Nuo 2019-ųjų Londone reklaminiai plakatai su valgiu ir gėrimais, kuriuose yra daug riebalų, druskos ar cukraus, dings iš metro, elektrinių traukinių, autobusų ir stotelių.
Londono meras Sadiqas Khanas pareiškė, kad tokiu būdu bando išspręsti vaikų nutukimo problemą, kurią jis pavadino „sulėtinto veikimo bomba“.
Reklamos agentūrų asociacija paskelbė, kad miesto valdžios sprendimas darys nedidelę įtaką didelėms visuomenės problemoms, kurios ir nulemia nutukimą.
Draudimas pradės galioti 2019-ųjų vasario 25-ąją.
Nepaisant verslininkų nepasitenkinimo Londono savivaldybė turi savų argumentų – šių metų gegužę atlikta apklausa parodė, kad 82 proc. gyventojų palaiko tokį sprendimą.
Miesto meras pareiškė, kad kovoje su vaikų nutukimu yra būtini ryžtingi sprendimai. „Kenksmingos reklamos demonstravimo mažinimas turi poveikį – ne tik vaikams, bet ir tėvams, šeimoms ar kitiems, kurie perka maistą ir ruošia jį vaikams“, – sakė S. Khanas.
Verslininkai nepatenkinti ir gąsdina, kad nukentės keleiviai
Londono planą palaiko vaikų sveikatos specialistai, tačiau Reklamos agentūrų asociacija pareiškė, kad dėl draudimo gali nukentėti keleiviai.
Organizacijos atstovų teigimu, Didžiojoje Britanijoje jau ir dabar galioja patys griežčiausi pasaulyje įsakymai, taikomi riebiam, saldžiam ar sūdytam maistui, įskaitant tikslinę reklamą, skirtą vaikams iki 16 metų.
„Galų gale „Transport for London“ neteks pajamų iš reklamos ir tai potencialiai gali paveikti bilietų kainą, kurią teks sumokėti keleiviams“, – BBC cituojami organizacijos atstovai.
Anksčiau S. Khanas jau uždraudė miesto metro „negatyvaus kūno įvaizdžio“ reklamas. Tai įvyko po šimtų skundų dėl 2016-aisiais pasirodžiusios „Ar jūsų kūnas jau pasirengęs pliažo sezonui?“ reklamos, kuriame Londono gyventojai įžvelgė badavimo ir „body shaming“ (angl. gėdinimas dėl kūno formų) skatinimą.