Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Vieno įtakingiausių leidinių pasaulyje „Newsweek“ žurnalistai naujųjų metų proga pakalbino eilę skirtingų automobilių pramonės specialistų. Šių pokalbių metu buvo norima surasti atsakymus į tai, ko kiekvienas iš mūsų gali tikėtis 2022 metais.
„Newsweek“ žurnalo redakcijos tyrime tarp apklaustųjų buvo, pavyzdžiui, „J.D. "Power“ duomenų ir analizės viceprezidentas Tysonas Jominy, „SEMA Show“ viceprezidentas Mike'as Spagnola, Patas Ryanas, „CoPilot“ generalinis direktorius ir įkūrėjas, Stephanie Brinley, „IHS Markit“ vyriausioji automobilių analitikė, ir kiti.
1 prognozė: automobiliai toliau brangs
Nuolatos augančias automobilių kainas lems vis didesnės išlaidos darbo užmokesčiui, medžiagoms, taip pat pasikeitęs gamybos metodas, kuris skatina gamintojus kaupti reikalingų komponentų atsargas.
Europoje prie to prisidės ir griežta išmetamųjų teršalų politika bei vis griežtesni automobilių saugos reikalavimai.
Ekspertai pabrėžia, jog dar 2017 m. beveik 20 proc. JAV parduodamų automobilių vidutinė kaina buvo mažesnės nei 20 000 JAV dolerių. Šiuo metu vos vienas procentas parduodamų automobilių patenka į šią kategoriją.
Prognozė Nr. 2: susidomėjimas modifikacijomis didės
„Vis populiaresnis tampa senesnės transporto priemonės įsigijimas ir perdarymas, todėl manau, kad susidomėjimas modifikavimo darbais augs, bet galbūt jis taps labiau pastebimas 2023 ir 2024 m“, – mano Mike'as Spagnola.
Jis taip pat mano, jog vis daugiau gamintojų plės automobiliams skirtų modelių aksesuarų linijas ir tokiu būdu sieks išstumti šiame segmente dešimtmečius veikiančias įmones.
3 prognozė: Žmonės bus pasirengę daugiau investuoti į automobilius
Priežastis šiuo atveju paprasta. Sumažėjęs mobilumas neleidžia žmonės taip stipriai išlaidauti kaip anksčiau, todėl natūralu, jog jų santaupos pradėjo augti.
Ne vienas ekspertas pabrėžė, jog pasaulinės pandemijos akivaizdoje vis daugiau žmonių sugrįžta prie idėjos turėti asmeninį automobilį.
Prognozė Nr. 4: parduodamų modelių ir kėbulo tipų skaičius mažės
Tiekimo grandinių krizės daromas spaudimas paprastinti ir piginti automobilių gamybą, todėl mažės atskiros siūlomos įrangos kiekis, ji bus integruojama į skirtingus paketus. 50 ir daugiau puslapių apimties kai kurių modelių kainoraščiai, kurie egzistavo iki šiol, pamažu taps praeitimi.
Prognozė Nr. 5: Susidomėjimas sedanais ir sportiniais automobiliais mažės
Susidomėjimas sedanais jau maždaug pusę dešimtmečio nuolat mažėja ir ši tendencija išliks.
Taip pat mažėja susidomėjimas sportiniais automobiliais, nes jų įsigijimo kaina bei eksploatacijos kaštai yra per dideli daugumai.
Kadangi įperkamų sportiškų automobilių gretos nuolatos mažėja, nereikėtų stebėtis, jog vis daugiau žmonių atsisako minties įsigyti automobilį, kuris būtų skirtas pramogai.
6 prognozė: susidomėjimas senoviniais automobiliais didės
Tai taip pat ilgalaikė tendencija. Susidomėjimas senais ir ypač sportiniais automobiliais labai išaugo ir daugelis į juos žiūri kaip į gerą investavimo galimybę. Dėl mažėjančių palūkanų normų bankuose vis daugiau žmonių tuo domisi, o daugelis iš jų ieško būtent senų automobilių, kurie jau turi istorinę vertę arba kurie, kaip tikimasi, greitai ją įgis ir toliau augs.
7 prognozė: bus parduota daugiau komercinių transporto priemonių
Lengvųjų automobilių pardavimai labai sumažėjo, tačiau komercinių automobilių pardavimai nesumažėjo taip smarkiai, nes įmonėms jų tiesiog reikia verslui.
Jų gamintojai tai taip pat žino, todėl jų maržos yra didesnės nei daugelio mažų lengvųjų automobilių ir žemesnės nei vidutinės klasės automobilių.
Prognozė Nr. 8: Papildomos įrangos kiekis sumažės
Ši tendencija vėlgi susijusi su puslaidininkių krize, taip pat su automobilių bendrovių siekiu kuo labiau sumažinti gamybos kainą ir padidinti savo maržas.
Idealiu atveju jie nori parduoti brangesnius automobilius su ribotomis pritaikymo galimybėmis, ir tai yra kryptis, kuria 2022 m. bus profiliuojami jų pasiūlymai.
9 prognozė: naudoti automobiliai brangs
Naudotų automobilių kaina kils arba jų vertė senstant mažės lėčiau nei iki šiol.
Ši tendencija buvo akivaizdi jau 2021 m., kai, pavyzdžiui, naudotų vienerių ir dvejų metų senumo automobilių kainos prilygo naujų automobilių kainoms.
Mažiau žinomas faktas, apie kurį rašoma „CoPilot“ atliktoje JAV analizėje, kurioje teigiama, kad seniausių, 13 metų ir senesnių automobilių kainos vis dar auga taip pat sparčiai, kaip ir pernai trejų metų ir naujesnių automobilių kainos.
To priežastis - naujų automobilių trūkumas rinkoje, kurį lemia tam tikrų komponentų ir medžiagų trūkumas.
Prognozė Nr. 10: pasikeis transporto priemonių pristatymo būdas
Praėjusiais metais automobilių parodos arba iš viso nebuvo rengiamos, arba buvo rengiamos ribota apimtimi ir įvairiomis naujoviškomis formomis.
Teigiama, kad parodų organizavimo būdas keisis nuolat: įvairiose parodų vietose, kuriose automobilių gamintojai stengsis suvilioti klientus autentiška patirtimi, bus rengiama daugiau parodomųjų važiavimų - ne tik prekybos salonuose, bet ir specializuotuose renginiuose automobilių trasose ar net pačiose parodose.
11 prognozė: susidomėjimas elektromobiliais augs
Ši tendencija nestebina. 2019 ir 2020 m. sandūroje ėmė smarkiai augti ir elektromobilių populiarumas, ir jų pardavimai, ir nuo to laiko ši tendencija vis labiau įsibėgėja.
2022 m. padėtis nepasikeis, o elektromobilių paklausa augs JAV, Europoje ir net Kinijoje. Dabar ji netgi tokia didelė, kad nuo kitų metų šalyje bus nutrauktos elektromobilių subsidijavimo programos.
Prognozė Nr. 12: Pasaulinė automobilių rinka augs
Jei neatsitiks jokių nenumatytų aplinkybių, pasaulinė naujų automobilių rinka šiais metais turėtų ne tik stabilizuotis, bet ir augti. Rinką gali riboti tik tebesitęsianti puslaidininkių krizė.
Vieno įtakingiausių leidinių pasaulyje „Newsweek“ žurnalistai naujųjų metų proga pakalbino eilę skirtingų automobilių pramonės specialistų. Šių pokalbių metu buvo norima surasti atsakymus į tai, ko kiekvienas iš mūsų gali tikėtis 2022 metais.
„Newsweek“ žurnalo redakcijos tyrime tarp apklaustųjų buvo, pavyzdžiui, „J.D. "Power“ duomenų ir analizės viceprezidentas Tysonas Jominy, „SEMA Show“ viceprezidentas Mike'as Spagnola, Patas Ryanas, „CoPilot“ generalinis direktorius ir įkūrėjas, Stephanie Brinley, „IHS Markit“ vyriausioji automobilių analitikė, ir kiti.
1 prognozė: automobiliai toliau brangs
Nuolatos augančias automobilių kainas lems vis didesnės išlaidos darbo užmokesčiui, medžiagoms, taip pat pasikeitęs gamybos metodas, kuris skatina gamintojus kaupti reikalingų komponentų atsargas.
Europoje prie to prisidės ir griežta išmetamųjų teršalų politika bei vis griežtesni automobilių saugos reikalavimai.
Ekspertai pabrėžia, jog dar 2017 m. beveik 20 proc. JAV parduodamų automobilių vidutinė kaina buvo mažesnės nei 20 000 JAV dolerių. Šiuo metu vos vienas procentas parduodamų automobilių patenka į šią kategoriją.
Prognozė Nr. 2: susidomėjimas modifikacijomis didės
„Vis populiaresnis tampa senesnės transporto priemonės įsigijimas ir perdarymas, todėl manau, kad susidomėjimas modifikavimo darbais augs, bet galbūt jis taps labiau pastebimas 2023 ir 2024 m“, – mano Mike'as Spagnola.
Jis taip pat mano, jog vis daugiau gamintojų plės automobiliams skirtų modelių aksesuarų linijas ir tokiu būdu sieks išstumti šiame segmente dešimtmečius veikiančias įmones.
3 prognozė: Žmonės bus pasirengę daugiau investuoti į automobilius
Priežastis šiuo atveju paprasta. Sumažėjęs mobilumas neleidžia žmonės taip stipriai išlaidauti kaip anksčiau, todėl natūralu, jog jų santaupos pradėjo augti.
Ne vienas ekspertas pabrėžė, jog pasaulinės pandemijos akivaizdoje vis daugiau žmonių sugrįžta prie idėjos turėti asmeninį automobilį.
Prognozė Nr. 4: parduodamų modelių ir kėbulo tipų skaičius mažės
Tiekimo grandinių krizės daromas spaudimas paprastinti ir piginti automobilių gamybą, todėl mažės atskiros siūlomos įrangos kiekis, ji bus integruojama į skirtingus paketus. 50 ir daugiau puslapių apimties kai kurių modelių kainoraščiai, kurie egzistavo iki šiol, pamažu taps praeitimi.
Prognozė Nr. 5: Susidomėjimas sedanais ir sportiniais automobiliais mažės
Susidomėjimas sedanais jau maždaug pusę dešimtmečio nuolat mažėja ir ši tendencija išliks.
Taip pat mažėja susidomėjimas sportiniais automobiliais, nes jų įsigijimo kaina bei eksploatacijos kaštai yra per dideli daugumai.
Kadangi įperkamų sportiškų automobilių gretos nuolatos mažėja, nereikėtų stebėtis, jog vis daugiau žmonių atsisako minties įsigyti automobilį, kuris būtų skirtas pramogai.
6 prognozė: susidomėjimas senoviniais automobiliais didės
Tai taip pat ilgalaikė tendencija. Susidomėjimas senais ir ypač sportiniais automobiliais labai išaugo ir daugelis į juos žiūri kaip į gerą investavimo galimybę. Dėl mažėjančių palūkanų normų bankuose vis daugiau žmonių tuo domisi, o daugelis iš jų ieško būtent senų automobilių, kurie jau turi istorinę vertę arba kurie, kaip tikimasi, greitai ją įgis ir toliau augs.
7 prognozė: bus parduota daugiau komercinių transporto priemonių
Lengvųjų automobilių pardavimai labai sumažėjo, tačiau komercinių automobilių pardavimai nesumažėjo taip smarkiai, nes įmonėms jų tiesiog reikia verslui.
Jų gamintojai tai taip pat žino, todėl jų maržos yra didesnės nei daugelio mažų lengvųjų automobilių ir žemesnės nei vidutinės klasės automobilių.
Prognozė Nr. 8: Papildomos įrangos kiekis sumažės
Ši tendencija vėlgi susijusi su puslaidininkių krize, taip pat su automobilių bendrovių siekiu kuo labiau sumažinti gamybos kainą ir padidinti savo maržas.
Idealiu atveju jie nori parduoti brangesnius automobilius su ribotomis pritaikymo galimybėmis, ir tai yra kryptis, kuria 2022 m. bus profiliuojami jų pasiūlymai.
9 prognozė: naudoti automobiliai brangs
Naudotų automobilių kaina kils arba jų vertė senstant mažės lėčiau nei iki šiol.
Ši tendencija buvo akivaizdi jau 2021 m., kai, pavyzdžiui, naudotų vienerių ir dvejų metų senumo automobilių kainos prilygo naujų automobilių kainoms.
Mažiau žinomas faktas, apie kurį rašoma „CoPilot“ atliktoje JAV analizėje, kurioje teigiama, kad seniausių, 13 metų ir senesnių automobilių kainos vis dar auga taip pat sparčiai, kaip ir pernai trejų metų ir naujesnių automobilių kainos.
To priežastis - naujų automobilių trūkumas rinkoje, kurį lemia tam tikrų komponentų ir medžiagų trūkumas.
Prognozė Nr. 10: pasikeis transporto priemonių pristatymo būdas
Praėjusiais metais automobilių parodos arba iš viso nebuvo rengiamos, arba buvo rengiamos ribota apimtimi ir įvairiomis naujoviškomis formomis.
Teigiama, kad parodų organizavimo būdas keisis nuolat: įvairiose parodų vietose, kuriose automobilių gamintojai stengsis suvilioti klientus autentiška patirtimi, bus rengiama daugiau parodomųjų važiavimų - ne tik prekybos salonuose, bet ir specializuotuose renginiuose automobilių trasose ar net pačiose parodose.
11 prognozė: susidomėjimas elektromobiliais augs
Ši tendencija nestebina. 2019 ir 2020 m. sandūroje ėmė smarkiai augti ir elektromobilių populiarumas, ir jų pardavimai, ir nuo to laiko ši tendencija vis labiau įsibėgėja.
2022 m. padėtis nepasikeis, o elektromobilių paklausa augs JAV, Europoje ir net Kinijoje. Dabar ji netgi tokia didelė, kad nuo kitų metų šalyje bus nutrauktos elektromobilių subsidijavimo programos.
Prognozė Nr. 12: Pasaulinė automobilių rinka augs
Jei neatsitiks jokių nenumatytų aplinkybių, pasaulinė naujų automobilių rinka šiais metais turėtų ne tik stabilizuotis, bet ir augti. Rinką gali riboti tik tebesitęsianti puslaidininkių krizė.