Pagerino ankstesnį rekordą
Pirmasis rekordinį konkursą pradėjo galiūnas, daugelio čempionatų prizininkas Vidas Blekaitis. Jis neatsispyrė iššūkiui kuo greičiau nutempti sunkvežimį 25 metrų distanciją. Jam teko užduotis pagerinti kolegos Žydrūno Savicko rekordą, pasiektą 2021-ųjų konkurse, kai „Scania S“ sunkvežimis 25 metrus buvo nutemptas per 36,83 sek.
Kad nepasirodytų maža, V. Blekaitis priėmė iššūkį tempti ne vieną, o du sunkvežimius: įprastą dyzelinį ir elektrinį. Burtai lėmė, jog pirmiausia jam teko traukti MAN TGX – dyzelinį sunkiasvorį, sveriantį 7,1 t. Apsijuosęs diržais ir gerai įsirėžęs V. Blekaitis MAN išjudino, o kaip reikiant įsibėgėjęs ir nusitraukė visą numatytą distanciją. Ir bandymo kartoti neprireikė: traukdamas dyzelinį MAN V. Blekaitis reikiamą distanciją įveikė per 33,42 sek.
Atėjus metui tempti elektrinį vilkiką, V. Blekaitis stojo prie „Volvo FH Electric“. Dėl savo baterijų ir konstrukcijos, šis sunkvežimis gerokai sunkesnis – sveria net 10,5 t. Tačiau net ir tai stipruoliui nebuvo kliūtis. Panašu, jog netgi atvirkščiai, mat elektrinį „Volvo“ V. Blekaitis nutempė per 31,76 sek.
Surengė traukos lenktynes
Šių metų „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2023“ konkurse – net trys elektra varomi sunkvežimiai iš septynių. Natūralu, jog jie sulaukia daugybės dėmesio ir dar daugiau klausimų. Vienas dažnesnių: „ar „traukia“? Tad Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA), organizuojantis konkursą, nusprendė patikrinti, koks skirtumas tarp identiškų, tačiau skirtingą galios šaltinį turinčių, sunkvežimių.
Prie improvizuotų traukos lenktynių starto linijos stojo du „Volvo FH“ – vienas dyzelinis, kitas elektrinis. O prie jų vairo sėdo komisijos narys Vitoldas Milius bei lenktynininkas Benediktas Vanagas.
Daugelis spėjo, kad elektrinis sunkvežimis turėtų palikti už nugaros dyzelinį brolį. Taip ir nutiko net kelis kartus. Tačiau, pastebėjo V. Milius, situacija galėtų būti ir kitokia.
„Nuo starto elektrinis „Volvo“ labai lengvai išsiveržia į priekį ir užtikrinai aplenkia dyzelinį „Volvo“. Bet po to, toks jausmas, kad pradeda vytis. Ir labai didelis klausimas, koks būtų rezultatas, jei lenktynių distancija būtų ilgesnė“, – kalbėjo jis.
Dieną prailgino elektrinis rekordas
Galiausiai, kad elektriniai sunkvežimiai būtų išnarstyti iki galo, LŽA drauge su V. Milium nusprendė patikrinti ir tai, kiek toli galima nuriedėti su pilnutėles baterijas turinčiu sunkvežimiu. Kad per lengva nebūtų, važiuoti V. Miliui tikrinant elektrinės „Scania“ galimybes teko ne kur kitur, o vienintelėje Lietuvos žiedinių lenktynių trasoje – „Nemuno žiede“.
Iššūkis prasidėjo įkrovos stotelėje pripildžius „Scania“ baterijas. Borto kompiuteris tikino, jog šitai leis V. Miliui nuvažiuoti 215 km. Kadangi „Nemuno žiedo“ trasa dar ir kalvota, ne vienas smalsuolis prognozavo, kad tikrasis nuvažiuotas atstumas tik šiek tiek perkops rodomą technikos.
Tačiau rezultatas buvo kitoks. Pirmiausia, V. Miliui teko ir panaktinėti, mat besiekiant rekordo nusileido saulė, o numatytą finišo laiką teko stumtelėti net keliomis valandomis. Tačiau galiausiai buvo nuvažiuota 322,4 km – trečdaliu daugiau nei rodė borto kompiuteris.
Kelis į Vilniaus apylinkes
Po bandymų „Nemuno žiedo“ trasoje, visi septyni šiemet į „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2023“ vardą pretenduojantys sunkiasvoriai keliaus į greta sostinės įsikūrusį Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos sektorinio mokymo centro autodromą.
Čia įrengtame bandymų poligone visi septyni sunkvežimiai bus bandomi ekstremaliomis sąlygomis, primenančiomis tas, kurias patirti vairuotojams tenka žiemą. Visa komisija gaus progą čia įvertinti, kaip veikia naujausios pagalbos sistemos, vairavimo asistentai bei kitos technologijos.
„DKV LIVE Metų sunkvežimiu 2023“ pretenduoja tapti (abėcėlės tvarka):
- „Ford F-MAX“
- MAN TGX
- „Mercedes-Benz E-Actros“
- „Scania 460S“
- „Scania P230“
- „Volvo FH“
- „Volvo FH Electric“
Kuris iš šių sunkiasvorių taps metų geriausiu, kas pelnys ekologiškiausio, geriausio elektrinio ir kitus titulus, paaiškės birželio 1-ąją.