• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasak ekspertų, tyrusių lėktuvo Jak–42 „juodąsias dėžes“, versija apie „stovėjimo stabdį“ nepasitvirtina. Tyrimo grupės atstovas komentavo, kad su įjungtu stovėjimo stabdžiu lėktuvas veikiausiai išvis nebūtų pakilęs.

REKLAMA
REKLAMA

 

Anksčiau šaltiniai pranešė, kad nustatyta lėktuvo, skraidinusio „Lokomotiv“ ledo ritulininkus, katastrofos priežastis. Tyrimas parodė, kad lėktuvas sudužo dėl pilotų klaidų. Specialistai šias grubias klaidas pavadino „blondinės klaida“, nes lėktuvas kilo su aktyvuotu „rankiniu stabdžiu“, praneša MK.

REKLAMA

Kaip teigiama, lėktuvas turi vadinamąjį „stovėjimo stabdį“, kuris atitinka rankinį automobilio stabdį ir yra naudojamas tik stovėjimo oro uoste metu. Nors su aktyvuotu stovėjimo stabdžiu lėktuvas gali pajudėti iš vietos ir nuvažiuoti tam tikrą atstumą, vis dėlto variklių galingumas negali pasiekti reikiami dydžio, todėl galingumo pakilimui neužtenka.

REKLAMA
REKLAMA

Tyrimas taip pat parodė, kad prieš pakilimą pagrindinis lėktuvo pilotas Andrejus Solomencevas įsakė lėktuvo valdymą perimti antram lėktuvo pilotui Igoriui Ževelovui, paaiškinęs tokį sprendimą bloga savijauta. Tačiau būtent pirmasis lėktuvo pilotas yra atsakingas už stovėjimo stabdžio išjungimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neatmetamas variantas, kad pilotai galiausiai pastebėjo, kad stovėjimo stabdis nėra išjungtas, tačiau buvo jau per vėlu. Ši versija ir toliau tikrinama. Ekspertai teigia, kad ją nėra sunku patikrinti – užtektų pažvelgti į lėktuvo ratų pakilimo take paliktus pėdsakus. Įvairūs patyrę lėktuvo pilotai taip pat teigia, kad abiems Jak–42 lėktuvo pilotams truko patirties, ir jie negalėjo skraidinti keleivių.

REKLAMA

Tikimasi, kad situacija galutinai paaiškės, kai vienintelis katastrofą išgyvenęs lėktuvo inžinierius Aleksandras Sizovas galės padėti tyrimui. Sizovas šiuo metu gydomas, tačiau jau atgavo sąmonę.



Taip pat skaitykite:

Jaroslavlyje atsisveikinama su Aleksandru Galimovu

Vienintelis žmogus, išgyvenęs lėktuvo avariją, per kurią žuvo ledo ritulio komanda, atgavo sąmonę

Estų pilotas: Jaroslavlio tragediją galima sulyginti su aviakatastrofa Smolenske

Paskutiniai lėktuvo Jak–42 pakilimo vaizdai, užfiksuotas kritimo momentas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų