„Ketinu apskųsti patį konkursą, kai sulauksiu informacijos, reikalingos apskundimui. Kyla man asmeniškai ir daugiau žmonių įvairių klausimų, į kuriuos atsakius galima rasti sąsajų tarp komisijos narių, komisijos sudarymo principų ir rezultato, kuris galėjo būti tendencingas. Iš dabar esamų duomenų skundas bus“, – BNS sakė J. Sakalauskas, darbą šiose pareigose baigiantis nuo kovo 1 dienos.
Anot LNOBT vadovo, praėjusią savaitę kolektyvas savo noru surengė spaudos konferenciją, kurioje išreiškė nepasitenkinimą konkurso rezultatais ir išsakė viešą palaikymą sėkmingai šiuo metu dirbančio teatro vadovui.
J. Sakalauskas teigė iš ministerijos aplinkos sulaukęs laiško, kad nustotų organizuoti protestus.
„Vietoj to, kad duotų duomenis, parašė laišką, kad nutrauktų daryt protestus, kurių aš neorganizuoju, ėmė grasinti. Nenoriu svaidytis jokiais faktais, jų kol kas neturiu, bet visa tai, kaip vyko konkursas, prieš konkursą, kokį spaudimą patyriau, kokie signalai buvo duodami formaliai ir neformaliai...“, – kalbėjo vadovas.
Anot jo, kyla klausimų dėl komisijos sudarymo, kurioje iš septynių narių buvo keturi ministerijos darbuotojai, dar vienas – pavaldžios ministerijai įstaigos atstovas.
„Nė vieno operos eksperto, kuris gali ekspertuoti. Tai etiniai klausimai. Dauguma narių ministerijai pavaldūs, gali daryti įtaką“, – sakė J. Sakalauskas.
Apie konkurso rezultatus trečiadienį jis pasidalino ir feisbuke.
„Tylėjau ilgai, nes tokio rezonanso, koks įvyko paskelbus žinią apie naujo vadovo išrinkimą kultūros ministerijos internetiniame puslapyje aš, prisipažinsiu, nesitikėjau. Nesu politikas, taigi nesitikėjau ir tokio asmeninio spaudimo, kokį patyriau ir tokių užkulisinių peripetijų, kokios ėmė virti“, – skelbė J. Sakalauskas.
Jis teigė kaip žmogus tikėjęsis asmeninio ministro skambučio, padėkos už gerą darbą šiuos metus, nes ne kartą ministrui asmeniškai atsiskaitinėjo dėl teatro veiklos, o įvertinimai būdavo geri.
„Kultūros ministerija taip pat nepateikė detalesnio paaiškinimo, kodėl sprendimas būtent toks ir jei laimėjo pasiūlyta programa, o ne kandidatų nuveikti darbai ir nesvarbu, kaip teatrui dirbti sekėsi pastaruosius penkerius metus, tai koks gi tas programų skirtumas?“, – skelbė vadovas.
Jo teigimu, sukilęs rezonansas teatre ir visuomenėje, įžiebė nemažai įtarimų kultūros ministerijos sudarytos komisijos teisėtumu. Komisijos nariai esą galimai asmeniniais ryšiais susiję su naująja vadove.
S. Kairys: geras darbas – ne privalumas konkurse
Kultūros ministras Simonas Kairys BNS antradienį teigė, jog J. Sakalauskas iš darbo atleidžiamas ne dėl blogų rezultatų, o pasibaigus kadencijai ir atrinkus kitą, geriau konkurse pasirodžiusį vadovą. Tai, kad vadovas dirbo gerai nėra kriterijus pratęsti jo sutarties.
„Konkurse geriau pasirodė kitas kandidatas ir tą reikėtų gerbti. Kai aš girdžiu įvairias mintis – galbūt galėjo būt labiau atsižvelgiama, ką žmogus padaręs, atleiskit, paminam visus teisinius principus. Jei tai konkursas, nė vienas kandidatas negali turėt prieš prasidedant konkursui kažkokias išimtis, tuomet tai tik formalumas. Jei mane verčia galvoti, kad tai tik formali procedūra gerai dirbančiam direktoriui, tai nėra skaidru“, – teigė S. Kairys.
Anot jo, ministerija gauna laiškų iš kolektyvo, tačiau stengiasi nesivelti į emocijas, nes „visiems reikės grįžti prie bendro stalo, nepaisant kaip viskas besibaigtų“.
„Skatinam ir prašom išnaudoti visus būdus, kurie aiškūs, jei yra kažkas nepatenkintas dėl konkurso – turi visas sąlygas skųsti“, – teigė S. Kairys.
J. Sakalauskas LNOBT vadovavo penkerius metus. Įstatymai numato, kad vadovas renkamas vienai kadencijai ir konkurse turi dalyvauti iš naujo. Anot ministro, tokia tvarka valstybėje buvo suformuota siekiant išvengti dešimtmečiais besitęsiančio to paties asmens vadovavimo vienai institucijai.
Nauja LNOBT tapo pastaraisiais metais Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui vadovavusi Laima Vilimienė.