Sveikos gyvensenos sekėjai pagaliau sulaukė politikų dėmesio nutukimo problemai. Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) įspėja, kad antsvorio problema vis sparčiau įgauna pasaulinės epidemijos pobūdį.
Korporacijai "McDonald's" tenka vis dažniau kovoti teismuose su jai priekaištaujančiais vartotojais, o finansininkai pabrėžia, kad maisto bendrovės privalo kuo skubiau atkreipti dėmesį į šią problemą.
Londono investicinio banko "J. P. Morgan" analitikai įspėja, kad nepakankamas dėmesys vartotojų nutukimui gali išprovokuoti maisto gamintojų akcijų kursų kritimą, rašo "The Financial Times”. "Nutukimo epidemija yra rimto maisto pramonės nerimo priežastis, - pažymima analitikų parengtoje ataskaitoje. - Maisto bendrovėms, ypač Europoje, gresia reklamos kontrolės, platinimo ir ženklinimo reikalavimų sugriežtinimo pavojus. Kiekvienas iš šių žingsnių gali gerokai sumažinti maisto gamintojų pelną".
Analitikai mano, kad finansiniai padariniai taip pat gali būti didžiuliai: "Mes manome, kad nereikia nuvertinti teisminių bylinėjimųsi rizikos ir jų padarinių maisto pramonei."
Ši problema yra aktualiausia JAV, kuriose nuo nutukimo kenčia jau beveik 28 proc. vyrų ir 34 proc. moterų. Tarp Europos valstybių prasčiausia situacija yra Didžiojoje Britanijoje, kurioje su antsvorio problema susiduria 21 proc. vyrų ir 23 proc. moterų.
Vyriausybės institucijos jau pradėjo nerimauti ir dėl finansinių problemos aspektų. JAV valstybinės sveikatos apsaugos tarnybos vyriausiojo gydytojo vertinimais, su nutukimo epidemija susijusios išlaidos, 2000 metais sudariusios 117 milijardų JAV dolerių, artėja prie 140 milijardų JAV dolerių, ir šiuo aspektu nutukimo problema jau netrukus prilygs rūkymo problemai.
Panašių duomenų Europai nėra, tačiau žinoma, kad Didžiojoje Britanijoje su nutukimu susijusių išlaidų apimtys mažiau nei per dešimtmetį padidės iki 5,51 milijardo JAV dolerių per metus. Netiesioginiai nuostoliai, tokie, kaip, pavyzdžiui, praleistos darbo dienos, valstybei atsieis dar brangiau.
Tačiau tokios organizacijos, kaip Amerikos maisto pramonės asociacija ("Grocery Manufacturers of America") ir Nacionalinė restoranų asociacija ("National Restaurant Association"), mano, kad kaltinti maisto bendroves yra neteisinga.
Jos tvirtina, kad nutukimas yra kelių veiksnių padarinys, ir bendrovės neturi atsakyti už vartotojų pasirinkimą. Nacionalinė konditerių asociacija ("National Confectioners' Association) tvirtina, kad įmonės jau seniai pabrėžia suderintos mitybos būtinybę.
Tačiau "Kraft Foods", "Coca-Cola", "Pepsi", "McDonald's" ir kiti skiria nemažai dėmesio nutukimo problemai ir aktyviai dalyvauja sveikos gyvensenos skatinimo akcijose.
Vis dėlto, kaip pažymi analitikai, nutukimo problema maisto bendrovėms atveria naujas galimybes, leisdama jiems pasukti "sveikos mitybos" link. Daugelis bendrovių nuo produktų su sumažintu riebalų kiekiu, kurie buvo laikomi naudingais per pastaruosius 30 metų, jau pradeda pereiti prie produktų su sumažintu angliavandenių kiekiu
ELTA