• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Londonas paniro į chaosą: metro streikas paralyžiavo megapolį

„Jei nieko nesiimsime, nutiks kažkas labai negero“

Londono gyventojų pirmadienį laukė chaotiška darbo savaitės pradžia, kai streikas paralyžiavo beveik visą Didžiosios Britanijos sostinės metropoliteno tinklą.

9

Londono gyventojų pirmadienį laukė chaotiška darbo savaitės pradžia, kai streikas paralyžiavo beveik visą Didžiosios Britanijos sostinės metropoliteno tinklą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl darbuotojų streiko neveikė ir dauguma metropoliteno stočių miesto centre.

Iš Klapamo geležinkelio stoties, svarbaus transporto mazgo Londono pietinėje dalyje, rytinio piko metu dėl perpildymo teko evakuoti žmones, nes keleiviai buvo priversti vykti į darbą sausakimšais antžeminiais traukiniais.

REKLAMA

24 valandų streikas, kurį paskelbė profesinės sąjungos RMT nariai, sutrikdė dešimties iš vienuolikos metropoliteno linijų darbą. Streikas buvo paskelbtas sekmadienį vakare, nerandant kompromiso ginče dėl etatų mažinimo ir darbuotojų skaičiaus.

Miestiečiai, kuriems teko grūstis į sausakimšus traukinių vagonus ar kelias valandas spaudžiant šaltukui tamsoje laukti autobusų, kad galėtų nuvykti į darbą, neslėpė savo nepasitenkinimo.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai tikras galvos skausmas“, – sakė finansų srityje dirbantis Rossas Kempas, laukęs autobuso Karaliaus kryžkelės stotyje.

Vyriškis pridūrė, kad jo užuojauta streikuojantiems metropoliteno darbuotojas yra „ribota“.

Londono meras Sadiqas Khanas pasmerkė streiką ir sakė, jog tai nereikalingas žingsnis, nes jis jau ėmėsi spręsti problemas, susijusias su būgštavimais, kad dėl etatų mažinimo daugelyje metropoliteno stočių liko pavojingai mažai darbuotojų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Sutinku su argumentu, kad mums reikia daugiau darbuotojų Londono metropolitene“, – interviu BBC radijui sakė S.Khanas, sostinės meru išrinktas pernai gegužę.

„Mes jau sukūrėme 200 naujų etatų ir norime toliau kalbėtis, jei profsąjungos nepatenkintos. Kam streikuoti? Kodėl neišsprendus šių klausimų taikiai?“ – sakė jis.

REKLAMA

RMT vadovas Mickas Cashas sakė, jog yra pasirengęs tolesnėms deryboms, tačiau įspėjo, kad atleidus daugiau nei 830 darbuotojų, nemaža dalis kurių neteko darbo uždarius bilietų pardavimo vietas, metropoliteno tinkle susiklostė pavojinga situacija.

„Penki milijonai žmonių kasdien važinėja metro ir jis braška per siūles“, – sakė jis naujienų agentūrai AFP.

REKLAMA

„Trūksta darbuotojų užtikrinti, kad jis saugiai funkcionuotų. Jei nieko nesiimsime, nutiks kažkas labai negero“, – pabrėžė M.Cashas.

Jis taip pat įspėjo, jog tai itin opi problema turint galvoje išaugusias grėsmes saugumui Londonui, ir tvirtino, kad dauguma keleivių palaiko profsąjungos paskelbtą streiką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Metropoliteno keleiviai žino, kad tinkle esama problemų, jie mato, koks jis yra perpildytas“, – sakė M.Cashas.

„Reikia prisitaikyti“

Dėl metro darbuotojų streiko į miesto gatves buvo paleisti kursuoti papildomi autobusai, tačiau dėl nusidriekusių eilių ir transporto kamščių nemažai žmonių rinkosi kelionę pėsčiomis.

REKLAMA

Karaliaus kryžkelės stotyje sutikta Fiona Stockwell sakė, kad norėdama nepakliūti į spūstis, iš namų išėjo labai anksti, ir pridūrė, jog jai tai nelabai patinka.

Tačiau ji sakė, kad metropoliteno stotyse buvusių bilietų pardavimo kasų uždarymas buvo neišvengiamas, turint galvoje, kad šiuo metu dauguma žmonių jau naudoja elektroninius bilietus.

REKLAMA

„Turime prisitaikyti prie naujų technologijų“, – sakė moteris.

1863 metais atidarytas Londono metropolitenas yra seniausias metro tinklas pasaulyje. Kasmet juo pervežama 1,34 mlrd. keleivių.

Prognozuojama, kad vėliau šią savaitę susisiekimo trikdžiai tęsis, nes bendrovės „Southern Rail“, aptarnaujančios maršrutus tarp Londono ir Anglijos pietinės pakrantės, streikuose antradienį, trečiadienį ir penktadienį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šis Pietų geležinkelio streikas bus jau trečias nuo gruodžio pradžios: profsąjungos atkakliai priešinasi administracijos planams, kad traukinius valdytų tik mašinistai.

Šiuo metu už traukinių durų atidarymą ir uždarymą atsakingi konduktoriai, bet bendrovė sako, kad šiam darbui turėtų pakakti mašinisto. Profsąjungos lyderiai su šiuo žingsniu nesutinka ir teigia, kad tokiu atveju būtų sukeltas pavojus keleiviams.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų