1992 metais Mazda pristatė dar niekur nematytą 323 modifikaciją, kuri išvertė iš koto ne vieną automobilių entuziastą. Palyginus su ankstesnėmis galingomis Mazda 323 versijomis, GT-R modifikacija išskyrė agresyviu priekiniu bamperiu, kitokiomis radiatoriaus grotelėmis, platesnėmis ratų arkomis, standesne važiuokle ir didesniais stabdžių diskai.
Tačiau ne tai nustebino automobilių mėgėjus. Mazda 323 GT-R turėjo keturių varomųjų ratų sistemą, galingą RHF6CB turbokompresorių, papildomą tepalo aušintuvą, 185 arklio galias ir 235 NM sukimo momentą išvystantį variklį. Jeigu gyventumėte Japonijoje, toks pats modelis turėtų 210 arklio galių išvystantį motorą. Vos 1150 kilogramų svėręs automobilis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 7.1 sekundės ir pasiekdavo 210 km/val. greitį. Tai ne pačios įspūdingiausios charakteristikos, jeigu automobilį vertintume pagal šiuolaikinius standartus, tačiau tuo metu, tai buvo pakankamai daug.
Taip pat reikėtų paminėti, kad Mazda inžinieriai tokį arklio galių kiekį išspaudė iš 1.8 litro darbinio tūrio variklio, kai tuo tarpu panašaus galingumo Subaru ir Mitsubishi naudojo 2 litrų agregatus.
Daugelis automobilių tema rašančių žurnalistų tuo metu teigė, kad Mazda 323 GT-R sudėtingesniame kelio ruože galėtų aplenkti ne tik Mitsubishi Lancer EVO ar Subaru Impreza WRX STi, bet ir Nissan Sunny GTI-R, kuris taip pat turėjo keturis varomuosius ratus ir galingą 2 litrų darbinio tūrio agregatą. Lancia Delta Integrale buvo vienintelis automobilis, kuris ne tik pasipriešintų, bet ir duotų į skudurus japoniškam hečbekui.
Tad, kodėl šis greitas ir galingas hečbekas nebuvo toks populiarius kaip anksčiau minėtoji Lancia Delta Integrale? Greičiausiai dėl to, kad Mazda pagamino tik 2500 šio modelio vienetų, todėl norint įsigyti šį hečbeką teks įdėti žymiai daugiau pastangų.
Interneto platybėse suradote ką nors įdomaus? O galbūt norite parodyti kokį nors bajerį, projektą ar tiesiog su mumis pasilabinti? Rašykite :
[email protected]