Bankininkai, žurnalistai kartu su autoritetinga transporto ekspertų komanda išrinko „Lietuvos metų sunkvežimį 2008“. Nugalėtojo laurai atiteko MAN TGM, surinkusiam daugiausia komisijos balsų. Tokie rinkimai Lietuvoje vyko pirmą kartą.
Bandymuose buvo vertinami septyni konkurso dalyviai: DAF LF, „Volvo FE“, „Iveco Eurocargo“, MAN TGM, „Scania P 230“ bei „Renault Midlum“ ir „Mercedes-Benz Axor“.
“Visi sunkvežimiai buvo išbandyti praktiškai, buvo vertinamos jų techninės, valdymo savybės, tinkamumas darbui keliuose, terminaluose, prekių paskirstymo vietose. Taip pat nuodugniai buvo analizuotos eksploatavimo bei techninės priežiūros sąlygos”, - vertinimo kriterijus įvardino komisijos pirmininkas Kęstutis Maldžius.
Pagrindinį prizą – grynu auksu padengtą “Lietuvos metų sunkvežimio 2008” bareljefą, MAN atstovaujančios “Adampolis” vadovui Vidui Čebatavičiui įteikė Andrius Urbonas, “Hansa lizingas” generalinis direktorius.
“Šis prizas yra svarbus įvertinimas bei didelis įvykis sunkiojo transporto sektoriuje. Lietuvoje su komercinio transporto pagalba sukuriama apie 13 proc. BVP ir mums itin džiugu, jog šiemet per 9 mėnesius Lietuvoje parduoti 4067 nauji sunkvežimiai, 3000 iš jų buvo įgyti lizingo būdu. Pernai per visus metus buvo parduota 3000 sunkvežimių”, - teikdamas apdovanojimą teigė A. Urbonas.
UAB „Lietuva Statoil“ šiuose rinkimuose įsteigė „Ekologiškiausio sunkvežimio 2008” nominaciją. „Švaresnė aplinka ir ekologinę pusiausvyrą išlaikanti plėtra yra viena pagrindinių „Statoil“ korporacinių vertybių. Remiame su ekologija susijusias iniciatyvas. Todėl mūsų kompanija nusprendė išrinkti ir apdovanoti ekologiškiausią sunkvežimį. Džiaugiamės apdovanojimą įteikdami “Iveco Eurocargo”, – teigė Skirmantas Mačiukas, UAB „Lietuva Statoil“ tiekimų ir pardavimo departamento direktorius.
Šis sunkvežimis jau šiandien naudoja ekologiškus biodegalus, o speciali jo versija su hibridiniu varikliu kitais metais išriedės į Europos kelius. “Iveco” koncerno sudaryta sutartis su tarptautiniais logistikos gigantais TNT bei FedEX reiškia, jog Europos keliuose išvysime ne vieną “Iveco Eurocargo” su hibridiniu varikliu. “Tai pirmasis sunkvežimių gamintojas plačiai panaudojęs hibridinius sunkvežimius vežėjų darbe. Kiti gamintojai taip pat pristato hibridinių sunkvežimių koncepcijas ir bando keliuose, tačiau tokio plataus masto kampanija yra pirmoji Europoje”, - teigia K. Maldžius.
Rinkimuose buvo įvardintas ir publikos simpatijas užkariavęs sunkvežimis, kurį išrinko transporto entuziastai ir specialistai balsuodami internetu. Juo tapo “Volvo FE”.
Susidomėjimas sunkiąja technika smarkiai auga, tai patvirtina ir statistika: prieš trejetą metų šalyje buvo registruota apie 17 tūkst. sunkvežimių, tuo tarpu šiemet jų skaičius jau perkopė 24 tūkst. „Masiškai perkama nauja technika rodo, kad kyla darbo kokybės reikalavimai.Vairuotojo darbo aplinka ir ergonomika - dar vienas svarbus faktorius, į kurį šiandien krypsta visų transporto bendrovių specialistų akys. Našus ir saugus darbas mieste bei šalies keliuose tampa vis aktualesnis, - sako komisijos narys Tadas Blaževičius. - Nuo to kokiomis sąlygomis tenka darbuotis vairuotojui priklauso ir darbo rezultatai, noras pasilikti dirbti šiame darbe. Dar svarbesnė yra galimybė apsaugoti kitus eismo dalyvius dėka naujų modernių veidrodžių sistemų, kabinose integruotų pagalbinių saugumą didinančių įtaisų, sunkvežimio stabilumą užtikrinančių sistemų ESP, bei kitų naujovių, kurios diegiamos šiandien naujose transporto priemonėse“.
Kraupios avarijos įvykstančios Lietuvoje sugedus senų sunkvežimių stabdžiams, blogai tvirtinant krovinius ar tiesiog nesilaikant saugaus eismo reikalavimų yra mūsų niūri kasdienybė. Pasak T. Blaževičiaus, šie sunkvežimiai galėtų tapti viena iš saugaus eismo sudedamųjų dalių, padedanti išvengti fatališkų pasekmių keliuose.