Už mokyklą svarbiau „Puponautai“
Dėl ko parduotuvėse vaikai dažniausiai tampo tėvelių rankoves? Prekybos centrų lentynos šiandien lūžta nuo mokyklinių prekių. Ir čia prekybos centrai siekia parduoti ne tik kokybę ar žemą kainą, bet ir įvaizdį. Pavyzdžiui, „Norfa“ kurį laiką aktyviai reklamavo akcijas kanceliarinėms prekėms su „Avatar“, „Star Wars“ bei kitų filmų vaizdais.
„Tokie triukai – anokia naujiena. O ir efektyvumas jų ribotas, nes su kiekvienais metais tėvai išmoksta vis racionaliau planuoti mokyklinius biudžetus. Todėl spėju, jog daugiau šių prekių „Norfa“ pardavė dėl nuolaidos, o ne dėl Darto Veiderio“,- teigė akcijų paieškos ir kainų lyginimo sistemos PriceOn.lt vadovas Tomas Gudžiauskas.
Anot jo, iš vaikų psichologijos šiandien daugiausiai pelnosi „Maxima“, vykdanti intensyvią kampaniją „Puponautai atvyko žaisti“. Gausiomis reklamos priemonėmis vaikai skatinami kolekcionuoti Puponautų figūrėles. Šią savaitę vieną „Puponautą“ pirkėjas gaus įsigijęs, pavyzdžiui, plaukų dažų „Palette“ arba tris šokolado „Pergalė“ plyteles.
Kaip „įsukti“ psichozę
„Ir visai nesvarbu, kad šokolado Jums nereikia arba pilnai pakaktų vienos plytelės. Dėl įsiaudrinusios atžalos paimsite visas tris. Tai yra klasikinis metodas, kuriuo pirkėjų elgesio valdymui prekeiviai panaudoja vaikus“, – teigė PriceOn.lt atstovas.
Anot jo, rinkodaros prasme Puponautų kampanija yra beveik tobula. Iš psichologijos mokslo žinoma, jog 8-12 m. vaikai labiausiai mėgsta kolekcionuoti, o jaunesni labiausiai mėgsta žaislus, kurie vaizduotės pagalba leidžia vaikams pavirsti kažkuo kitu. Daugybę įvairių savybių ir charakterių įkūnijančios skirtingos Puponautų figūrėlės patenkina abu poreikius.
„Apie kampanijos sėkmę byloja jau vien tai, kiek daug apie Puponautus šiomis dienomis diskutuojama pagrindiniame mamyčių forume, kuris dažniausiai tiksliai atspindi vartotojų visuomenėje tvyrančias nuotaikas“, – teigia T. Gudžiauskas.
Ir priduria, jog veiksmingai „įsukta“ psichozė „Maximai“ trumpam laikotarpiui leido persivilioti dalį kitiems prekybos tinklams lojalių pirkėjų: „Nes kaip gi mano susigraudinęs Linukas bus be Puponautų, kai kaimynų Jurgelis jau turi dvidešimt?“. Kita vertus, „Maximos“ kampanija džiugina žaislų parduotuves, kurios, anot specialisto, šiuo metu fiksuoja išaugusius savų žaislų-pupų pardavimus.
Neišprotėjusiems – akcijos
Kainų ekspertas kviečia nepasiduoti iracionalaus vartojimo impulsams: „Už gudrią rinkodarą – „Maximai“ tik komplimentai, tačiau tikiuosi, jog dauguma tėvelių išsaugos šaltą protą ir skaičiuos ne Puponautus, o tikrąją siūlomų akcijų vertę. Juk prekybos centrai racionalių tėvelių nepamiršo ir šią savaitę jiems siūlo tikrai gerų akcijų vaikiškoms prekėms“.
Kaip rodo PriceOn.lt akcijų paieškos sistema, iki pirmadienio „Rimi“ kortelės turėtojai visas kanceliarines prekes pirks su 40 proc. nuolaida. Tokia pati akcija čia taikoma „Lego“ bei kitais prekiniais ženklais pažymėtiems žaislams. Prekybos centre „Iki“ su 40 proc. nuolaida iki antradienio galima įsigyti vaikiškų kuprinių. O „Maxima“ neišprotėjusius dėl Puponautų mokykliniam apsipirkimui kviečia savaitgalį. Rugpjūčio 29 d. – rugsėjo 1 d. čia taikoma ta pati 40 proc. nuolaida kanceliarinėms prekėms ir kuprinėms.
„Magišką skaičių 40 pagimdė apogėjų pasiekusi „ikimokyklinė“ konkurencija, kuri turėtų džiuginti racionalųjį tėvelių segmentą“, – akcijų srautą reziumuoja T. Gudžiauskas: „Tačiau išlikime budrūs. Tarp prekeivių visuomet atsiranda gudruolių, kurie mėgina pasinaudoti patikliais tėveliais ir brangias mokyklines prekes aplipdo dirbtinių akcijų lipdukais“.