Sportiškų „Mazda“ gerbėjai gali skelbti gedulą – baigta kompanijos flagmano, kupe „Mazda RX-8“ gamyba.
Sportiški kupe su rotoriniais varikliais ilgus metus simbolizavo šios japonų kompanijos sportiškas ambicijas. Dabar modelių gamoje likę „MX-5“ ar „Mazda 3MPS“ yra gerokai žemiškesni. „RX-8“ stebino daugybe netradicinių sprendimų. Pats neįprasčiausias iš jų – rotorinis variklis. Tik 1,3 l. darbo tūrio, 232 a.g. ir galimybė „sukti“ šį motorą iki 8500 aps/min. svaigino daugybę vairavimo gurmanų. Bet būtent variklis ir „pakišo kiaulę“ šiam labai ryškiam automobiliui.
Variklis buvo kaprizingas, jo resursas nedidelis. Net idealios būklės motoras dideliais kiekiais degindavo tepalą, papildyti jo atsargas tekdavo kas keletą tūkstančių kilometrų. Galop automobilis buvo pasmerktas, kai paaiškėjo, kad tokio tipo motorai niekaip neatitiks netolimos ateities ekologinių normų. Pabaigos nuojauta užsikrėtė ir pirkėjai – štai pernai visame pasaulyje „Mazda“ pardavė tik 1134 „RX-8“ automobilius, tai yra 49 proc. mažiau nei 2009 metais. O tai tapo paskutiniu gamintojų kantrybės išbandymu.
„Mazda RX-8“ (nuotr. Gamintojo)