Giedrė Sankauskaitė
Atvažiavus į svečią šalį visada norisi pažinti jos skonį, kvapą, istoriją. Pajutę kultūrinę dvasią geriau pajuntame ir pačią šalį. Lietuvoje šią paletę pristato „LTaste“, arba „Lietuviškas skonis“.
Viena iš įmonės įkūrėjų Jūratė Miliūtė leidiniui „Ekonomika.lt“ teigė, kad dažnai „LTaste“ klientams nėra aiški bendrovės koncepcija. „Kadangi pavadinimas „Lietuviškas skonis“, klientai tikisi atėję pavalgyti cepelinų“, – sakė moteris.
Pasak bendrovės vadovės, „LTaste“ yra paremta ne vien tradicijomis. Įmonė klientams pateikia tai, ką Lietuvos gamintojai siūlo šiandien. Iš viso trijose parduotuvėse galima aptikti visą Lietuvos gamintojų pagamintą produkcijos paletę – nuo lietuviškų prieskonių ar vyno iki Lietuvos kvapo.
Prieš 2,5 metų „Lietuviškas skonis“ veiklą pradėjo nuo mažos parduotuvės Vilniaus oro uoste. Šiuo metu įmonė turi jau tris parduotuves. Tačiau, kaip pasakojo J. Miliūtė, skirtingose parduotuvėse renkasi skirtingi klientai.
Gamintojai patys susiranda
„LTaste“ vadovė pasakojo, kad veiklos pradžioje patiems teko ieškoti Lietuvos gamintojų. „Išsitraukdavome sąrašą ir žiūrėdavome, kas dirba tam tikroje srityje, – prisiminė verslininkė ir pridūrė, kad šiuo metu to daryti nebereikia, mat per kelerius veiklus metus pradėta orientuotis rinkoje. – Kitaip ir aplinką stebi. Be to, patys gamintojai mus susiranda.“
Ne vienerius metus lietuviškos produkcijos ieškanti moteris atkreipė dėmesį, kad stipriai patobulėjo ne tik Lietuvos gamintojai, bet ir ūkininkai. „Jie dabar labiau pasitempę, apgalvoja net pateikiamo produkto pakuotę, kaip vizualiai ji geriau atrodytų. Tad turime iš ko rinktis“, – komplimentų ūkininkams negailėjo J. Miliūtė. Jos teigimu, Lietuvoje atsirado daugiau vietos verslininkų, kurie ne tik sau ar kaimynui gamina, bet ir siekia išeiti į rinką. „Vietos gamintojai pradeda pajusti, kad gali sukurti patrauklų produktą“, – tvirtino „Lietuviško skonio“ direktorė.
Svarbi prekės išvaizda
Pasak J. Miliūtės, populiariausia produkcijos įvairove pasižyminčiose parduotuvėse prekė – naminis obuolių sūris.
„Taip pat klientai mielai perka natūralaus raugo duoną, – teigė ji ir pridūrė pastebėjusi, jog klientams didelę įtaką pasirenkant prekę daro jos pateikimas – Skiriamas didelis dėmesys prekės išvaizdai tikrai pasiteisina.“
Biurokratinės kliūtys
Kalbėdama apie pagrindinius iššūkius, plėtojant verslą, „LTaste“ vadovė pabrėžė, kad didžiausias sunkumas, dirbant su mažais tiekėjais ir gamintojais, yra biurokratinės kliūtys.
„Labai daug reikalavimų – higienos normos, galiojimai, sertifikatai“, – vardijo J. Miliūtė. Pasak jos, mažiems gamintojams, prekiaujantiems įvairiuose šalies turgeliuose, reikalavimai yra daug paprastesni. Vis dėlto moteris kartu su verslo partnere Jurgita Krasauskiene nenuleidžia rankų.
Pašnekovė tvirtino , kad artimiausiu metu „Lietuviško skonio“ produkcijos bus galima įsigyti ir interneto parduotuvėje. „Pradėję prekybą internetu galėsime pasižiūrėti, ar esame įdomūs ne tik vietiniam, bet ir kaimyniniam segmentui“, – leidiniui atskleidė J. Miliūtė.