Marijampolės verslininkai teigia jaučiantys, kad prekyba naudotais automobiliais atsigauna. Ieškoma būdų, kaip ją dar labiau pagyvinti.
Į kadaise prekybos nenaujais automobiliais sostine vadintos Marijampolės turgų, pasak verslininkų, vis dažniau užsuka pirkėjai iš Tadžikistano, Gruzijos, Rusijos ir Kazachstano. Pastarieji sako esą nupirktų daugiau automobilių nei prieš pusmetį, tačiau ieško senesnių nei 15 metų, o jų Marijampolėje jau nėra.
„Savaime aišku, senesnių automobilių turguose mažėja , daugiau parduodama naujesnių, pagamintų prieš 13 metų ir anksčiau“, – teigia automobilių pirkėjas iš Kazachstano.
Verslininkų teigimu, jie perka daugiau 3-5 metų senumo automobilių, kuriuos mieliau renkasi Lietuvos, Rusijos ir netgi kaimyninės Lenkijos piliečiai.
Rekonstruoto garsaus Marijampolės turgaus savininkai pastebi, kad pirkėjų pagausėjo sutvarkius turgaus infrastruktūrą.
„Pastebėjome, jog norint pritraukti klientą, jam reikia sukurti visą spektrą paslaugų. Norime įvesti ir vagonų krovimo paslaugą, kad būtų viskas, susiję su pardavimu“, – teigia bendrovės „GNG servisas“ direktorius Ramūnas Neveckas.
Kai kurie Suvalkijos verslininkai, atsižvelgdami į žemdirbių poreikius, griebėsi ir pagalbinio verslo – prekiauja žemės ūkio technika.
„Automobilių prekybos rinką kartai apima sąstingis. Taip buvo nutikę ir metų pradžioje. Tačiau ne tik automobiliai į Kazachstaną gali keliaut. Galima prekiauti traktoriais ar kitais žemės ūkio agregatais“, – sakė bendrovės „Kapratas“ vadybininkas Erlandas Šukys.
„Manau, kad per metus parduosime apie 10 traktorių. Rytų Europos rinkose parduodame. Lenkijoje per metus tiek pat parduodame į Afriką - Ganą, Nigeriją“, – pasakojo Lenkijos įmonės „Farmtrac“ vadybininkas Rytų Europai Stanislawas Klepczynskis.
Nenaujų automobilių pardavėjai prognozuoja,kad po metų senesnių nei 15 metų automobilių Lietuvoje nerasi nė su žiburiu.
Rūta Lankininkaitė