Tikėtasi, kad „Mazda3“, kaip ir CX-5 bei „Mazda6“, „EuroNCAP“ bandymuose gaus aukštą įvertinimą, tačiau rezultatas pranoko lūkesčius – keleivių ir keleivių-vaikų saugumas įvertintas atitinkamai 93 ir 86 proc., pėsčiųjų saugumo lygis siekia 65 proc., o pagalbinės saugumo sistemos įvertintos 81 proc. – vertinimų suma yra viena geriausių iš visų šiemet atliktų bandymų.
O štai Tokijuje prasidėjusioje automobilių parodoje „Tokyo Motor Show“ debiutavo „Mazda3 SKYACTIV-Hybrid“, tapsiantis pirmuoju koncerno serijiniu hibridiniu automobiliu.
Parodoje demonstruojamas modelis komplektuojamas specialiai modifikuotu SKYACTIV-G serijos benzininiu 2 litrų darbinio tūrio varikliu sublokuotu su elektros varikliu. Variklyje įdiegta unikali elektroninė kontrolės sistema, kuri leidžia efektyviai valdyti degiojo mišinio degimo procesą cilindre esant skirtingoms variklio veikimo fazėms bei išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema, kuri leidžia panaudoti karštas dujas variklio šildymui iškart po užvedimo.
Galios paskirstymo sistema sukonstruota taip, kad variklio galia labai efektyviai perduodama varantiesiems ratams ir elektros generatoriui taip, kad automobilis įsibėgėja tolygiai ir efektyviai. Elektros energijos valdymo blokas užtikrina idealią nikelio hidrido akumuliatoriaus būklę, nuolat sekdamas energijos panaudojimą ir paskirstymą elektros varikliui bei kitiems elektros prietaisams.
Bendrai veikianti jėgainė generuoja 136 AG galią, todėl 1390 kilogramų sveriantis hibridinis automobilis yra vikrus ir dinamiškas. Tuo tarpu jo taupumas išties stulbinantis – vos 3,2 litro benzino 100 kilometrų kelio.
Hibridiniame „Mazda3“ taip pat įdiegta stabdžių energijos regeneracijos sistema „i-ELOOP“, SKYACTIV technologijos pakaba bei SKYACTIV pasyviojo saugumo priemonės, padėjusios užsitikrinti modeliui 5 žvaigždutes „EuroNCAP“ bandymuose.
Kita Tokijo premjera – „Mazda3 SKYACTIV-CNG“ koncepcija varoma benzinu arba suspaustomis gamtinėmis dujomis.
„Mazda“ inžinieriai teigia, kad SKYACTIV-G benzininis variklis, kuris išsiskiria aukščiausiu pasaulyje degiojo mišinio suslėgimo laipsniu – 14:1, puikiai tinka alternatyvioms degalų rūšims – dujoms arba etanoliui, kurių oktaninis skaičius yra didesnis.
Todėl automobilyje montuojami dvi degalų talpos – 51 litro benzinui ir 75 litrų iki 20 megapaskalių suslėgtoms gamtinėms dujoms.
Dujomis varomi automobiliai yra labai populiarūs Azijoje ir Pietų Amerikoje, tačiau pastebimai atpigusios dujos tokio tipo transportą populiarina ir kituose regionuose, juolab, kad dujomis varomi automobiliai į atmosferą išmeta maždaug 20 proc. mažiau anglies dvideginio nei įprastais degalais varomi.
„Mazda“ kol kas nepraneša, kada hibridinės ir dujomis varomos „Mazda3“ versijos pasirodys prekyboje.
Tuo tarpu įprastas „Mazda3“ versijas sedano ir hečbeko kėbulu jau galima įsigyti „Inchcape“ salonuose Lietuvoje. Hečbeką su 1,5 litro darbinio tūrio SKYACTIV-G 100 AG benzininiu varikliu ir mechanine pavarų dėže galima įsigyti už 53,95 tūkst. litų. Pigiausia versija su SKYACTIV-D 2.2 dyzeliniu varikliu kainuoja nuo 74,8 tūkst. litų. Sedano kainos prasideda nuo 59,9 tūkst. litų.
„Mazda3“ pasirodymas Europoje sukėlė tikrą audrą rinkose – vien spalį „Mazda“ pardavimo apimtys Europoje šoktelėjo 55 proc. palyginti su tuo pačiu 2012 metų mėnesiu. Ir tai buvo jau ketvirtas mėnuo iš eilės, kai Japonijos koncerno automobilių pardavimo apimtys auga daugiau nei 30 procentų. Iš viso per 10 mėnesių „Mazda“ Europoje pardavė daugiau nei 125 tūkst. automobilių – 16,3 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį.