• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Ekonomika.lt“ domisi, kaip pirmuosius žingsnius sekasi žengti mažam ar vidutiniam verslui. Tik įkūrėte savo kompaniją, pradėjote verslą ar jau sėkmingai veikiate? Papasakokite apie save redakcijai: [email protected], (8 5) 203 1086.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo pankiškos idėjos ir sąžinės graužaties dėl nesudėvėtų drabužių iki Vokietijos, Čekijos ir Malaizijos rinkų – tokią verslo kryptį brėžia Milda Mitkutė, prieš 4 metus atsiradusio mainų tinklalapio Manodrabužiai.lt įkūrėja, prieš trejetą mėnesių pristačiusi analogišką projektą, tik jau kitai auditorijai – Mūsųmažyliai.lt. Netradicinio verslo modelio diegiamos bendruomenės ir prasmingo vartojimo idėjos suburia pagrindiniam tikslui – vartotojų narystė negali būti apmokestinta.

REKLAMA

Mainų tinklalapių projektų autorė pasakoja, kad iš pradžių buvę liūdna matyti konkurentų tinklalapius, kuriuose net tekstai buvę nukopijuoti, tačiau dabar sako dėkojanti ir Lietuvos, ir Vokietijos konkurentams už norą judėti pirmyn. Prieš kelerius metus pradėjusi be aiškios vizijos, vedama „projekto draugams“ idėjos, patirtį ji vertingai panaudojo šiemet, kai mainų portalo, skirto mamoms, idėją pamėtėjo draugės, vėliau – poreikį padiktavo pati rinka: pirmosios vartotojos užaugo, subrendo ir tapo mamomis, o juk vežimėliais viename tinklalapyje, šalia drabužių ir avalynės nesikeisi.

REKLAMA
REKLAMA

„Antrą kartą viskas buvo lengviau: tinklalapio Manodrabužiai.lt įvedimas į rinką užtruko 2 metus ir buvo visiškai „pankiškas“. Kaip tuo metu jaučiausi – taip ir elgiausi, buvo daug atsitiktinumų, – prisimena pašnekovė. – Per tuos metus turėjau planą, dėliojau, kaip produktą įvesti į rinką, taigi patirtis naudinga. O dabar užteko mėnesio planui parengti. Manodrabužiai.lt iš pradžių buvo projektas draugams, nežinojau, kas atsitiks, o dabar turiu viziją: noriu suburti mamas. Vizija buvo aiški, todėl kiti planai susidėlioja kur kas lengviau. Žinoti, ko sieki, yra svarbiausia.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vokietijoje – 8 mln. lankytojų

Ir taip iš lūpų į lūpas vos per 3 mėnesius tinklapapyje susibūrė 18 tūkst. narių. Kur kas didesnę bendruomenę projektai kuria Vokietijoje. Tikslumo dėlei, kaip sako M. Mitkutė, ten ji kuriasi pati. Štai analogiškas Manodrabužiai.lt tinklalapis yra populiariausias Čekijoje ir Vokietijoje, kur turi 8 mln. lankytojų

REKLAMA

„Visiems sakau, kad nebijotų išbandyti save Lietuvoje: čia gera ir santykinai pigi rinka. Tarkime, Lietuvoje ir Vokietijoje kainos skiriasi kelis kartus. Skatinu žmones išbandyti verslo modelį Lietuvoje, ypač jei jis susijęs su internetu – Lietuvos interneto vartotojas yra Vakarų pasaulio žmogus, – svarsto ji. – Gal tradicinio, offline verslo modelio idėja skiriasi, bet online interneto vartotojas – jaunimas, kuris keliauja, skaito užsienio tinklaraščius anglų kalba.“

REKLAMA

Mainų tinklalapių įkūrėja tikina, kad netapo konkurentu tradicinėms vaikų prekių parduotuvėms ir rinkai suteikė nebent daugiau patogumo.

„Iš dalies, esame konkurentai parduotuvėms, bet manome, jei tai bendruomenė, tai kartu ir laisvalaikis, todėl konkurentu galima laikyti ir „Facebook“, nes varžomės su juo dėl laiko, – sako ji. – Kita vertus, mamų pasąmonėje natūralu pirkti jau panaudotą daiktą. Kol mūsų dar nebuvo, vis tiek vyravo principas mama – mamai.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Narystė – tik nemokama

Mainų portalo verslo modelis – „gyventi“ iš reklamos. Pašnekovė atskleidžia, kad jaunas projektas kol kas pajamų neduoda. „Nenorime pinigų imti iš vartotojų. Jų narystė privalo būti nemokama, kad visi turėtų vienodą teisę parduoti, keistis ir tai nieko nekainuotų“, – tikina ji.

REKLAMA

M. Mitkutė tvirtina galinti dėti lygybės ženklą tarp daiktų katalogo ir bendraminčių pokalbių forumo tinklalapyje: patarimai aktualiomis temomis stiprina bendruomenės jausmą. Prieš keletą dienų startavo Manodrabužiai.lt mobilioji aplikacija, populiariausia tapusi jau per pirmąją parą, o artimiausiu metu bus sukurta ir Mūsųmažyliai.lt vartotojoms. Kol kas mainų bendruomenių kūrėja neatskleidžia planų, į kurias rinkas žengs, bet aišku viena – veiklą vykdys Europoje: mažai žmogiškųjų išteklių, patogiau ir naudingiau susitelkti į vieną regioną, o ne išbarsyti jėgas po visus žemynus.

Straipsnis publikuotas savaitraštyje „Ekonomika.lt“ (46(108), gruodžio 10 – gruodžio 16 d.), rubrikoje „Savas verslas“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų