LRT pranešime nurodo, kad nebetransliuos politinės reklamos, komercinės reklamos portale, taip pat nebedalyvaus jokiuose viešuose pirkimuose kurti ir transliuoti programas.
LRT pranešime taip pat pažymima, kad „yra labai svarbu išsaugoti galimybę transliuoti kultūros, socialinę ir šviečiamąją informaciją, kultūros renginių ir sporto transliacijų rėmėjus“.
Tai numato ir „valstiečių“ Agnės Širinskienės, Arvydo Nekrošiaus bei Valiaus Ąžuolo pirmadienį registruotos LRT įstatymo pataisos.
Pagal jas, LRT skelbiant kultūrinę, socialinę, šviečiamąją informaciją, transliuojant kultūros ir sporto renginius gali būti skelbiami jų rėmėjai, logotipai, tik LRT turėtų informaciją skelbti neatlygintinai.
„Pastarojo meto iniciatyvos ir vieši pasisakymai privertė sunerimti LRT, o taip pat kultūros, sporto ir kitų sektorių atstovus, kad gali būti sugriauta visa ekosistema, leidusi sėkmingai augti įvairiems kultūros, sporto, bendruomenių projektams”, – pranešime cituojama LRT generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė.
Seime birželį surengtuose naujos redakcijos LRT įstatymo klausymuose kultūros renginių, festivalių atstovai išsakė nuogąstavimus visuomeninio transliuotojo eteryje drausti renginių rėmimo pranešimus.
„Išlaikyti galimybę transliuoti klipus apie kultūros renginius su jų rėmėjais yra ne LRT, o bendras Lietuvos interesas. Jei šios galimybės neliktų, grėsmė iškiltų tokiems projektams kaip „Scanorama“, Pažaislio festivalis ir panašiems“, – sako M. Garbačiauskaitė-Budrienė.
Šiuo metu LRT televizijos ir radijo eteryje reklama draudžiama, bet yra išlyga, leidžianti kultūros ir sporto renginių ar jų transliacijų rėmimo pranešimus. Be to, dabar reklama galima LRT portale.
A. Širinskienė svarstant naujos redakcijos įstatymą registravo siūlymą tokius pranešimus LRT eteryje, taip pat ir mokamą politinę reklamą, drausti.
Pirmadienį registruotos naujos pataisos – jos visiškai uždraustų reklamą LRT, bet leistų neatlygintinai skelbti pranešimus apie renginius su jų rėmėjų pavadinimais, logotipais. Tai LRT turėtų daryti neatlygintinai.
Liktų vienintelė išlyga – kai reklamą ir komercinius audiovizualinius pranešimus LRT privalo transliuoti vykdydama tarptautinius sutartinius įsipareigojimus dėl visuomenei reikšmingų įvykių sąraše esančių tarptautinių renginių transliavimo teisių įsigijimo ar suteikimo.
Taip pat „valstiečių“ pataisomis būtų nustatyta, kad LRT skiriamų asignavimų dydis neturi būti mažesnis už 2019 metais skirtus asignavimus.
Naujos pataisos apibrėžia tik reklamos ir finansavimo klausimus. Seime jau pateiktas daug ginčių keliantis naujos redakcijos LRT įstatymo projektas, be reklamos draudimo, numato ir LRT valdymo pakeitimus.
Valdančiųjų „valstiečių“ atstovė A. Širinskienė patvirtino, kad pataisos registruotos ir dėl to, jog naujos redakcijos svarstymas stringa.
„Yra siekis atriboti diskusijas dėl biudžeto ir finansinių dalykų nuo diskusijų dėl valdymo. Juo labiau, kai matome, kad diskusijos dėl valdysenos modelio užtrunka, o sprendimus dėl biudžeto riekia priimti iki gruodžio. Diskusija bus racionalesnė, kai nebus blaškomasi nuo finansų prie valdysenos ir nuo valdysenos prie finansų“, – BNS sakė A. Širinskienė.
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto vadovė taip pat tvirtino, kad naujai registruotos pataisos parengtos atsižvelgiant į kultūros sektoriaus atstovų išsakytus nuogąstavimus dėl anksčiau numatyto draudimo skelbiant apie renginius viešinti jų rėmėjus.
„Jiems padaryta išlyga, kad jų renginiai su rėmimais yra skelbiami, ir tai daro LRT neatlygintinai. Manau, tai sąžininga, nes kai rėmėjas remia, jis tikrai ne LRT reklamą planuojasi apmokėti, o tiesiog remia renginį“, – sakė A. Širinskienė.
Parlamentarės teigimu, pataisos dėl reklamos ir LRT biudžeto turėtų būti pateiktos dar liepą.