Matematikos pagrindus vaikui galima suteikti dar kūdikystėje. Ne, sulaukęs pusės metų jis dar neišpils mintinai daugybos lentelės, tačiau ateity daugybą, dalybą ir lygtis jam suvokti bus daug lengviau. Jūsų kūdikis dar nesupranta matematikos sąvokų, tačiau jau gali žaisti žaidimus, leisiančius jam lengviau suvokti matematikos pradmenis.
Kiek daiktų? Bendraudama su kūdikiu tikriausiai mokote jį pažinti aplinką: „čia – barškutis, čia – meškiukas, o čia – tavo rankytė“. Jei nuo pirmųjų mėnesių nepamiršite pridėti dar ir regimų daiktų kiekio, ilgainiui suskaičiuoti daiktus vaikui bus visai lengva. Taigi pradėkite jau nuo šiandien: „čia – dvi kojytės, čia – dvi rankytės, čia – trys žaisliukai“.
Matematiniai skirtumai Jau 4-12 mėn. mažylius galima pradėti mokyti matematinių skirtumų: daugiau-mažiau žaisliukų, didesnis-mažesnis meškutis, sunkesnė-lengvesnė kaladėlė. Beje, ir kad prie vieno kamuoliuko pridėjus antrą kamuoliuką iš viso jų bus du, galima paaiškinti ne pirmoje klasėje, o jau dabar.
Ieškokite atsakymų Matematikoje labai svarbu rasti teisingą veiksmo ar lygties sprendimą. Tiesa, svarbiausia – kad vaikas norėtų to atsakymo ieškoti. Taigi jau metų sulaukusį mažylį galima pamokyti... spręsti problemas.
Iš pradžių jam matomoje vietoje „paslėpkite“ jo žaislą. Paaiškinkite: „meškiukas dingo, surask jį“. Kai mažylis suras, metas džiaugtis – „šaunuolis, vieną meškiuką jau radai! O kur kitas meškiukas?“ Galbūt jis jau moka surasti ir kitą žaislą. „Suras meškiuką – jų bus du“. Tiesa, pakeliui galima jo paieškoti ir ten, kur tikrai nėra: pažiūrėkite drauge po lova – „Ar yra meškiukas? Ne, ten jo nėra, nulis. O gal meškiukas po pagalve? Ir ten jo nėra, nulis. Ak, štai kur jis, stalčiuje! Dabar turime du meškiukus!“
Paprastas žaidimas, tačiau efektyviai mokantis nenuleisti rankų ir ieškoti atsakymo į pateiktą klausimą. Vėliau tokia patirtis ir vaikystėje užsifiksavęs atradimo džiaugsmas tikrai padės rasti nežinomojo X reikšmę.
Rūšiuokite daiktus To pradėkite mokyti jau pirmųjų metų sulaukusius mažylius. Puiki pramoga parduotuvėje ar išėjus pasivaikščioti. Žaidimai vyksta klausimų-atsakymų principu, kuriuos visų pirma teks ir užduoti, ir atsakyti suaugusiajam, bet... neilgai trukus atsakymus bers ir pats „mokinukas“: - Kas čia? – Du batukai. - O kas čia? –Trys pirštinaitės. Buvo keturios, bet viena kažkur pradingo, reikia jos paieškoti. - Turiu vieną raudoną obuolį. Paduok man antrą raudoną obuolį. - O gal paduotum man 3 geltonas kaladėles?
Gebėjimas rūšiuoti, grupuoti ir skaičiuoti daiktus – didžiulis šuolis vaiko mąstymo raidoje. Jį paskatinusi ankstyvoje vaikystėje, Einšteino gal ir neužauginsite, bet po kelerių metų jūsų atžalėlės dienyne tikrai pabirs daugiau gerų pažymių.