Lietuviams svarbiau kokybė
Prekiaujantieji baldais džiaugiasi, kad atsiranda vis daugiau klientų, kuriems svarbiau kokybė, o ne kaina. Lietuviai neperka brangiausių baldų, tačiau nesidairo ir į pigiausius: iš karto įvertina kokybę, pasidomi, kas gamintojas ir kiek baldas tarnaus.
Viena didžiausių Lietuvoje odinių baldų gamintoja „Magrės baldai“ daug investuoja į kokybę, premium klasės lietuviškų baldų gamybos procesą. Tai ypač vertina pirkėjai, kurie sykį išbandę šiuos baldus tampa lojaliais klientais.
UAB „Sendvario baldai“ direktoriaus Liutauro Adrulio teigimu, nors šiek tiek padidėjo baldų iš natūralios medienos kainos, tačiau pirkėjai natūralios žaliavos gaminiais vis labiau domisi. Daugiau nei 60 skirtingų baldininkų po vienu stogu subūręs prekybos centras „Baldų rojus“ išsiskiria itin didžiuliu asortimentu. Vieno didžiausių Baltijos šalyse prekybos centro „Baldų rojus“ vadovas Aurelijus Sabaliauskas sako, kad lietuvių įprotis pirkti kokybiškus baldus vis labiau įsigali: „Mūsų prekybos centre didžiausias susidomėjimas išlieka prabangiais kokybiškais baldais. Ir čia kalbame ne apie kainą, bet apie medžiagų kokybę. Baldas turi tarnauti 10 – 15 metų, bet ne kelerius. Lietuviai tai puikiai supranta ir priimta optimalius sprendimus.“
Populiariausi klasikinio stiliaus baldai
Baldus gaminančios bendrovės „Akai“ vadovas Algis Stakeliūnas mano, kad lietuviai yra gana išrankūs ir baldų pirkti neskuba – pirmiausia apžiūri, įvertina, paskaičiuoja, išsiaiškina, ko nori: „Žmonės renkasi labai skirtingai. Nesame skandinavai, kad statytume vienos rūšies namus. Tačiau visgi pastebime, kad lietuviai yra gana konservatyvūs ir dažnai prisiriša prie vieno stiliaus baldų“, – teigė baldus gaminančios įmonės vadovas.
Mūsų šalies pirkėjai lieka ištikimi klasikai, tačiau nori funkcionalių ir patogių baldų. UAB „Fornestas“ direktorius Raimundas Vaičiūnas taip pat teigė, kad lietuviai renkasi klasikinio stiliaus baldus ir ypač vertina tai, kas pagaminta mūsų šalyje, iš čia pat pagamintų ar užaugintų žaliavų.
Jam antrina įmonės „JB Group“ vadovė Danutė Jasevičienė: „Populiariausi – klasikinio ir minimalistinio stiliaus baldai. Tiesa, ne mažiau populiarūs ir senoviniai.“ Ji pastebėjo, kad modernaus stiliaus baldus dažniau renkasi jaunos šeimos, įsirenginėjančios naujos statybos butus ar namus. Klasikai ir toliau ištikimi lieka aukštesnes pajamas gaunantys vidutinio amžiaus žmonės bei vyresniosios kartos atstovai.
Pergalvoja veiklos strategiją
Lietuviai po truputį gerina savo buitį, stengiasi taupyti, kad susikurtų stilingus namus. Taip puoselėja iš savo tėvų ir senelių paveldėtas tradicijas kurti jaukų šeimos „lizdelį“.
Šiandien daugelis Lietuvos baldų gamintojų specializuojasi ir gamina tik vienos kurios nors rūšies baldus – taip lengviau išlikti rinkoje ir optimizuoti gamybos procesus.
Visgi baldas baldui nelygu. Didieji baldais prekiaujančių įmonių atstovai teigė, kad standartinių matmenų baldai dažnai neatitinka pirkėjų lūkesčių.
Baldų gamintojai jau daugelį metų stebi tą pačią tendenciją, kad populiariausi nestandartinių matmenų baldai – virtuvės komplektai. Dažniausiai nedidelį virtuvės kambarį visi nori maksimaliai efektyviai išnaudoti, todėl užsako individualias virtuves pagal savo poreikius.
Pastaruoju metu vis daugiau klientų dairosi ir didesnių valgomojo stalų, ir įdomesnių lovų. Ne vieni gamintojai teigia, kad būtent lovų pasirinkimas standartinių baldų pasiūloje – skurdžiausias. Taigi pirkėjams, norintiems netradicinės lovos, tenka praverti ne vieno baldų salono duris.
Žydrūnas Grinius teigia, kad daugiausia iš „Grafų baldų“ nuperkama minkštųjų svetainės baldų. Pirkėjai yra reiklūs gobeleno spalvoms, tuo tarpu minkštųjų baldų matmenys dažniausiai išlieka standartiniai.
Pardavimai po truputį auga
Pirmasis šių metų pusmetis, palyginus su praėjusių metų, baldų gamintojams ir pardavėjams buvo dosnesnis - pardavimų apimtys išaugo. Rezultatai nėra stulbinantys, tačiau 5-7 proc. per metus padidėjusius pardavimus jau spėta užfiksuoti.
Įmonės „Grafų baldai“ vadovas Žydrūnas Grinius džiaugiasi pagyvėjusia prekyba su užsienio valstybėmis: baldų į įvairias Europos valstybes šiemet įmonė eksportuoja net 20-30 proc. daugiau nei pernai. Danutės Jasevičienės, baldų gamyba ir prekyba užsiimančios įmonės „JB Group“ vadovės, teigimu, baldų rinka, panašiai kaip ir daugelis verslo šakų, taip pat jautri sezonų pokyčiams. Vasaros pradžioje kiek sulėtėję pardavimai atsigauna vasaros pabaigoje. Tad baldininkai vėl laukia aktyvesnio interjerų kūrimo ir namų jaukumo kūrimo meto.
Kiti baldų gamintojai didesnio prekybos pagyvėjimo taip pat tikisi vasaros pabaigoje ir rudenį. Prekybos centras „Baldų rojus“ klientų antplūdžio sulaukia vasaros pabaigoje, kai tėvai skuba pirkti mokyklinius baldus besirengiančioms mokslo metams atžaloms.