Renginio organizatoriai, vadovaudamiesi Henrio Fordo sentencija, jog auksinių rankų antram gyvenimui prikelta senovinė technika tikrąją vertę įgyja tik važiuodama, ir šįsyk siūlo ne stovinčių, gražiai išrikiuotų mašinų apžiūrą, o tikrą žygį su visais būtinais jo atributais ir nesunkiais išbandymais nei geroką amžiaus naštą turinčiai technikai, nei ją vairuojantiems.
„Šį ralį, kuriame kviečiami dalyvauti istorinių automobilių, motociklų ir net sunkvežimių savininkai ar vairuotojai, galbūt galima vadinti tiesiog žygiu, nes jame, skirtingai nuo tikrų sportinių batalijų, visų pirma stengsimės tausoti ne tik antrąjį gyvenimą, o kartu ir didžiulę vertę įgijusią techniką, bet ir renginio dalyvius, - sako vienas šio ralio sumanytojų ir organizatorių, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas. – Tačiau gerai žinodami, kad užkietėjusių automobilistų gyslomis teka kraujas su nedidelėmis benzino priemaišomis, kasmet suteikiame progą jiems ir pasivaržyti. Todėl ir šiemet nepažeisime tradicijos, ralio dalyviams siūlydami nedidelį slalomą ar tikslaus pravažiavimo rungtis, verčiančias pasukti galvą vairuotojus, o dar daugiau – jų šturmanus“.
Būtent „Saugaus rato“ rengiami istorinės technikos raliai tuo ir skiriasi nuo kitų panašių renginių, kurių organizatoriai apsiriboja tik sudarydami galimybę senovinės technikos mėgėjams susiburti draugėn, o žiūrovams – progą susipažinti su įdomiais eksponatais.
Birželio 20-ąją Lietuvos geografiniame centre – Kėdainiuose – prasidėsiančio senovinių automobilių ir motociklų ralio dalyvių laukia daug malonių siurprizų, kuriuos ne visus likus mėnesiui iki starto linkę atskleisti renginio organizatoriai. Tačiau jau dabar būsimojo ralio dalyvius galima patikinti, jog renginys prasidės nuo pažintinės ekskursijos pėstute po unikalų Kėdainių senamiestį, kuriame kažkada gyveno ir taikiai sutarė lietuviai ir žydai, lenkai ir rusai, vokiečiai ir net škotai, o ekskursiją ves kėdainietis iki kaulų smegenų, Kėdainių krašto muziejaus direktorius Rimantas Žirgulis, galintis prakalbinti kone kiekvieną Senosios rinkos aikštės grindinio akmenį.
Renginys finišuos to paties šeštadienio pavakarę Kėdainiuose, Didžiojoje gatvėje.
Ralio nugalėtojai bei prizininkai, o kartu ir visi jo dalyviai bus apdovanoti ir pagerbti renginio uždarymo vakare, kuriam svetingai duris atvers prestižinė kėdainiečių susitikimų vieta – Grėjaus namas.
Pertraukėlių metu, kaip tikina V.J. Vilūnas, viskas bus kaip buvę tokiuose anksčiau rengtuose raliuose, tik dar įdomiau ir smagiau, o kartu ir visiems arčiau, nes Kėdainiai – Lietuvos vidurys. Tad atokvėpio metu, žvalgydamiesi po Krekenavos ir kitų gražiausių rajono vietovių apylinkes, ant balto lietuviško varškės sūrio tepsime pirmąjį vasaros medų, ragausime ką tik iš lysvės šios daržovės sostinėje nuskintus agurkėlius, užsigerdami kvapnia Kėdainių apylinkėse surinktų žolelių arbata.
Organizatoriai, nenorėdami kad senovinės technikos raliai panašėtų į nevaldomą kermošių, žada apsiriboti daugiausia 30 ekipažų, pasiryžusių su savo išpuoselėta technika Lietuvos vidurio lygumų keliais tądien nuriedėti 110-120 kilometrų.