Tam, kad jūsų verslo idėja sulauktų sėkmės, ji neturi būti gera – jei sugebėsite aplink save suburti puikią komandą, įgyvendinti galima ir prastą idėją, mano Monique Barbanson, konferencijoje „Startup Monthly Vilnius“ skaičiusi pranešimą apie komandos svarbą „startup‘ams“.
Internetinių technologijų ekspertė, viena iš „Startup Monthly“ įkūrėjų, dirbanti „Microsoft“ bendrovėje Japonijoje M. Barbanson išskiria kelis pagrindinius komandos formavimo etapus ir pataria ypatingai atidžiai pasirinkti partnerius idėjos įgyvendinimui.
„Vienas didžiausių iššūkių – susirasti partnerius, kurie jums padės įgyvendinti idėją. Partnerių pasirinkimas yra tarsi vedybos, nulemsiančios tolimesnę jūsų idėjos sėkmę“, – pasakojo M. Barbanson.
Pasak jos, kiekvienoje komandoje svarbu turėti kelis žmonių tipus: atsakingą už idėjos „pardavimą“ kitiems, technologijų ekspertą, dizainerį ir idėjos vystytoją, o idealus „startup‘ų“ komandos partnerių skaičius – nuo 2 iki 4.
„Kitas svarbus žingsnis yra pasisamdyti jums dirbsiančius žmones, kurie nebijos imtis iniciatyvos, atsakomybės ir priimti iššūkių. Komandai nereikia darbų bijančių „primadonų“, jai reikalingi veiklūs žmonės“, – kalbėjo M. Barbanson.
Pranešėja taip pat pridūrė, kad formuojant komandą ypatingai svarbu yra suderinti žmonių lūkesčius – bendrą komandos siekiamą tikslą, komandos narių atlygio augimo galimybes. Pasak jos, šis paprastas žingsnis padės ateityje išvengti nesusipratimų, nes dažniausia komandų iširimo priežastis ir yra narių lūkesčių neatitikimas.
„Labai svarbus vaidmuo tenka ir jums kaip komandos lyderiui, – dėstė M. Barbanson. – Turite mokėti įtikinti kitus, kad jūsų idėja bus sėkminga. Tačiau pirmiausia idėją reikia parduoti savo partneriams ir komandai. Jie – tarsi pirmieji investuotojai.“
M. Barbanson teigimu, viena svarbiausių komandos lyderiui tenkančių užduočių –nuolatos komunikuoti su kolektyvu – iš komandos narių gaunamas grįžtamasis ryšys turi būti idėjos varomąja jėga, sukursiančia ateities viziją.
„Startup Monthly Vilnius“ – tai 3 dienų trukmės tarptautinė konferencija, kurioje kviečiami dalyvauti perspektyviausi Baltijos ir Skandinavijos šalių „startup'ų“ kūrėjai, vystytojai bei potencialūs investuotojai. Ši konferencija yra pasaulio renginių ciklo dalis, atverianti pradžią kokybiškai globalaus masto naujų technologinių verslų akseleravimo programai Baltijos regione.
Konferencijos pabaigoje Silicio slėnio atstovai išrinks 3–5 stipriausias „startup'ų“ komandas, kurios vasarą keliaus į Silicio slėnį, kur dalyvaus penkių savaičių trukmės verslo akceleravimo programoje. Programos pabaigoje komandos turės galimybę pristatyti savo verslus tarptautiniams investuotojams.
P. Grinkevičius