• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pažvelgę į „RX“ automobilių istorijos raidą - pamatyme, jog daugybės liaupsių sulaukusį „RX-7“ pakeitė modernesnis, kasdieninėms kelionėms į darbą tinkantis „RX-8“. Tačiau „Mazda“ inžinieriai „Ferrari“ automobiliams iššūkį metusio „RX-7“ pamainą buvo pristatę 1995 metais.   
1995 metais, Tokijo automobilių parodoje, „Mazda“ stende buvo demonstruojamas ne vienas sportiškas modelis. Japonijos automobilių gamintoja demonstravo populiariausią pasaulyje kabrioletą „Mazda MX-5“ ir rotorinį variklį turintį „RX-7“. Tačiau šalia jų stovėjo ir dar vienas įdomus modelis - „Mazda RX-01“.

Pažvelgę į „RX“ automobilių istorijos raidą - pamatyme, jog daugybės liaupsių sulaukusį „RX-7“ pakeitė modernesnis, kasdieninėms kelionėms į darbą tinkantis „RX-8“. Tačiau „Mazda“ inžinieriai „Ferrari“ automobiliams iššūkį metusio „RX-7“ pamainą buvo pristatę 1995 metais.   
1995 metais, Tokijo automobilių parodoje, „Mazda“ stende buvo demonstruojamas ne vienas sportiškas modelis. Japonijos automobilių gamintoja demonstravo populiariausią pasaulyje kabrioletą „Mazda MX-5“ ir rotorinį variklį turintį „RX-7“. Tačiau šalia jų stovėjo ir dar vienas įdomus modelis - „Mazda RX-01“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mazda RX-01 (2)


„Mazda RX-01“ - koncepcija, kuri taip ir nepateko į serijinę gamybą, nors pagal pirminį „Mazda“ vadovų planą, būtent „RX-01“ turėjo tapti pilnaverčiu „RX-7“ įpėdiniu.
„Mazda“ į naujos kartos „RX“ modelį sumontavo 1.3 litro darbinio tūrio rotorinį variklį, kuris sugebėdavo išvystyti 220 arklio galių. „Mazda“ inžinieriai norėdami išlaikyti nepriekaištingą svorio paskirstymą tarp ašių, rotorinį variklį sumontavo ne ant ar prieš, o už priekines ašies. Šis konstrukcinis sprendimas vėliau buvo panaudotas naujos kartos „MX-5“ kabriolete.

REKLAMA

Mazda RX-01 (3)


„RX-01“ turėjo dar vieną išskirtinę savybę. „Mazda“ norėdama sudominti platesnį potencialių pirkėjų ratą, naująjį modelį aprūpino ne dvejomis, bet keturiomis sėdimomis vietomis. Net ir būdamas kompaktiškesnis už „RX-7“, šio modelio įpėdinis buvo erdvesnis. Už tai galima dėkoti ilgesnei ratų bazei.
Kol daugelis Tokijo automobilių parodos lankytojų apžiūrinėjo futuristiškas „RX-01“ kėbulo linijas, ne vienas rotorinių variklių gerbėjas pastebėjo, jog ši koncepcija turi naujos kartos rotorinį variklį, kuris „Mazda“ inžinierių buvo vadinamas „13B-MSP“ vardu. Palyginus su senesnėmis jėgainėmis, naujoji pasižymėjo didesniu efektyvumu, mažesniu apetitu benzinui ir kuklesnėmis išmetamųjų dujų emisijomis.

REKLAMA
REKLAMA

Mazda RX-01 (4)


Daugelis „Mazda RX“ modelių entuziastų tikėjosi, jog „RX-01“ į serijinę gamybą pateks praėjus vos vieneriems metams nuo koncepcinio automobilio debiuto, tačiau daugelis „Mazda“ vadovų pradėjo abejoti projekto pelningumu. Pagrindinėje „Mazda RX-7“ rinkoje - Jungtinėse Valstijose, vis daugiau žmonių rinkdavosi milžiniškus ir talpius visureigius, o ne sportiškus klasikinės komponuotės kupė automobilius. Tačiau dėl sumažėjusios sportiškų automobilių paklausos skundėsi ne tik „Mazda“, bet ir „Honda“, „Toyota“,  „BMW“ ir kiti gamintojai.
Būtent mažėjanti sportiškų automobilių paklausa privertė „Mazda“ vadovus apsigalvoti ir pratęsti „RX-7“ gamybos laikotarpį iki 2002 metų. Kaip žinote patys, vėliau šį legendinį automobilį pakeitė „RX-8“, kuris turi labai daug bendrų bruožų su 1995 metais debiutavusiu „RX-01“.

GALERIJA


VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų