Rusijos naftos verslovės “LUKoil” telkinio D-6 eksploatacijai paruošta ekologinio saugumo priemonių programa labai sumažina pavojingų teršalų išsiliejimo grėsmę.
Tokią palankią nuomonę susidarė Lietuvos institucijų ekspertų grupė, Kaliningrade išsamiai susipažinusi su naftos telkinio D-6 Baltijos jūroje projektine dokumentacija.
Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamento direktoriaus pavaduotojas Raimundas Sakalauskas “Eltai” sakė, kad ministro pirmininko Algirdo Brazausko pavedimu sudarytai ekspertų grupei buvo leista apsilankyti gamybiniuose objektuose, esančiuose įlankos pakrantėje, naftos gavybos platformą D-6 statančioje gamykloje. Lietuvos delegacija, kurioje - Aplinkos ir Ūkio ministerijų, Geologijos tarnybos, Jūrinių tyrimų centro ir kitų žinybų atstovai, apžiūrėjo ir laivyną, kuris prižiūrės gamybinę naftos platformą.
Pasak R. Sakalausko, akivaizdžiai teko įsitikinti, kad, montuojant gręžinio platformą, naftotiekio vamzdynus, taikoma griežta kontrolės sistema.
Lietuvos atstovai kalbėjo apie mūsų visuomenės susirūpinimą dėl Baltijos jūros ekologinės būklės. Telkinio D-6 eksploatacija, 25-30 metų kasmet išgaunant po 600-700 tūkstančių tonų naftos, kels grėsmę Kuršių nerijai ir Baltijos jūrai.
Lietuvos žalieji ne kartą yra pareiškę, kad vėjas ir jūros srovė greitai atneštų išsiliejusią naftą į Lietuvos pakrantę, kaip jau įvyko 1989 metais. Ir nedidelė avarija, užteršiant Nerijos paplūdimius nafta, suduotų didelį smūgį turizmo verslui.
Lietuvos aplinkos ministerijos pareigūnas R. Sakalauskas pažymi, kad suteikti platesnę informaciją apie naftos telkinio D-6 eksploataciją Rusiją paskatino tarptautinių organizacijų, visuomenės, Lietuvos valdžios pastangos atkreipti dėmesį į opias Kuršių nerijos aplinkosaugos problemas.
Abiejų šalių ekspertai sutarė stiprinti atitinkamų tarnybų operatyvumą, jei tektų likviduoti naftos išsiliejimo padarinius. Todėl būtina sudaryti bendrų veiksmų planą avarinių naftos išsiliejimų pasienio rajonuose Baltijos jūroje atvejais. Sutarta ir dėl bendro ekologinio monitoringo. Kol kas nenutarta, kaip atlyginti nuostolius, kilus avarijai D-6 gręžinyje. Lietuvos atstovai pakviesti aplankyti jūrinę platformą, kai ją priims valstybinė komisija.
Rusijos pareigūnai pareiškė norą apsilankyti Klaipėdos uoste, Būtingės terminale, naftos verslovėje, esančioje Kuršių marių pakrantėje.
ELTA