„Pirmosioms dviem savaitėms po euro įvedimo ruošiamės itin atsakingai. Ypač sudėtingas bus savaitgalis, nes naujuosius metus pasitinkantys pirkėjai gausiau lankysis parduotuvėse, kuriose leis litus, o grąžą jiems jau turėsime išduoti eurais. Tikimės, kad sėkminga Latvijos ir Estijos euro įvedimo patirtis leis užtikrinti, kad nepatogumų dėl to nepatirtų nei mūsų darbuotojai, nei pirkėjai“, – komentuoja „Maxima LT“, UAB, Generalinis direktorius Arūnas Zimnickas.
Tiesa, Latvijos ir Estijos patirtis rodo, kad praėjus bent kelioms dienoms po euro įvedimo situacija ima stabilizuotis, o atsiskaitymas banko kortelėmis grįžta į pirminę padėtį. Atsiskaitant kortelėmis išvengiama valiutų keitimo ar dviejų valiutų įnešamos sumaišties, pirkėjams tampa lengviau sekti savo išlaidas.
Įvertinus „Maxima“ klientų atsiskaitymo už pirkinius įpročius matyti, kad atsiskaitymas bankų kortelėmis nuosekliai auga – per pastaruosius penkerius metus išaugo nuo 20 iki 25 proc. Kortelėmis vienodai dažnai atsiskaitoma visais mėnesiais – tik gruodį ir sausio pradžioje, daugeliui rūpinantis šventiniais pirkiniais, kortelėmis atsiskaitoma šiek tiek dažniau. Tikimasi, kad įvedus eurą, atsiskaitymas už pirkinius mokamosiomis kortelėmis turėtų augti.
Grynųjų pinigų srautų paskirstymą euro įvedimo laikotarpiu „Maxima LT“ planuoja patikėti kompetentingoms šalies pinigų inkasavimo tarnyboms, su kuriomis bus sudarytos papildomos grynųjų pinigų pristatymo ir pinigų inkasavimo paslaugų sutartys.
Bendrovė yra paskaičiavusi, kad iš viso naujos valiutos įvedimas Lietuvoje pareikalaus apie 1 mln. litų papildomų išlaidų.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 230 „Maxima“ parduotuvių. Kasdien jose apsilanko apie 550 tūkstančių klientų. Visose „Maxima“ parduotuvėse Lietuvoje ir įmonės administracijoje dirba daugiau kaip 16 tūkst. darbuotojų.