Šį pavasarį „Mados infekcijoje“ bus pristatytos kelios scenografijos ir ŠMC erdvės panaudojimo naujovės. Pasak renginio organizatorių, siekiant įgyvendinti visus meninius sumanymus, dalį festivalio scenografijos elementų teko atsivežti iš Rygos ir Maskvos.
„Vis išgirsdavome nuomonių, kad klasikinė podiumo forma pernelyg statiška. „Mados infekcijoje“ dalyvauja daug dizainerių ir kiekvienas nori įdomesnio, savito kolekcijos pristatymo. Todėl šiemet podiumo ribas praplėtėme į kitas Šiuolaikinio meno centro erdves . Žiūrovai galės stebėti kolekcijų pristatymą ne tik būdami pagrindinėje salėje“, – teigia festivalio scenografė Rūta Bagdzevičiūtė.
„Bus įdomu pamatyti, kaip dizaineriai pasinaudos praplėsto podiumo suteikiamomis galimybėmis. Ši „Mados infekcija“ pasižymės netikėtumo elementu. Pavyzdžiui, gali būti, kad modeliai pasirodys iš priešingos pusės nei tikėsis žiūrovai“, – intriguoja Rūta Bagdzevičiūtė.
Kūrybinės festivalio erdvės
„Mados infekcijos“ lankytojai galės visa galva panerti į kūrybinę atmosferą. Festivalio prieigose įrengtame „Perwoll“ lounge žiūrovai bus kviečiami piešti drabužių kolekcijų ar atskirų modelių eskizus. „Mados infekcijos“ organizatoriai atrinks labiausiai vykusius eskizus ir laimėtojus apdovanos specialiomis dovanomis. Įkvėpimo bus galima ieškoti stebint ne tik ant podiumo demonstruojamas kolekcijas, bet ir ŠMC erdvėje eksponuojamas latvių dizainerių sukurtas „Perwoll Brilliant Colors by Narciss“ megztas sukneles.
Specialiai festivaliui kuriama ir originali instaliacija – unikalias avalynės istorijas atskleidžiantis, garsą ir vaizdą sujungiantis kūrinys. Šiuo iki šiol nematytu būdu naują pavasario-vasaros kolekciją pristatys avalynės parduotuvių tinklas „Deichmann“. Dalį naujausios kolekcijos modelių žiūrovai taip pat galės išvysti ant podiumo, kolekcijų pristatymo metu.
Festivalio laikraštis – ir internete
Festivalio gerbėjų dėmesiui – jau įprastas, tačiau netradicinis „Mados infekcijos“ laikraštis, leidžiamas kartu su „15 min". Ankstesniuose leidinio numeriuose dažniau mirgėjo dizainerių veidai, o šįkart didesnis dėmesys skiriamas mados galerijoms. Laikraštyje mirga ne tik kūrėjų, bet ir ištikimų gerbėjų mintys, o su festivalio atmintine privalo susipažinti visi lankytojai. Šį leidinį galima peržiūrėti ir internete, adresu http://issuu.com/madosinfekcija/docs/mi2012
Seminaras apie mados verslą
Praūžus „Mados infekcijai“, dizainerius ir dar studijuojančius, taip pat dirbančius įvairiose mados srityse festivalio organizatoriai kviečia į seminarą, skirtą skatinti verslumą. Jis vyks kovo 26 d. nuo 10 iki 14 val. Šiuolaikinio meno centro skaitykloje.
Seminare pranešimus skaitys keturi lektoriai. VšĮ „Versli Lietuva“ atstovė Inga Ostrauskienė aptars verslo sudedamąsias dalis, su kuo susiduriama organizuojant savo verslą. Lise Skove iš Kopenhagos verslo mokyklos pranešimas yra paremtas 45 Danijos mados dizainerių karjeros ir gyvenimo istorijų tyrimais. Thomas Frederiksenas („Shoe The Bear“, Danija) kalbės apie mados vadybos ir komunikacijos aspektus, pardavimo struktūrą, kaip pasiekti galutinį vartotoją ir sukurti kūrybingą verslo aplinką.
Seminarą užbaigs Vladimiras Buchinikas iš Rusijos. Jis yra Sankt Peterburgo valstybinio universiteto kostiumo dizaino katedros docentas, dizaineris, tarptautinių konkursų ir festivalio laureatas bei žiuri narys. Ilgametis festivalio organizatorių draugas taip pat stebės visus „Mados infekcijos“ kolekcijų pristatymus.
Apie pavasarinę „Mados infekciją“
Iš viso per tris festivalio dienas bus parodyta 21 kolekcija. Išskirtiniai šio pavasario „Mados infekcijos“ bruožai – skandinaviškos mados programa „Nordic Look“ ir vyrams skirtų kolekcijų gausa.
Šį pavasarį „Mados infekcijoje“ Lietuvą atstovaus Egidijus Sidaras, Diana Paukštytė, Ramunė Strazdaitė, Diana Kuzmickaitė ir Aušra Urbanavičiūtė, Kristina Kruopienytė, Lina Gudanavičiūtė, Ieva Daugirdaitė („Injekcija“), dizainerių duetas „Tribe“ („Injekcija), Laura Dailidėnienė, Jurgita Januškevičiūtė, „D.EFECT“ (Eglė Žiemytė) ir Sandra Straukaitė. Lietuvių dizainerių gretas papildys šiuo metu užsienyje kuriančios Eglė Čekanavičiūtė ir Kristina Vikøren.
Festivalyje taip pat dalyvaus mados namai iš užsienio „Jean//Phillip“ (Danija), „Pirosmani“ (Sankt Peterburgas, Rusija), „C/Bruerberg“ (Norvegija), „Josefinstrid“ (Švedija) ir „Ivana Helsinki“ (Suomija). Prie svečių prisijungs praėjusių metų „Injekcijos“ nugalėtojas Hansas Schwarzas (Estija).
Vienos dienos bilietai stovėti kainuoja nuo 40 iki 50 Lt, sėdėti – nuo 50 iki 90 Lt, VIP bilietai pirmose eilėse kainuoja 200 litų. Kiekvieną festivalio dieną nuo 16 val. bilietai bus parduodami tik renginio vietoje Šiuolaikinio meno centre. Iki tol bilietus į „Mados infekciją“ platins „Bilietų pasaulis“.
Festivalis „Mados infekcija“ vyksta tryliktą kartą. 1999-aisiais startavęs mados renginys tapo ryškiausiu kasmetiniu mados festivaliu Lietuvoje. Nuo 2011 m. „Mados infekcija“ rengiama du kartus per metus. Festivalį organizuoja renginių agentūra „Sick Service“ kartu su Šiuolaikiniu meno centru.