Per ilgą ir spalvingą automobilių pramonės istoriją pasaulį išvydo gausybė skirtingų, neįprastų, kartais blaiviu protu nesuvokiamų kūrinių, kurie, vienaip ar kitaip, priverčia nusišypsoti ir pamalonina automanų širdis. Vienas tokių ratuočių, įvairiausiais būdais besistengiantis išlipti iš tradicinio visureigio rėmų, yra „Jeep Grand Cherokee SRT“, kurio savininkas Nerijus Laurinaitis yra šios rubrikos herojus.
Jeigu Nerijų pakviestumėte kavos ir paklaustumėte, ką veikia gyvenime, jis ilgai negalvotų, nes dvi pačios mylimiausios vyro veiklos sukasi apie automobilius. Pirmoji - Lietuvos „Jeep“ klubo globa, antroji - vairuoti itin retai mūsų šalies keliuose sutinkamą „Jeep Grand Cherokee SRT“. Būtent apie pastarąjį šį sykį ir pakalbėsime.
Kaip Nerijus tapo šios markės entuziastu? Paprastas atsitiktinumas ar aplinkinių žmonių įtaka? „Susižavėjau „Jeep“ automobiliais visiškai atsitiktinai. Mėgstu daug keliauti, be to, mano darbas toks, kad neretai tenka nusukti į bekelę, tad ieškojau itin plačių galimybių automobilio. Galiausiai man pavyko tokį rasti.“ - su šypsena veide apie pirmąją pažintį pasakoja Nerijus.
Pasidomėjus kodėl jo dėmesį patraukė būtent „Jeep“ markės atstovai, ne vieną visureigį išbandęs automanas atrėžia, jog pranašumų šio gamintojo kūriniai turi beprotiškai daug. „Šie automobiliai pasižymi unikalia dvasia, išskirtinėmis jų vairavimo ir važiavimo ypatybėmis. Jie dinamiški, patogūs, talpūs, net ganėtinai ekonomiški. Teigiamų bruožų sąrašą galėčiau ilgai tęsti.“ - džiugiai išberia jis.
„Jeep“ modeliai visuomet buvo laikyti tikraisiais visureigiais, be jokių baimių galinčių važiuoti į bekelę, ten prasimurkdyti visą savaitgalį, ir su didžiuliu džiaugsmu grįžti namo. Visai kaip ištikimas vokiečių aviganis, kuris visą parą geba varytis ant žolės ir bėgioti po laukus, bet dienos pabaigoje vistiek išrausia didžiulę duobę kaimynės darže.
„Jeep“ vairuojantys automanai visuomet pabrėžia šių išskirtinių visureigių charakterį, kuris skatina rinktis ne prašmatnų „Land Rover“ ar laiko patikrintą „Toyota Land Cruiser“. Nerijus teigia, kad nors buvo kardinalių pokyčių po to, kai „Chrysler“ koncerną įsigijo „Fiat Group“, amerikiniai visureigiai sugebėjo išlaikyti daugelio entuziastų vertinamą charakterį ir tvirtumą.
Kurį laiką vairavęs „Gran Cherokee“ su dyzeliniu varikliu, dabar Nerijus džiaugiasi sėdėdamas prie „Grand Cherokee SRT“, kurį į priekį varo padūkęs 8 cilindrų benzininis motoras, vairo. Tik pradėję šnekučiuotis apie juodą kaip naktis „Jeep“, automano iškart paklausėme - „Kokios emocijos užplūsta šį monstrą?“
„Atvirai sakant, apima ypatingas jausmas. Jo galima važiuoti lėtai ir klausytis variklio riaumojimo arba dinamiškai, išnaudojant milžinišką variklio galios rezervą. Sportišku charakteriu spinduliuojantis „Grand Cherokee SRT“, gali riedėti ne tik asfaltu. Tai - vis dar tikrąsias „Jeep“ vertybes išlaikęs visureigis gebantis važiuoti žvyrkeliu, miško keliais ar bekele. Vairuojant šį automobilį, visur lydi saugumo jausmas.“
Kad ir kaip mums keisčiausia buvo išgirsti didžiausią „Grand Cherokee SRT“ trūkumą. Pasak „Jeep“ klubo prezidento, tai vairuotojai, kurie nesupranta, kas yra „Jeep“.
„Kartą plovykloje, ateina vyriškis ir klausia: „Ar nuplausite mano „Toyotos“ džipą?“ O juk tikras „Jeep“ yra tik vienas!“
„Jeep“ markei silpnybę turintis vyras neslepia, jog artimiausioje ateityje „Grand Cherokee SRT“ vietą užims dar didesnio kalibro galiūnas. Visureigį, kurio ratus suka 468 arklio galios, į poilsinę kelionę išsiųs šiemet pristatytas „Grand Cherokee Trackhawk“ su 707 ristūnų kaimene - pats beprotiškiausias „Jeep“ kūrinys, kuris tiesiojoje nosį nušluostytų ne vienam superautomobiliui.
Keletas faktų apie automobilį :
- Variklis - 6,4 litro darbinio tūrio V8
- Galia - 468 AG, 624 Nm
- 0 - 100 km/val. per 5 sekundes
- Maks. greitis - 250 km/val.
- Kuro sąnaudos ~ 14 litrų 100 kilometrų
- Svoris - 2418 kg.
GALERIJA (ARNAS PAUL MEDIA)
Papasakokite apie savo automobilį. Lauksime Jūsų laiškų :
[email protected]