„Krizės paveiktai Europai reikia atnaujinto ir solidaraus sprendimo transporto srityje“, – pranešime sakė Linas Linkevičius.
„Šiomis aplinkybėmis buvo nepateisinama ir visai netikslinga tvirtinti tokio turinio ir apimties Mobilumo paketą, kuris dar labiau neigiamai paveiktų ES transporto sektorių bei daugelio ES šalių, ne tik Lietuvos, vežėjus“, – teigė ministras.
Trečiadienio naktį pranešta, kad Europos Sąjungos Taryba antradienį patvirtino Mobilumo paketo nuostatas. Dabar teisės aktus turės priimti Europos Parlamentas.
L. Linkevičius tikisi, kad EP išsamiai įvertins situaciją.
„Tikiuosi, kad toliau besitęsiančioje paketo tvirtinimo procedūroje savo svarbų žodį tars ir Europos Parlamentas, kurio nariai turėtų dar kartą išsamiai ir kompleksiškai įvertinti situaciją, kurioje, patvirtinus dokumentą, atsidurtų ES vežėjai“, – sakė L. Linkevičius.
Mobilumo paketą daugiausiai palaiko senosios ES narės iš Vakarų Europos – Vokietija ir Prancūzija.
Bene daugiausiai diskusijų sulaukia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį.
Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių vežėjų įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.
Daugelis Mobilumo pakete įtvirtintų nuostatų, išskyrus taisykles dėl vairavimo trukmės, galėtų būti pradėtos taikyti anksčiausiai praėjus 18 mėnesių po teisės aktų įsigaliojimo, jei Europos Parlamentas nenuspręs kitaip.