Prekybos tinklas „Maxima“ teigia euro įvedimui pasiruošęs – įgyvendinti beveik visi numatyti pasirengimo euro įvedimui plano etapai. Tinklą valdančios bendrovės „Maxima LT“ investicijos ruošiantis naujos nacionalinės valiutos įvedimui jau pasiekė vieną milijoną litų. Svarbiausias šiandieninis prekybos tinklo rūpestis – artėjant pokyčiams padėti pasiruošti savo pirkėjams. Vis tik didžiausi iššūkiai dar laukia ateityje, jau įvedus eurą.
Pirmuosius požymius, jog keičiasi pirkėjų nuotaikos artėjant euro įvedimui, „Maxima LT“ pastebėjo šių metų rugsėjį. Bendrovės paskelbtas rugsėjo mėnesio „Maxima“ pirkėjų išlaidų (MPI) indeksas parodė, kad rugpjūčio pabaigoje oficialiai paskelbus apie euro įvedimą, vartojimas šiek tiek sumenko. Augantį pirkėjų susirūpinimą dėl naujos valiutos įvedimo rodo ir rugsėjį maždaug 2,6 proc. išaugęs skambučių nemokama bendrovės infolinija skaičius bei didėjanti ja skambinančiųjų klausimų apie eurą dalis bendrame klausimų sraute.
„Matome, kad pirkėjų susirūpinimas dėl euro įvedimo pamažu auga, labiausiai nerimaujama dėl kainų – ar jos perskaičiuotos sąžiningai, kokiu kursu kainos litais verčiamos į eurus, kokią įtaką kainų pokyčiams daro euro įvedimas. Dėl to gerokai iš anksto pakeitėme kainų etiketes, stebint kainų pokyčius, bendradarbiaujame su valstybinėmis institucijomis, mokome savo darbuotojus ir nuolat teikiame informaciją pirkėjams savo parduotuvėse bei nemokama infolinija. Šiuo etapu euro įvedimui esame pasirengę, tačiau didžiausi iššūkiai mūsų dar laukia ateityje – vos įvedus eurą", – sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
Pasak jo, prekybos tinklo darbuotojai jau įvedus eurą per trumpą laiką turės pakeisti 5 mln. kainų etikečių, per dvi pirmąsias savaites pirkėjus aptarnauti dviem valiutomis – litu ir euru. Parduotuvės iš dalies taps pinigų keityklomis, nes pirkėjai dar galės mokėti litais, o grąža jiems bus atiduodama jau eurais. „Maxima“ prekybos tinklų Latvijoje ir Estijoje patirtis įvedant eurą rodo, kad itin svarbus iššūkis yra pakankamas naujos valiutos kiekio užtikrinimas grąžai kasose. Šiuo metu sprendžiamas bendrovės darbuotojų resursų klausimas, kad būtų užtikrintas maksimaliai greitas ir kokybiškas pirkėjų aptarnavimas bei informavimas šiuo prekybininkams sudėtingu laikotarpiu. Tuo metu bus sustiprinta ir parduotuvių apsauga, naudojamasi papildomomis inkasatorių paslaugomis.
Kad užtikrintų sklandų euro įvedimą tinklo parduotuvėse, bendrovė „Maxima LT“ jau yra investavusi daugiau nei vieną milijoną litų. Daugiausia investicijų, 400 tūkst. litų, pareikalavo saugos užtikrinimas parduotuvėse – euro klastotes atpažįstantys aparatai, fizinė apsauga parduotuvėse ir papildomos pinigų inkasavimo paslaugos. 250 tūkst. litų kainavo tinklo IT sistemų pritaikymas prie euro – duomenų bazių parengimas, beveik 2 tūkst. apskaitos bei atsiskaitymų bankinėmis kortelėmis sistemų ir kasos aparatų įrengimas parduotuvėse, prekybos įrangos perprogramavimas – svarstyklių, kaupiklių ir pan. Dar 200 tūkst. litų investuoti į kainų etikečių pakeitimą, kurių per visą euro įvedimo laikotarpį bus pakeista net 15 milijonų vienetų. Nedidelių papildomų investicijų prireikė ir papildomos parduotuvių įrangos – prekių vežimėlių ir saugos spintelių daiktams – pritaikymas prie euro. Savo lėšomis bendrovė apmoko ir beveik 4 tūkst. savo darbuotojų.