Kaip ir tikėjausi, antroji jubiliejinio festivalio „Mados infekcija“ diena buvo gausi ypatingų kolekcijų. Pradedant Londono mados savaitėje pristatyta Martin Lamothe rudens-žiemos kolekcija „Mud eaters“ ir baigiant
„Mados injekcijos“ laureačių Dovilės Kaušakytės ir Eglės Mazecaitės interpretacija Kauno bei vestuvių tema.
Dar važiuojant taksi, vairuotojas, sužinojęs, kad skubu į „Mados infekciją“, pajuokavo: „Sėkmės, klounų fiestoje!“. Taip jis įvertino prestižiniu vadinamą renginį. Viena vertus, galima sutikti, kad daugelis modelių praktiškai niekuomet nebus panaudojami ir dūlės dizainerio spintoje ir mūsų atmintyje. Ar dėl to tai tampa „klounų fiesta“?
Kažkada garsus dizaineris Juozas Statkevičius spaudai sakė: „Aukštoji mada yra aukštoji todėl, kad ji yra meno forma. Ji neprivalo būti dėvima kasdien“. Tai kažkas panašaus į aukštąją matematiką. Pripažinkim, ne kiekvienas ją supranta.
Antroje „Mados infekcijos“ dienoje (03.26) dauguma dizainerių įrodė, kad tai kas malonu akiai beveik niekuomet nebus dėvima. Nors, pasitaikė ir išimčių.
Šią dieną kolekcijose atsispindėjo griežta klasika, eklektika, avangardas ir... ironija. Rodos, mados ir stiliaus guru nepamiršo pralinksminti susirinkusią minią, ištroškusią lietuviškos (ir ne tik) mados grynuolio.
Švelnios, jaunatviškos spalvos bei šilkinė medžiaga kontrastavo su sodriais, „murzinais“, tamsiais atspalviais ir griežtomis formomis. Trumpiau tariant, nuo plazdančio šilko iki griežto, tamsaus kostiumėlio.
Martin Lamothe (Ispanija): Mud Eaters
„Kai tu vienas miške, ima vaidentis“ - ši filosofija atsispindėjo ispanės Martin Lamothe pristatytuose modeliuose. Dizainerės spalvinė gama svyravo nuo šviesių rudų ir pilkų atspalvių iki purvinos žalios ir netgi juodos spalvos. Kolekcijoje šilkas kontrastuoja su grubios faktūros ir tekstūros oda, simbolizuojančią gamtos ir karo temas.
Martinos Lamothe (Ispanija) kolekcija. Ruslano Kondratjevo nuotr.
Diana Paukštytė: In&Jan
Romantiška ir, sakyčiau, praktiška kolekcija. Kolekcijos pavadinimas suponuoja, kad dizainerė ja siekė harmonijos ne tik tarp vyriško ir moteriško prado, bet ir tarp spalvų (tamsios/šviesios), audinių (lygių/drapiruotų), formų (tiesios/ovalios), elementų (destruktyvūs/konstruktyvūs) bei linijų (simetriškos/asimetriškos).
Dianos Paukštytės kolekcija. Ruslano Kondratjevo nuotr.
Kristina Kruopienytė: Projektas „Tobula“
Kolekcijoje supriešinamos šaltos ir šiltos spalvos, kurios besijungdamos sudaro tobulą sintezę. Greta lengvų, plazdančių suknelių yra tikslūs ir precizižko silueto kostiumai.
Kristinos Kruopienytės kolekcija. Ruslano Kondratjevo nuotr.
Oleg Biryukov (Rusija): Išorinės formos ir griežtos taisyklės...
Kolekciją atspindi pavadinimas. Kolekcijoje dominuoja tiesios silueto linijos, jokios modernybės, lakoniškas požiūris į stilių. Kolekcija pabrėžianti ne modelį, bet jo medžiagiškumą, tekstūrą. Inspiraciją šiai kolekcijai autorius „pasigavo“ Tokijuje (Japonija).
Mano nuomone, kolekcija buvo sausa, nuobodi, o kai kurie modeliai neskoningi.
Oleg Biryukov (Rusija) kolekcija. Ruslano Kondratjavo nuotr.
Vitalis Čepkauskas: Neromantika
Vitalio Čepkausko kolekcija - konstruktyvus tikrovės atspindys.Vyrišką siluetą išryškinantys drabužiai bei organiškos ir spalvingos detalės kėlė aliuziją į Jameso Camerono kino juostą „Avatar“ („Įsikūnijimas“ - Balsas.lt).
Vitalio Čepkausko kolekcija. Ruslano Kondratjevo nuotr.
Ina Polotniak ir Olga Prykova: MA36KI (Matrioshki)
Žaisminga, moteriška ir valiūkiška kolekcija. Gėlių raštai, klostės, neriniai ir apykaklės, kurias tikrai kiekviena mergaitė kadaise nešiodavo prie „rusiškos uniformos“. Visa kolekcija - vientisa, mergaitiška, spalvinga ir išsiskirianti.
Inos Polotniak ir Olgos Prykovos kolekcija. Ruslano Kondratjevo nuotr.
Sandra Starukaitė: Stigmos atsivėre?!
Kolekcija kalbanti už save - konceptuali, išraiškinga ir spalvinga. Pilna įvairių detalių, pabrėžiančių kolekcijos savitumą.
Sandros Straukaitės kolekcija. Ruslano Kondratjevo nuotr.
Dovilė Kaušakytė ir Eglė Mazecaitė: Kauno žmona arba Kupiškėnų vestuvės
Kolekcija spinduliuojanti sarkazmu ir ekstravagancija. Hiperbolizuojamas moters seksualumas, o tiksliau gebėjimas jį parodyti. Įvairiaspalviai drabužiai, aptemptos kelnės ir moterimi persirengęs vyras - tikra Kauno žmona.
Dovilės Kaušakytės ir Eglės Mazecaitės kolekcija. Ruslano Kondratjevo nuotr.
Balsas.lt jau rašė: