Pradėkime nuo pat pradžių. Kada pirmą kartą susižavėjai automobiliais?
Eidvilas - Aistra automobiliams turbūt prasidėjo nuo pat mažens, kai tik prasidėjo kompiuterinių žaidimų serija „Need for Speed“. Kas keisčiausia, pirmasis svajonių automobilis (būnant kokių 8-ių metų) buvo „Volkswagen Scirocco“. Kuo toliau, tuo labiau pradėjau linkti prie japoniškų automobilių. Tėvai įsigijo „Mitsubishi Galant“ ir nuo to kažkaip prasidėjo didėjanti meilė tekančios saulės šalies automobilių gamintojų kūrybai.
Ar iki tol, kol gavai vairuotojo pažymėjimą, vairavai, bandei automobilius ar tai buvo uždraustas vaisius?
Eidvilas - Iš tikrųjų, turėčiau labai padėkoti savo tėtei, kuris pradėjo mane mokyti vairuoti nuo 10-11-os metų. Ir pirmasis vairuotas automobilis būtent ir buvo „Mitsubishi Galant“. Jį greičiausiai užkniso mano klausinėjimai apie pavarų perjungimus, sankabas ir panašiai, todėl nusprendė išmokyti patį, kad nebeerzinčiau. Bet, klausimų iškilo tik dar daugiau ir noras vairuoti labai stabiliai augo. Jeigu tik pasitaikydavo proga, visada nuvažiuodavau į kartingus pasivažinėti. Juk teisių jiems nereikia.
Koks buvo tavo pirmasis automobilis?
Eidvilas - Pirmasis mano automobilis buvo „Mazda 323P“. Sidabrinis trijų durų hečbekas. 1.5 benzinas 66kw su mechanine pavarų dėže. Kaip pirmas automobilis, tai buvo super. Neužmušamas, nebrangios eksploatacijos, nedidelės kuro sąnaudos ir labai smagus vairuoti. Žodžiu viskas ko reikia pirmam automobiliui.
Kodėl būtent jis atsidūrė pas tave?
Eidvilas - Kai pradėjau ieškotis automobilio, iki teisių buvo likę keli mėnesiai. Turėjau susitaupęs šiek tiek pinigų ir galvojau, kad jeigu atsiras koks geras variantas iki teisių išsilaikymo – reikės pagriebti. Tai panašiai ir nutiko. Pusiau pažįstamas paskambino, pasakė, kad yra parvežta „Mazda 323P“, 1997 metų, benzinas, mechanika už gerą kainą. Aišku, pirmos paieškos internete parodė visai kitokį kėbulą nei tikėjausi (nelabai kas žinojo, kad yra trys versijos 323 kėbulo – sedanas buvo žymimas „323S“, hečbekas „323P, o coupe „323C“). Galvojau, kad bus greičiausiai „323C“, bet vis tiek nuvažiavau į Kauną apsižiūrėti. Ir prieš akis išlindo gražuolė „Mazda 323P“ (dabar pagalvojus, standartinis pilkas kibiras, bet tuo metu, tai buvo kažkas tokio). Užteko pravažiuoti 100 metrų ir suprasti, kad automobilis yra man skirtas. Kitą dieną jis jau stovėjo kieme ir laukė kol gausiu teises. Žinoma, per tuos du mėnesius, kol jis laukė, padariau pilną variklio aptarnavimą ir kitokius niuansus, kad po to nereikėtų.
Pakalbėkime apie prieš tai turėtą „Mazdą“ - „MX-5“. Kaip, kodėl ir kada?
Eidvilas - Žinot, kaip būna su svajonės apie automobilius? Yra įgyvendinamos, beveik įgyvendinamos ir neįgyvendinamos. Tai mano jos buvo trys – „Mazda MX-5“, „Mazda 3 MPS“ ir žinoma visų svajonė „Mazda RX-7“. Šiek tiek išsiplėsiu ties šiuo klausimu, kadangi iki „MX-5“ yra visa priešistorė. Pardavus savo pirmąją „Mazda“, įsigijau „Mitsubishi Lancer“. Niekad negalvojau, kad 1,6 variklis gali būti toks gyvas. Deja, „Mitsubishi“ džiaugiausi neilgai. Dėl streikuojančio variklio kompiuterio, automobilis pakibo vidurį sankryžos ir gavau „bučkį“ į priekį. Su „Lanceriu“ teko atsisveikinti.
Sekantis pirkinys buvo vėl „Mazda“. Tik šį kartą „MX-3“. Pirmasis užsibuvo neilgai, nes numirė variklis. Kadangi „MX-3“ labai prilipo, įsigijau kitą. Antrasis „MX-3“ pas mane išbuvo du metus. Per tuos du metus automobilio kėbulas buvo pilnai sutvarkytas – išgaudytos rūdys, perdažytas kėbulas (Lamborghini Verde Ithaca spalva). Ir tada iškilo klausimas – turbo? Taip užgimė „Mazda MX-3“ turbo projektas, kurį su draugu Laurynu padarėme per nepilną savaitę.
Pasivažinėjus su turbininiu „MX-3“ supratau, kad „One Wheel Fire“ ne taip ir smagu. Ir pradėjau dairytis į pirmąją savo svajonę – „Mazda MX-5“. „MX-3“ pardavinėjau beveik keturis mėnesius. Staiga skelbimuose atsirado visai nebrangus „Mazda MX-5“. Iškart supratau, kad jis bus mano, bet „MX-3“ vis dar stovėjo kieme. Tą pačią dieną gavau skambutį dėl „MX-3“ ir jis sekančią dieną išvažiavo. Mano rankose buvo pinigai, veide šypsena ir kelionės maršrutas į Uteną (ten stovėjo „MX-5“). Sekančią dieną nuvažiavau apžiūrėti „MX-5“ ir grįžau su nuleistu stogu, būsima žmona šalia ir didžiule šypsena veide.
„MX-5“ nebuvo visiška standartinis. Papasakok plačiau apie modifikacijas.
Eidvilas - Pradėjau nuo bendrų automobilio būklės gerinimo būklės darbų. Pakeisti tepalai, pagrindinis diržas, filtrai, perrinkta pusės važiuoklės, nauji stabdžių diskai, kaladėlės. Pirma modifikacija buvo žeminančios spyruoklės. Kadangi su automobiliu pradėjau dalyvauti slalomuose, tai ta kryptimi ir buvo daromos modifikacijos. Susirasti ne itin gražūs, bet lengvi lieti R15 ratai, žiemą įsigijau „Hard Top‘ą“, visgi tai buvo mano kasdienis automobilis. Perdaryta išmetimo sistema (bemaž keturis kartus), įdėtas 1.8 variklis iš antros kartos „MX-5“, sudėtas „EBC Green Stuff“ stabdžių kaladėlės, sumontuotas „Roll Bar‘as“. Paskutinės dvi modifikacijos – visas kėbulo perdažymas su rūdžių išgaudymų ir normalių ratų pirkimas.
Kokia buvo pirmoji modifikacija ir kodėl?
Eidvilas - Pirma modifikacija buvo dovana iš tėvų. Žeminančių spyruoklių komplektas. Atsakymas į klausimą „kodėl“ yra labai paprastas – ar matėt kaip atrodo standartinė „MX-5? Yra daug epitetų – tankas, karieta, džipas ir t.t. Plius, pažemėjęs svorio centras pagerina ir taip puikų šio automobilio valdomumą.
Kodėl apskritai nusprendei pradėti modifikuoti „MX-5“?
Eidvilas - Nes norėjau su juo dalyvauti slalomuose, gerinti savo, kaip vairuotojo, įgūdžius. Plius, visada norisi išsiskirti iš minios, parodyti savo mintis apie šį modelį. „MX-5“ yra turbūt vienas iš labiausiai modifikuojamų automobilių pasaulyje, todėl yra daug vaizdinės medžiagos, kuri įkvepia vaizduotę ir pats užsimanai būti tos kultūros dalimi.
Naujausias tavo pirkinys – „Mazda 3 MPS“. Pagal kokius kriterijus išsirinkai būtent jį?
Eidvilas - Šis modelis priaugo prie manęs. Pardavus „MX-5“ nusipirkau „Clio RS 172“. Smagus pocket rocket‘as, bet po MX-5 jo valdomumas buvo kaip degtukų dėžutės ant ratų. Tiesiog neprilipo prie mano vairavimo stiliaus nors tu ką. Kadangi metai bėga, šeimos metas artėja, susiradau Mazda 3 hečbeką, 2009 metų. Labai norėjau benzino (ir jau rezgiau mintis apie MPS, bet nedrįsau), bet tokio neradus, nusipirkau dyzelį. Mašina nuostabi, valdomumas geras, bet va tas dyzelis... Pardaviau „Mazda 3“ ir nusprendžiau, kad reikia imti jautį už ragų ir pirkti „Mazda 3 MPS“.
Ar tavo akiratyje nebuvo šiek tiek didesnis ir galingesnis „ Mazda 6 MPS“?
Eidvilas - Minčių buvo, tikrai. Interneto platybėse skaičiau labai daug apie 2.3 DISI variklius, ir būtent nuo 2009 jie gavo atnaujinimą, kuris ženkliai pagerina variklio ilgaamžiškumą. Plius, man labai akiai tinkantis antros kartos „Mazda 3“ dizainas. Be to, hečbeko bagažinė patogesnė nei sedano (reikia ir į ateitį žiūrėti).
Kokiu tikslu įsigijai „3 MPS“? Praktiškesnio automobilio paieškos ar turi planų su juo keliauti į autosporto areną?
Eidvilas - „Mazda 3 MPS“ atitinka viską, ko man reikia – ir šeimamobilis, ir sportinis automobilis su kuriuo savaitgalį galima nuvažiuoti į kokį greituminį slalomą palakstyti. Planuose yra Spalio mėnesį dalyvauti „Mazda MX-3“ klubo organizuotame renginyje „Ekspresas“, kuris vyks Kačeringės Nemuno Žiede. Bus pirmas prisipratinimas prie automobilio, nes „kumelių“ po kapotu kiek daugiau, nei esu pratęs. Mano nuomone, geriau saugiai prie to pratintis.
Kokį didžiausią skirtumą įžvelgti tarp „MX-5“ ir „3 MPS“ (pojūčių prasme)?
Eidvilas - Skirtumas ant popieriaus yra milžiniškas – „MPS“ yra priekiu varomas, o „MX-5“ galu. Galios santykis yra daugiau nei dvigubas, sukimo momentas skiriasi tris kartus. Bet pojūčio prasme, valdomumas nėra toks milžiniškai kitoks, kaip tikėjausi. Atsisėdus į vairuotojo sėdynę jautiesi kaip namie – vairas ten, kur ir turi būti. Pedalų išdėstymas taip pat idealus mano norams. Ko nesitikėjau, tai kad net ir priekiu varomas automobilis su daug galios ir pakankamai valdomas posūkiuose – blokiruotė savo darbą atlieka tiesiog puikiai.
Keletas faktų apie „3 MPS“ :
- Automobilį varo 2,3 litro darbinio tūrio benzininis variklis
- Dabar automobilio variklis išvysto ~ 290 arklio galių, tačiau pakeitus variklio valdymo programą, variklio pajėgumą galima pakelti dar daugiau
- Kitais metais raudonoji „Mazda“ bus aprūpinta nauju bodykitu, kuris labai stipriai pakeis automobilio išvaizdą
- Kuro sąnaudų vidurkis - 7 - 8 litrai. Šiek tiek stipriau spaudžiant akceleratoriaus pedalą, kuro sąnaudų rodiklis išauga iki 10 - 11 litrų
- Naujasis „Ford Focus RS“ naudoja „3 MPS“ modelyje naudotą variklio bloką
- Standartinis motoras išvysto 260 arklio galių ir 380 Nm sukimo momentą
- Svoris - 1483 kilogramai
- Standartinis modelis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 6,4 sekundės
- Naujo automobilio kaina prasidėdavo nuo 27 000 eurų.
GALERIJA
Papasakokite apie savo automobilį. Lauksime Jūsų laiškų :
[email protected]