Šiandien 9 val. ryto, po 3 mėnesių pažadų, Vilnių pasiekė bendrovės AB „Lietuvos geležinkeliai“ traukinys, kuriuo atgabenti 48 konteineriai su Maxima LT, UAB parduotuvėms skirtomis įvairiomis prekėmis. Tai pirmasis bandomasis krovinys, po kurio sėkmingo pristatymo Maxima LT, UAB bendradarbiavimas su AB „Lietuvos geležinkeliai“ bus tęsiamas.
„Prekių pervežimas traukiniais populiarėja visame pasaulyje, nes naudojantis geležinkelių transportu yra sunaudojama kone tris kartus mažiau degalų, nei vežant krovinius vilkikais. Todėl krovinių gabenimas geležinkeliais yra ne tik efektyvesnis, bet ir gerokai ekologiškesnis“, - naujojo projekto privalumus vardina Maxima LT, UAB generalinis direktorius Gintaras Jasinskas. Anot jo, krovinį, kurį atgabeno traukinys, į Vilnių paprastai vežtų net 48 krovininiai vilkikai. Gabenant tą patį krovinį traukiniu bus ne tik mažiau teršiama aplinka, bet ir tausojami šalies keliai.
Bendrovės vadovas teigia, kad didžiausio prekybos tinklo ir geležinkelių transporto įmonės bendradarbiavimas – naudingas, nes geležinkeliais gabenamos prekės iš Klaipėdos uosto į Maxima sandėlius pateks greičiau ir mažesnėmis sąnaudomis.
Šaudyklinis konteinerinis traukinys Klaipėda – Vilnius – Klaipėda – tai pirmas toks projektas ir AB „Lietuvos geležinkeliams“. „Bendras projektas su įmone, daugiausiai iš visų kitų mažmeninės prekybos įmonių importuojančia prekes konteineriuose – didelis mūsų bendrovės profesionalumo pripažinimas“,- sako AB „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas plėtrai Saulius Stasiūnas. Pasak jo, po sėkmingo pirmojo bandomojo krovinio atvykimo, projekto plėtrai dar šiais metais bus pasitelktas nuolatinis operatorius, kuris organizuos vagonų su jūriniais 20 ir 40 pėdų universaliaisiais konteineriais gabenimą.
Pradėdama bendrą projektą su AB „Lietuvos geležinkeliai“, Maxima LT, UAB siekia, jog didžioji dalis iš Europos sąjungos ir trečiųjų šalių į Klaipėdos jūrų uostą atplukdomų krovinių būtų gabenami nebe sausumos transportu. Planuojama, kad prekės iš dviejų Klaipėdos uosto terminalų į Maxima LT, UAB sandėlius traukiniu bus gabenamos du kartus per savaitę.
Maxima LT, UAB yra pirmieji iš mažmeninės prekybos tinklų, kurie prekių logistiką pradėjo organizuoti geležinkeliais.