Lietuvos oro uostai pranešė paskelbę tarptautinį kvietimą oro bendrovėms dalyvauti šio operatoriaus atrankoje.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad tai pirmas kartas, kai skrydžiai susisiekimui Lietuvai strategine kryptimi inicijuojami pagal rizikos pasidalijimo partnerystės modelį.
„Iš įvairių skrydžių skatinimo alternatyvų šis modelis parinktas kaip tinkamiausias, siekiant didinti Lietuvos pasiekiamumą oru. Londono Sitis – pirmiausia pradedama skrydžių kryptis, nes svarbu ją užtikrinti verslo bendruomenei ir turizmo plėtrai“, – pranešime sakė M. Skuodis.
Numatoma, kad sutartis su geriausią pasiūlymą pateikusia bendrove galėtų būti pasirašyta iki rugsėjo, o skrydžiai būtų pradėti rudens viduryje.
Anot Lietuvos oro uostų laikinojo vadovo Aurimo Stikliūno, pagal naują modelį bus sudaroma iki 15 metų trukmės investicinė sutartis tarp Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės. Abi sutarties šalys tiek prisiims finansines rizikas, tiek dalinsis finansine nauda.
„Šio investicijų modelio startas yra labai svarbus strateginis pokytis visai šaliai, kuris, tikiu, suformuos gerąją praktiką ir būsimų krypčių skatinimui pagal taikomą modelį. Ateityje, skyrus šalies biudžete papildomų lėšų, planuojant tolesnius veiksmus tai bus tvirtas pagrindas planuojant maršrutų plėtrą“, – pranešime sakė A. Stikliūnas.
Oro bendrovės savo pasiūlymus Lietuvos oro uostams gali teikti iki birželio 9 dienos.
LOT 2018-aisiais laimėjo Vyriausybės skelbtą konkursą, leidžiantį valstybėms remti ypatingos svarbos skrydžius Europos Sąjungos viduje. Pagal šį modelį paprastai padengiami oro bendrovių patiriami nuostoliai.
Skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio buvo pradėti 2019 metų gegužę ir pagal sutartį su Lenkijos oro linijomis, vyks iki rugsėjo 30 dienos.