„Jeigu pasižiūrėtumėte į statistiką, maršrutų sumažėjimas įvyko po pandemijos dar iki Seimui priimant sprendimus (pernai kovą – BNS). Kai aš kartais išgirstu kritiką, kad tariama reforma sumažino maršrutus, tai yra netiesa, nes statistika rodo ką kita“, – trečiadienį žurnalistams sakė M. Skuodis.
Pertvarka tikėtasi skatinti konkurenciją
Tolimojo susisiekimo autobusais rinka pertvarkyta pernai liepos 1-ąją įsigaliojusiomis Kelių transporto kodekso pataisomis. Jomis, be kita ko, tikėtasi pritraukti į rinką naujų dalyvių ir skatinti konkurenciją, nes Konkurencijos taryba anksčiau konstatavo, kad jos šiame versle trūksta.
Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja Dovilė Sujetaitė trečiadienį Seimo Ekonomikos komitete sakė, kad pradėjus reformą dalyje regionų buvo panaikinti kai kurie autobusų maršrutai, dėl to sumažėjo regionų gyventojų galimybės viešuoju transportu vykti į kitus miestus.
Šilalės rajono meras Tadas Bartkus sakė, kad rajone neliko 11 maršrutų iš 17-os, maždaug pusė gyventojų liko be susisiekimo su didmiesčiais.
Išsprendė teisines problemas
M. Skuodis tikino, kad reforma išsprendė su šia rinka susijusias teisines problemas, tačiau dar reikia „sudėlioti taškus“.
„Mūsų bendras tikslas ir su vežėjais, ir su visomis suinteresuotomis pusėmis – užtikrinti, kad tas susisiekimas visoje Lietuvoje būtų maksimaliai užtikrintas, ir vežėjai to nori. Dabar jau teisinis mechanizmas, visa teisinė bazė sudėliota taip, kad ta galimybė būtų (...). Dabar mes pagaliau turime teisinį tikrumą, tiesiog turime sudėlioti taškus ir susikoncentruoti ne į kritiką, o kad patenkintume klientų poreikius“, – kalbėjo M. Skuodis.
Pasak jo, ankstesnė teisinė bazė buvo sudėtinga: „Ką mes turėjome popandeminiu laikotarpiu pastaruosius kelerius metus – tikrai sudėtingą teisinę situaciją, teismų sprendimų dėl įvairiausių skundų, apskundimų vieni kitų ir tokį netikrumą“.
Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius trečiadienį teigė, kad maršrutų skaičius nuolat mažėjo nuo Covid-19 pandemijos pradžios iki praėjusių metų liepos, o po pertvarkos iš rinkos pasitraukė penki vežėjai.
LTSA duomenimis, šiuo metu 28 įmonės Lietuvoje aptarnauja 230 maršrutų.
Lietuvos keleivių vežimo asociacijai atstovaujantis advokatas Justinas Šileika komiteto posėdyje sakė, kad 2019 metais 363 maršrutus aptarnavo 43 vežėjai.