Lietuvos narystę Europos Sąjungoje (ES) remia 79,4 proc. šalies gyventojų, rodo tradicinė kas mėnesį atliekama gyventojų nuomonės apklausa.
Apklaustieji teigiamai įvertino informacinę referendumo dėl narystės ES kampaniją, o beveik 60 proc. gyventojų mano, kad turi būti ir toliau informuojami apie stojimą į ES.
Prieš referendumą, balandžio mėnesį, už Lietuvos narystę ES pasisakė 66,3 proc. apklaustųjų, primenama Europos komiteto pranešime.
Prieš Lietuvos stojimą į ES šį mėnesį pasisako 11,9 proc., neapsisprendę - 8,8 proc. apklaustųjų. Balandį prieš Lietuvos narystę buvo 13,3 proc., neapsisprendę - 20,4 proc. respondentų.
Reprezentatyvią 1062 Lietuvos gyventojų apklausą birželio 5-8 dieną atliko Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras "Vilmorus".
"Vilmorus" direktoriaus Vlado Gaidžio teigimu, stabili gyventojų parama narystei ES yra nulemta prieš referendumą vykusios aktyvios diskusijos apie įvairius narystės ES aspektus. Sociologo manymu, šią paramą būtina ir toliau išlaikyti, aktyviai informuojant visuomenę apie tolesnę integraciją į ES.
Į klausimą, kaip balsavo referendume dėl Lietuvos narystės ES, 73,5 proc. respondentų atsakė balsavę teigiamai, prieš - 4,7 proc., o 21,5 proc. gyventojų sakė referendume nedalyvavę.
Oficialūs referendumo rezultatai rodo, kad referendume dalyvavo 63,37 proc. balsavimo teisę turinčių gyventojų, 91,07 proc. parėmė šalies narystę ES.
"Jau antrasis balsavimas parodo, kad apie 10 proc. rinkėjų yra išvykę iš Lietuvos, panašiai tiek pat žmonių yra atsidūrę vadinamajame socialiniame užribyje. Šie žmonės neina balsuoti, jie nepatenka į sociologų apklausiamų žmonių sąrašą", - sako V. Gaidys.
Apklaustieji teigia, kad dalyvauti referendume paskatino, kad tai buvo ypač svarbus įvykis Lietuvai (63,9 proc.). 53,6 proc. atsakė visada dalyvaują rinkimuose, referendumuose, 12,7 proc. paskatino nuogąstavimas, kad referendumas neįvyks, 10,9 proc. - galimybė balsuoti dvi dienas. Tik 0,8 proc. gyventojų atsakė, kad juos dalyvauti referendume paskatino "VP Market" vykdyta akcija, kurios metu už lipduką "Aš balsavau" buvo galima įsigyti tam tikrų prekių.
Apklausa rodo, kad žmonės palankiai įvertino referendumo kampaniją: respondentai teigiamai įvertino įžymių žmonių pasisakymus (61,4 proc.), reklamą žiniasklaidoje (60,5 proc.), informacinius projektus "Eurobusas", eurotelefonas, koncertas "Lietuvai" ir panašiai (50,1 proc.). Apklausos duomenimis, informacinė kampanija labiausiai naudinga buvo mažiau uždirbantiems, 40-49 metų amžiaus, žemesnio išsilavinimo, kaimo vietovių gyventojams.
Šio mėnesio apklausa parodė, kad 76,6 proc. apklaustųjų pakako informacijos apie Lietuvos stojimą į ES, 6,9 proc. respondentų tokios informacijos pasirodė per daug. 11,5 proc. respondentų sako, kad jiems informacijos dar trūksta, kiti šiuo klausimu neturi nuomonės.
57,3 proc. apklaustųjų mano, kad Vyriausybė ir toliau turėtų skirti lėšų visuomenės informavimui apie Lietuvos stojimą ES.
Kaip žinoma, stoti į ES jau apsisprendė Maltos, Slovėnijos, Vengrijos, Lietuvos, Slovakijos, Lenkijos ir Čekijos gyventojai. Rudenį referendumus dėl narystės ES surengs Estija ir Latvija.
Lietuva visateise ES nare taps 2004 metų gegužės 1 dieną.
ELTA