Automobilio istorija prasidėjo nedideliame Švedijos mieste Erebru (Örebro), esančio maždaug dvi valandos kelio į vakarus nuo Stokholmo. Pagrindinis projekto iniciatorius – Tomas Wengas, talentingas inžinierius bei „Mpart AB“ savininkas. Anksčiau jis savo šalyje atstovavo garsią kompaniją „Ralliart“ bei aptarnavo bei varžyboms ruošė „Mitsubishi“ markės automobilius. Supratęs, kad pastarųjų erai ralyje ateina pabaiga ir dalis jo klientų gali pasitraukti iš ralio drauge su šia marke, jis pirmuosius brėžinius nubraižė maždaug prieš trejus metus nuo dabar. Kas iš pradžių turėjo būti ant pasaulio ralio automobilio bazės kuriama RRC (regioninis ralio automobilis) klasės technika, atsižvelgęs į prasidėjusį pasaulinį R5 klasės bumą, jo kūrėjas taip pat nusprendė pasukti šiuo keliu. Tokia strategija pasitvirtino su kaupu – greitai išpopuliarėjusiems gimtojoje Švedijoje, užsakymų šiems automobiliams jau sulaukta iš viso pasaulio. Šiuo metu T. Wengo komanda aktyviai testuoja ir populiarina savo kūrinį net tolimojoje Malaizijoje. Dabar jau galima teigti, jog bandymai pasiteisino – automobilio tempas ir patikimumas pateisino lūkesčius.
Nors pasaulyje egzistuoja ir didesnis spektras nedidelių gamintojų projektų, tačiau šis automobilis yra išskirtinis. Jo gamintojai siekia gauti tarptautinę FIA homologaciją ir tam yra paruošę išsamią homologacijos knygą. Tokias pačias knygas turi kiekvienas didžiųjų gamintojų sukurtas automobilis, kuriam oficialiai suteikiama teisė dalyvauti visuose ralio čempionatuose tarptautiniu mastu. Šiuo atveju Lietuva, išreikšdama palaikymą švedų darbo rezultatui, didžiuojasi, kad gali prisidėti prie šio tikslo įgyvendinimo.
Nors iki šiol nacionaliniame ralyje tarp visais ratais varančiųjų automobilių savo kiekybe dominuoja „Mitsubishi“ ir „Subaru“ sportiniai keturių durų sedanai, tačiau jų gamyba jau baigta. Po kelerių metų bus praėjęs ir jų homologacijos terminas. Todėl ralio ateitis visais ratais varančiųjų kategorijoje neabejotinai priklauso kompaktiškesnei R5 klasei. Tokie gamintojai kaip „Ford“, „Citroen“, „Peugeot“, „Škoda“, o visai greitai – ir „Hyundai“ bei „Volkswagen“ nuolat didina konkurenciją rinkoje. Nereikia būti ekonomikos ekspertu, kad suprastum, jog šis procesas kuo toliau, tuo labiau mažina šios technikos kainą. Prie jų prisijungiant ir lokalioms privačioms kompanijoms, tokioms kaip švedų „Mpart AB“, automobilių kaina tikėtina, jog dar labiau kris. Todėl kelerių metų perspektyvoje Lietuvoje tokių automobilių išvysime kur kas daugiau.
O kol kas realiausia alternatyva R5 automobiliams Lietuvoje – tai nacionalinė L8 klasė. Jau 2014 metų pabaigoje buvo numatyta, kad R5 ir L8 technika lenktyniaus vienoje įskaitoje. Ši sistema išlieka nepakitusi iki šiol. Tačiau šiemet, skatinant R5 technikos atsiradimą, jai suteikta privilegija – atskira papildoma įskaita.
„Mitsubishi Mirage R5“ techniniai duomenys: | |
Variklis: | 4 cilindrų, 16 vožtuvų, 1620 cm3 darbo tūrio |
Garrett turbokompresorius su 32 mm restriktoriumi | |
Galia: | apie 280 AG prie 7500 aps./min. |
Sukimo momentas: | apie 450 Nm prie 7500 aps./min. |
Transmisija: | Sadev, sekvencinė, 5 pavaros |
mechaniniai priekinis ir galinis diferencialai | |
Pakaba: | MacPherson tipo, Ohlins amortizatoriai |
Stabdžiai: | AP, 4 cilindrų priekyje ir gale |
diskų skersmuo: žvyrui – 300 mm, asfaltui – 355 mm | |
Ratai: | asfaltui: 18 x 8 colio, žvyrui: 15 x 7 colio, sniegui: 16 x 5 colio |
Kėbulas: | originalus su stiklo arba anglies pluošto komponentais |
Saugos karkasas: | plieninis, didelio atsparumo, sertifikuotas FIA |
Automobilio išmatavimai: | ilgis: 3740 mm, plotis: 1820 mm, aukštis: 1490 mm (priklausomai nuo nustatymų) |