Madonna Berlyno filmų festivalyje trečiadienį pristatė savo režisūrinį debiutą – filmą apie badaujančius Londono menininkus – ir sakė, kad jų troškimas išgarsėti primena jai jos pačios svajones prieš 25 metus.
„Ištvirkimas ir išmintis“ („Filth and Wisdom“), kurį žurnalistai įvertino be didelio susižavėjimo, pasakoja apie imigrantą iš Ukrainos, kuris savo svajones apie roko žvaigždės karjerą finansuoja iš to, ką gauna persirengdamas moteriškais drabužiais ir atlikdamas „ponios“ vaidmenį seksualiniuose žaidimuose, ir dvi su juo tame pačiame bute gyvenančias moteris.
Madonna sakė, jog siekė perteikti nesutramdomą jaunų, talentingų žmonių, tikinčių, kad gali prasimušti šou versle nepaisant visų sunkumų, siekį.
„Žvelgdama į savo karjeros pradžią tuos sunkius momentus galiu prisiminti taip, lyg tai buvo tik vakar, – sausakimšoje spaudos konferencijoje sakė dainininkė. – Yra tokių filmo personažų Holės, Džuljetos ir AK vargų aspektų, kuriuos galiu visiškai suprasti... Galiu pasitelkti tuos prisiminimus ir įtraukti juos į pasakojimą“.
Madonna taip pat padėjo rašyti scenarijų ir buvo filmo vykdomoji prodiuserė.
Ji sakė, jog jai patiko režisuoti, bet kartais ilgėjosi to jaudulio, kai pats esi prožektorių šviesoje.
„Kai režisuoju savo šou scenoje, turiu juos ir atlikti, ir tai ... vidiniai išgyvenimai, o kai režisuoji, daug labiau gyveni savo galvoje“, – sakė ji.
„Tad gerokai pavydėjau – turėjau stebėti šokančią Holę, turėjau stebėti pasirodantį Eugene'ą... Man tikrai patinka režisuoti ir (patinka) ta patirtis. Bet trūko vieno mažo dalyko – to vidinio palengvėjimo, kurio nepatiri, jei neatlieki pats. Tad man tai buvo naujena – dirbti tik savo galva“, – pasakojo ji.
Ji nebuvo kukli kalbėdama apie savo, kaip filmų kūrėjos, ambicijas ir privertė šyptelėti kai kuriuos „Berlinalėje“ dirbančius kritikus.
„Mane visuomet įkvėpdavo Godard'o, Visconti, Pasolini ir Fellini filmai, ir tikiuosi, kad galiu vieną dieną padaryti kažką, kas priartėtų prie jų genijaus“, – sakė ji režisierės pareiškime.
„Ištvirkime ir išmintyje“ vaidina ukrainietis Eugene'as Hutzas, iš Niujorko emigrantų suburtos „čigonų pankroko“ grupės „Gogol Bordello“ lyderis, ir kultinė britų žvaigždė Richardas E. Grantas.
E. Hutzas vaidina AK, kuris skelbiasi esąs filosofas ir poetas, o R. E. Grantas vaidina tame pačiame name gyvenantį aklą profesorių ir rašytoją.
Drauge su AK gyvenanti ir problemų dėl narkotikų turinti Džuljeta svajoja dirbti pagalbos darbuotoja Afrikoje, o kita buto gyventoja Holė, pradedanti balerina, siekdama sudurti galą su galu tampa striptizo šokėja.
Uždaroje išankstinėje peržiūroje spengianti tyla žiūrovų salėje buvo nutraukta tik kelis kartus – per „Gogol Bordello“ sceninius pasirodymus ir striptizus pagal Madonnos hitą „Erotic“ ir Britney Spears, kurią naujai iškepta režisierė kartą scenoje karštai pabučiavo, „Hit Me Baby One More Time“.
Filmo sekso scenos primena ankstesnius Madonnos pasirodymus – keistas sadomazochizmas, nežmoniški kostiumai ir daug keisto humoro.
Madonna, kuriai rugpjūtį sueis 50 metų, buvo griežtai kritikuojama dėl daugumos savo bandymų prieš kamerą. Jos, kaip aktorės, karjera prasidėjo daug žadėjusiu vaidmeniu 1985-ųjų filme „Beviltiškai ieškant Suzan“ („Desperately Seeking Susan“), bet iš karto smuko po vaidmenų tokiuose filmuose, kaip 1986-ųjų „Šanchajaus siurprizas“ („Shanghai Surprise“), kuriame vaidino ir jos pirmasis vyras Seanas Pennas.
Paskutinis jos vaidmuo buvo išjuoktame 2002 metų filme „Nublokšti“ („Swept Away“), kurį režisavo jos dabartinis vyras Guy'us Ritchie'is.
Madonna sakė, kad jau sukūrė ir antrą filmą – dokumentinę juostą apie Malavį, kur ji 2006 metais įsivaikino sūnų. Jos premjera turi įvykti Kanuose gegužės mėnesį.