Maskvos valdžia, siekdama spręsti pergrūstų gatvių problemą, įvedė mokestį automobilių stovėjimui. Tiesa, jei nauja sistema nepasiteisins per pirmus keturis mėnesius, ją bus galima atšaukti.
Tai, kad automobiliai paliekami stovėti ant šaligatvių ar kitose draudžiamose sostinės vietose, jau tapo Maskvos kasdienybe. Kamščiai trukdo miesto gyvenimui, todėl valdžia dar sykį bando apmokestinti automobilių stovėjimą.
Tik šį kartą užsimota sukurti tokią sistemą, kuri veikia daugelyje Europos miestų. Pristatyta specialių aparatų, valanda apmokestinta 4 litais, o vairuotojai, kurie statys automobilius be leidimo, turės mokėti daugiau nei 400 litų baudą.
„Įrengėme 68 maršrutus centrinėje miesto dalyje. Dar pridėsime 100 papildomų. Šiais maršrutais patruliuoja 110 automobilių“, – sakė automobilių stovėjimo kontrolės vadovas Michailas Kaščejevas.
Įvedus naujas taisykles, centre neliko gatvių, kur automobilį būtų galima statyti nemokamai. Tiesa, naktį vietos gyventojams leista laikyti transporto priemones be mokesčio. Valdžios užmojai Maskvoje vertinami prieštaringai.
„Tiesą sakant, tai reikėjo padaryti seniai. Biurų darbuotojai automobiliais užkiša gatves ir kai tenka tvarkyti verslo reikalus, pavyzdžiui, pristatyti dokumentus, nėra kur pastatyti automobilio“, – teigė kalbintas vyriškis.
„Tai siaubinga. Manau, kad centre dirbantys maskviečiai turi teisę statyti automobilį, kur jiems patogu“, – tvirtino moteris.
„Tai gera Europos patirtis, bet, deja, Rusijoje ji baigsis kaip visada. Europoje visi moka, už lango palikdami čekį ir pareigūnas mato, kad užmokėta. Čia, kiek žinau, niekas nesupranta, kaip ir kur mokėti“, – sakė dar vienas maskvietis.
Bandomasis laikotarpis tęsis iki kitų metų vasario 28-osios. Jei paaiškėtų, kad nauja sistema visai neveikia, ji bus atšaukta.
A. Acus