname įkvėpimą, apžiūrime ir išbandome naujus dalykus, eksperimentuojame ar kartu kuriame.

REKLAMA

Iš esmės, tas procesas vyksta jau ir dabar, į prekybos centrus mes einame bendrauti, linksmintis ir dalyvauti bendruomenės veiklose. Tai nereiškia, kad ten nebus nieko parduodama, tiesiog pagrindinė šių „portalų“ užduotimi taps ne pardavimai, bet ryšio su klientais užmezgimas. Šios erdvės bus visiškai kitu būdu išplanuotos, užpildomos ir valdomos. D. Stephensas mažmeninės prekybos atstovams nustoti galvoti apie „parduotuves“, o pradėti galvoti apie „istorijas“ (angl. žodžių žaismas, „stores“ ir „stories“), nustoti galvojus apie „produkciją“ ir pradėti galvoti apie „kūrinius“.

REKLAMA

Mažmeninės prekybos pabėgėlių krizė

Beveik 4,6 mln. amerikiečių dirba mažmeninės prekyboje, ir tai yra šalies darbdavys numeris vienas. Daugelyje išsivysčiusių šalių mažmeninė prekyba užima vieną iš pagrindinių, jeigu ne pačia esmingiausią vietą tarp visų darbo vietų. „Amazon“ jau dabar įrodė, kad gali išlaikyti parduotuvę be kasininkų. Ir kasininkai tėra pradžia. Robotizuotas klientų aptarnavimo personalas, visiškai automatizuoti sandėliai, dirbtinio intelekto valdomi skambučių centrai, sunkvežimiai be vairuotojų, netgi parduotuvės vadovybės pakeitimas to paties AI yra jau dabar realiai egzistuojantys ir išbandomi dalykai. Bet kuris žmogus, kuris negeneruoja pridėtinės vertės, ar tai būtų kūrybingumas, patirtis ar intuicija bus atleidžiamas. Galime kalbėti apie moralumą ar etiką be galo, tačiau viena yra tikra – mažmeninės prekybos darbuotojai taps šių laikų kalviais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekybininkams dabar reikia pasirinkti iš dviejų dalykų. Jeigu jūs renkatės robotiką, pradėkite investuoti į technologijas jau dabar. Jeigu pasirenkate žmones, pasiruoškite mokėti patiems geriausiems rinkoje. Alteratyvų šiems dviem pasirinkimams nebus.

Ekonomikos modelis keisis

Jeigu jūs esate tas laimės vaikas, kuris parduodate kažką, ko daugiau niekas Žemėje neparduoda, jums pavyks išvengti šios kulkos. Jeigu ne, geriau ieškokite naujo kelio daryti pinigus. Taip yra todėl, kad dabartinis „visko“ pardavimo modelis pasiekė savo pabaigą. Pirma, prekės ženklai keliasi iš prekybos su tarpininkų pagalba modelio į tiesioginę prekybą, net ne tik todėl, kad gali tai daryti, o todėl, kad tai yra logiška žiūrint iš prekybininko taško. Technologijos pažengė tiek, kad pasiekti klientą tiesiogiai, o ne per perpadavinėtojus tampa ne tik įmanoma, o ir pageidautina. Tai taip pat leidžia prekės ženklams geriau komunikuoti su pirkėjais.

REKLAMA

Ši situacija priešpastato prekės ženklus, kuriuos mažmeninės prekybos atstovai vadina „tiekėjais“ prieš juos pačius ir paverčia konkurentais kovojant dėl to paties pirkėjo. Iš esmės, net jeigu jie laimi, tai jie pralaimi. Parduodami daugiau produkcijos, jie tik pamaitina priešo karo vežimus.

REKLAMA

Fizinės parduotuvės taps galingiausiu ir geriausiai išmatuojamas ryšio su pirkėju kanalas, kurį turės prekės ženklas. Pirkėjo patirtis tokiose vietose bus pats pelningiausias produktas, kokį prekybininkai galės parduoti.

Taigi, teisybė yra ta, jog mažmeninė prekyba neišmirs. Tačiau problema slypi pati savyje. Kol mes nepaleisime senosios eros, mes niekada negalėsime žengti į „naują ir šviesų rytojų“. Jeigu mes iš tiesų norime išgelbėti mažmeninę prekybą, turėsime leisti jai „numirti“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų