Šio įvykio detalės yra mįslingos ir keliančios nemažai klausimų. Dėl kokios priežasties nuskendo jachta, ar buvo atlikta techninė apžiūra, ar išvis registruota Lietuvoje.
Lietuvos buriuotojų sąjungos generalinis sekretorius Linas Tamkvaitis pasakojo, kad šis nutikimas kelia daug mįslių, o viena iš jų yra ta, kad jachtos burės numeris sutampa su kitos, kuri šiuo metu stovi Vilkaviškyje ant kranto.
„Gali būti, kad ji nebuvo išvis įregistruota. Kaip man vakar pranešė burės numerį, aš pasižiūrėjau, kad ta jachta turėtų būti iš Marijampolės. Paskambinau asmeniui, kuris yra inspektorius vykdantis technines apžiūras ir pasirodo, kad jachta būtent tokiu numeriu yra jo asmeninė, tačiau ji stovi Vilkaviškyje ant kranto. Tai kokia jachta ir kodėl numeris sutampa – sunku pasakyti. Numeris gali sutapti, jeigu tarkim jie tą jachtą nusipirko Švedijoje, čia aišku keistas sutapimas, bet gali būti visko. Kol visi galai vandenyje, tai sunku kažką pasakyti“ – teigė L. Tamkvaitis.
Pagal vandens transporto kodeksą, jeigu jachta yra mažesnė nei 6 metai – ji gali būti ir neregistruota. Ir netgi plaukioti jūroje, jeigu ji pakankamai sukomplektuota.
„Į jūrą taip neišplauksi paprastai, yra ir pasienis, ir dokumentai turi būti. Na aišku, jie atsivežė į Kuršių marias jachtą ir išplaukė, o kaip jie ten susitvarkė dokumentus ir kaip ji yra sukomplektuota nežinau“ – pasakojo specialistas.
Jachtoms ilgesnėms nei 6 metai yra būtina pereiti techninės apžiūros sistemą ir ji priklauso nuo to, kur jachta plaukioja. Yra suskirstyta į kategorijas, kuo plaukti toliau, tuo reikalavimai yra didesni.
„Pradžioje yra reikalavimai, kad visi turi turėti gelbėjimosi priemones, kad turėtų vandens siurblius ar paprasčiausius kibirus, kad turėti kuo pašalinti vandenį. O jeigu jachta plaukia toliau, tie reikalavimai didėja. Reikia turėti įvairių signalizacijos priemonių, radijo priemones, plaustus. Reikalavimų yra labai daug“ – tikino Lietuvos buriuotojų sąjungos generalinis sekretorius.
Pašnekovas pasakojo, kad pagal tą informaciją, kurią turi, iš laivugalio pradėjo bėgti vanduo, tačiau neįsivaizduoja, kaip ten taip greit galėjo vanduo pribėgti.
„Aišku, jeigu ten gera skylė, tai greitai visa jachta prisipildo. Gali būti, kad pradžioje gal ir nepastebėjo, bet paskui kai viskas pradėjo plūduriuoti viduje jau nebuvo kas daryti. Šiaip jachtos statomos pakankamai tvirtos, tačiau atsitrenkus į akmenis ar į krantą, tai gali pramušti dugną, bet taip kad vandenyje iš niekur nieko atsitiktų – sunku patikėti. Na neaišku dar kur jie plaukiojo, gal buvo užplaukę kur nors, nes prie Ventės rago yra akmenų“ – pasakojo L. Tamkvaitis.
Lietuvos buriuotojų sąjungos generalinis sekretorius tikino, kad dabar po to įvykio su lėktuvu, operacija vyko labai operatyviai. Ir giminėms pranešta greitai, ir užuojauta pareikšta. Aišku, vienas faktas keistas, kad jie signalą apie nelaimę gavo iš Palangos.