„Aš kareivis, aš vykdau įsakymus“, – spaudos konferencijoje pabrėžė A.Kočnovas.
„Mums buvo duota užduotis, mes ją įvykdėme. Bet kurios šalies muitinė vykdo įsakymus. Mes negalime komentuoti, teisinga tai ar neteisinga. Gavę nurodymą atšaukti sugriežtintą kontrolę, mes ją nutraukėme. Jei vėl bus nurodyta sugriežtinti, sugriežtinsime", – sakė A.Kočnovas.
Jo žodžiais, vienas prioritetinių tikslų buvo apginti valstybės ekonominius interesus.
A. Kočnovas neatsakė į klausimą, kokią grėsmę Rusijos ekonominiams interesams galėjo kelti, tarkim, gimines Kaliningrado srityje aplankyti ar į darbą nuosavais lengvaisiais automobiliais vykę Lietuvos gyventojai.
Pasak jo, detaliai buvo patikrinta 950 krovininių automobilių su lietuviškomis prekėmis, iškelta 15 administracinių bylų, daugiausia dėl viršyto krovininių svorio limito, taip pat dėl neteisingos prekių nomenklatūros deklaracijose.
„Žinote, kaip būna – veža pieną ir grietinę, o deklaracijoje nurodytas tik pienas. Daug kartų tokie kroviniai „praslysdavo“ – juk anksčiau tikrindavome ne kiekvieną automobilį. Buvo ir kitokių pažeidimų. Manau, kad bus net ir baudžiamųjų bylų“, – sakė A. Kočnovas.
Rusijos muitininkai ne tik Lietuvos eksporto krovinius, bet ir lengvuosius automobilius su lietuviškais numeriais nuodugniai tikrino maždaug mėnesį, dėl to susiformuodavo kilometrinės automobilių eilės pasienyje. Rusija sulaukė iš Lietuvos protesto notos, Lietuva dėl tokių diskriminacinių priemonių kreipėsi į Europos Komisiją. Ši „kampanija“ buvo nutraukta Rusijos prezidento Vladimiro Putino nurodymu.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.